حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نشان منافق سه چيز است : سخن به دروغ بگويد ، از وعده تخلف كند و در امانت خيانت نمايد.


» » » » بخش تعاون زمینه مناسبی برای بروز سرمایه‌های اجتماعی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: بخش تعاون زمینه مناسبی برای بروز سرمایه‌های اجتماعی است که ضمن کاستن از حجم مسئولیت‌های دولت، در سایه همدلی، وحدت و مشارکت مردم، بالندگی اقتصادی را سبب می‌شود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: حمید ملانوری در پیامی به مناسبت روز و هفته تعاون با اشاره به این کلام مقام معظم رهبری که "یکی از راه‌حل‌ها و اساسی‌ترین، منطقی‌ترین و بنیادی‌ترین کارهایی که می‌تواند در این کشور برای استقرار عدالت انجام بگیرد، «تعاون» است" افزود: تعاونی‌ها، واحدهای اقتصادی ویژه‌ای هستند که به همت بخش خصوصی تاسیس شده و به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در تولید ملی، کارآفرینی، جذب نیروی کار و ایجاد درآمد، موثر هستند.

وی اظهار داشت: از آنجایی که تعاونی‌ها در فرآیند رشد و تعالی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه نقش‌آفرینی می‌کنند، در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به طور ویژه دیده شده‌اند، به گونه‌ای که در اصل ۴۴؛ تعاونی‌ها یکی از بخش‌های سه‌گانه نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بخش تعاون زمینه بسیار مناسبی برای بروز سرمایه‌های اجتماعی است که با استفاده از توان، تجربه و تخصص نخبگان، صاحبنظران و متخصصان، به عرصه‌های مختلف ورود کرده، ضمن کاستن از حجم مسئولیت‌های دولت، در سایه همدلی، وحدت و مشارکت مردم، بالندگی اقتصادی را سبب می‌شود.

وی افزود: بدون تردید تقویت تعاونی‌‏ها به توزیع عادلانه ثروت در جامعه و استقرار عدالت اجتماعی انجامیده، مسیر تحقق اهداف عالی مدنظر مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) را که همانا بهبود کیفیت زندگی مردم، بسترسازی برای رشد اقتصادی، دسترسی سریع‌تر افراد جامعه به خدمات مورد نیاز، جلوگیری از تورم و پیشگیری از احتکار است را هموارتر می‌سازد.

ملانوری گفت: اینجانب ضمن تبریک هفته تعاون به همه تعاونگران و فعالان این بخش تاثیرگذار در خراسان جنوبی و به ویژه مدیرکل محترم، کارمندان و کارشناسان حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، از تلاش‌های صورت گرفته در زمینه اشتغالزایی و رشد اقتصادی تشکر می‌کنم و بر این باورم که وجود ۹۷۷ تعاونی با بیش از ۳۲ هزار عضو فعال، فرصت بسیار مطلوبی برای بهره‌برداری هرچه بهتر و بیشتر از ظرفیت‌های بی‌نظیر خراسان جنوبی است.

وی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم در سایه عنایات حضرت پروردگار و با بهره‌گیری درست از ظرفیت تعاونی‌ها و پتانسیل‌های استان، تحقق منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در راستای اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نیز شعار سال "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" را در مسیر رسیدن خراسان جنوبی به توسعه متوازن، همه‌جانبه و پایدار شاهد باشیم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.