حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بالاترین درجه بهشت فردوس است و اگر چیزی از خدا می خواهید فردوس را طلب کنید.


» » » » لزوم مطالبه گری در حوزه فرهنگی / از موازی کاری‌ها جلوگیری شود

رئیس شورای اسلامی شهرستان بیرجند گفت: مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرستان را باید برای بهبود وضعیت فرهنگ از متولیان آن بخواهیم.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: رضا حسنی صفت در اولین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهرستان بیرجند که نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی بیرجند حضور داشتند، اظهار کرد: بررسی مقوله فرهنگ در دو بخش شهر و کشور باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: دغدغه‌های خود را در این حوزه باید از طریق نمایندگان مجلس برای رشد و تعالی فرهنگ که در شرایط فعلی مناسب نمی‌باشد، پیگیری کنیم.

وی بیان داشت: همه ما خواستار تعالی فرهنگ هستیم لذا مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرستان را باید برای بهبود وضعیت فرهنگ از متولیان آن بخواهیم.

ویدا ناصری نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان بیرجند برگزاری این گونه جلسات را با توجه به گستردگی و چالش‌های حوزه فرهنگ برای پیدا کردن راهکارهای مناسب حل آنها مغتنم دانست و اضافه کرد: برای اینکه به نتیجه مطلوب در این خصوص برسیم باید موضوعات مورد نظر را اولویت بندی و بر این اساس آنها را بررسی کنیم.

 

جلوگیری از موازی کاری

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورا تاکید کرد: برای جلوگیری از موازی کاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی مناسبی باید انجام شود و در این ارتباط با حضور فرماندار و رؤسای دستگاه‌های اجرایی جلسه‌ای باید برگزار شود.

عباس سروری عنوان کرد: باید از ظرفیت گروه‌های جهادی و شهرداری برای این منظور استفاده شود و با تشکیل اتاق فکر حوزه فرهنگی اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: برای انجام کارهای فرهنگی با توجه به خواسته‌های مردم باید از جوانانی که در حوزه‌های مختلف فرهنگی فعالیت می‌کنند، استفاده کنیم و برنامه‌ای برای پرهیز از موازی کاری در این حوزه تدوین شود تا با تغییر در رویه‌ها شاهد تغییر در مردم به ویژه در جوانان باشیم.

حسین خسروی نماینده دفتر نمایندگی ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: با حاکم شدن مسائل ارزشی انتظار رشد مسائل فرهنگی با تعامل و هم فکری متولیان فرهنگ وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیشتر دغدغه‌های نماینده ولی فقیه درباره مسائل فرهنگی است، گفت: این مسائل در دو بخش مشارکتی و به شکل عام با تعامل دستگاه‌ها باید به جایگاه مطلوب برسد که این کار با تبدیل دغدغه‌ها به عمل و با هم افزایی نمود بیشتری خواهد داشت.

حجت الاسلام ابوالقاسم لطفی رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیرجند هم تاکید کرد باید از توان و امکانات شهرداری با وجود اینکه برای ایجاد درآمد هزاران چاله دارد در برنامه‌های فرهنگی به خوبی استفاده شود.

حجت الاسلام هادی رجبی مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان با اشاره به اینکه محور کارهای فرهنگی باید مطالبات مقام معظم رهبری باشد، اضافه کرد: مهم‌ترین جا برای فعالیت‌های فرهنگی با بیشترین آثار مساجد است و با برطرف کردن موانع انجام این کار باید زمینه تحقق آن فراهم شود و همه پروژه‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند و حاشیه‌نشینان در خدمت رسانی باید در اولویت قرار گیرند.

 

لزوم میدان داری شهرداری در حوزه فرهنگ

حامد رضایی معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه متأسفانه همه در حوزه فرهنگ خود را متخصص می‌دانند، عنوان کرد: نگاه به موضوعات فرهنگی خیلی پایین آمده است و چالش‌های فرهنگی موجود در جامعه ناشی از اختلاف دیدگاه به مسائل فرهنگی است.

وی گفت: در شهرها محوریت مباحث فرهنگ عامه با شهرداری است و در بیرجند در این زمینه کم کاری شده است لذا مردم در این خصوص مطالبه دارند و شهرداری برای پاسخگویی به آن باید میدان داری کند تا دستگاه‌های فرهنگی در کنار شهرداری با تمام توان کار کنند.

حجت الاسلام قالیباف کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند هم مشکل اصلی در این باره را نبود وحدت رویه اعلام و تصریح کرد: از ظرفیت بقاع متبرکه بیرجند برای انجام امور فرهنگی می‌توان استفاده کرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.