حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : كساني كه رضايت مخلوق را به بهاي غضب خالق بخرند ، رستگار نخواهند شد.


» » » » مدیرکل ارشاد خراسان رضوی: رسانه باید به مردم تعهد اجتماعی داشته باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: رسانه باید به مردم تعهد اجتماعی داشته باشد و هر گونه مطلبی را برای جذب مخاطب منتشر نکند. 

...

به گزارش کاوش نیوز محمد حسین زاده روز چهارشنبه در نشست با اعضای هیات منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی خراسان رضوی افزود: جهاد تبیین گاهی می تواند یک فریم عکس، یک تیتر و یک گزارش باشد.

وی اضافه کرد: البته رسانه می تواند کارکرد ضد انقلاب نیز داشته باشد که باید کوشید همدلی و هم افزایی در دفاع از انقلاب و اسلام بین رسانه ها ایجاد شود.

سخنگوی هیات منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: طبق تاکید رییس کل دادگستری استان مقوله صلح و سازش را در این دادگاه دنبال می کنیم .

دکتر عباس شیخ الاسلامی افزود: رسانه چاقوی دو لبه است و در این دادگاه تلاش می شود مشکلات به صلح و سازش ختم می شود.

وی اضافه کرد: دادگاه مطبوعات و جرایم مطبوعاتی و سیاسی در این استان بی حاشیه است و نگاه پیشگیرانه در این استان وجود دارد.

استاد حقوق جزا و جرم شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با تاکید بر دفاع از رسانه گفت: آمار جرایم سیاسی و مطبوعاتی در این استان پایین است و از حدود هشت پرونده رسیدگی شده تا کنون، پنج پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

شیخ الاسلامی افزود: برخی جرایم رسانه ای به دلیل عدم اطلاع از قانون رخ می دهد که با برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان می توان از بروز این جرایم جلوگیری کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: بازنشر اقدامات خوب و امیدوار کننده جهاد رسانه ای است.

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی افزود: در شرایطی که دشمن از ظرفیت رسانه ای برای بردن جامعه به سمت ناامیدی تلاش می کند باید با انتشار اخبار امیدوار کننده عرصه را برای فعالیت رسانه های بیگانه تنگ کرد.

در این نشست از فعالان در حوزه رسانه و دادگاه مطبوعات خراسان رضوی قدردانی شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.