حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : منفورترين چيزهاي حلال در پيش خدا طلاق است.



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: وضعیت شهرستان نهبندان به لحاظ شیوع ویروس کرونا از سفید (کم خطر) به قرمز (پرخطر) تغییر پیدا کرده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: کامبیز مهدی‌زاده شامگاه جمعه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به اتفاقاتی که اواخر اردیبهشت و ابتدای خرداد امسال در استان روی داد و شاهد کاهش موارد مثبت بیماری بودیم همین طور بازگشایی برخی صنوف، تصور بر این شد که بیماری کرونا محدود شد در حالی که این طور نبود و همان طور که می‌بینیم شاهد افزایش مجدد موارد مثبت هستیم.

وی گفت: همچنین با توجه به اینکه برخی مناطق استان سیستان و بلوچستان (مجاورت خراسان جنوبی) شاهد افزایش موارد مثبت بوده و همین طور ایجاد تسهیلاتی که منجر به افزایش رفت و آمدها در استان شد، متاسفانه شاهد افزایش شدید موارد بیماری در برخی شهرستان‌ها بخصوص نهبندان بودیم و وضعیت نهبندان را از سفید به قرمز تغییر داد و همچنان شاهد افزایش موارد در این شهرستان هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته از مجموع ۸۹ آزمایشی که در استان انجام شده، ۱۵ مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شد که ۲ مورد بستری و ۱۳ مورد سرپایی از اطرافیان بیمار بودند.

وی بیان کرد: همچنین از مجموع موارد شناسایی شده در این مدت تعداد ۱۲ مورد مربوط به شهرستان نهبندان است.

مهدی‌زاده گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته فوت ناشی از بیماری کرونا در استان نداشتیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا محدودیت‌ها باز می‌گردد گفت: باید ببینیم روزهای آینده وضعیت چطور خواهد شد؛ اگر افزایش موارد به همین ترتیب پیش برود قطعا در ستاد استانی مدیریت کرونا باید تصمیماتی در این زمینه لحاظ شود و اگر مردم رعایت کنند و موارد بیماری محدود شود، طبیعتا محدودیت‌ها هم کمتر خواهد بود.

وی همچنین گفت: غربالگری مرحله دوم بیماری کرونا به ۴۷۵ هزار و ۷۷۲ مورد رسیده است که پوشش ۸۱.۳ درصد را برای استان ایجاد می‌کند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.