حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است.


» » » » اقدام متقابل مسئولان نظام انقلابی بود

امام جمعه موقت بیرجند گفت: اقدام متقابل مسئولان نظام و شورای عالی امنیت ملی در برابر اروپایی ها اقدامی انقلابی بود.

...

کاوش نیوز: حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: این بیانیه هشداری بود به کشورهای اروپایی که بر سر دوراهی قرار دارند که یا همراهی با کاخ سفید داشته باشند و همان طور که تاکنون در عمل این گونه بوده اند و یا در مقابل تعهداتی که داده اند منافع متقابل ما را در برجام دنبال کنند.

وی بیان کرد: بعد از خروج آمریکا از برجام اروپایی ها هم دنباله رو آنان بودند و بدقولی های زیادی کردند که مسئولان نظام، ریاست جمهوری و شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفته اند در مقابل این بدعهدی ها اقدام متقابل انجام دهند.

خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: باید کشورهای اروپایی از این دوراهی بیرون بیایند، یا با کاخ سفید همراهی کنند و یا به تعهدات خود در قبال ایران عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه استکبار جهانی همیشه دشمن اسلام و انقلاب اسلامی بوده است گفت: ایران به کشورهای اروپایی هشدار داده که اگر آنان در مدت 60 روز برای انجام تعهدات مختلف خود راهکار مناسبی را اتخاذ نکنند، اقدام قاطعی در راستای حفظ منافع ایران صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام نوفرستی افزود: براساس آیات قرآن کریم و روایات ائمه اطهار (ع) نباید مسلمانان به دشمنان اعتماد کنند و امید است که مسئولان ما از این امتحان و اقدام سربلند بیرون بیایند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام متقابل مسئولان نظام با ایام لغو امتیاز تنباکو همزمان شده که اقدامی مبارک و میمون است گفت: لغو امتیاز تنباکو با فتوای آیت الله میرزای شیرازی انجام شد که لغو این امتیاز کاری ماندگار در تاریخ شد و زمینه پیروزی اسلام بر دشمنان در آن مقطع زمانی بود.

وی با اشاره به اینکه اگر روحیه انقلابی در جامعه ترویج شود بسیاری از مشکلات حل می شود افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری روحیه انقلابی به منزله جان و روح ملت است و باید برای گذر از مشکلات تقویت شود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری روحیه انقلابی یعنی ترس نداشتن و ملاحظه کاری و محافظه کاری نداشته باشیم و وقتی تشخیص دادیم به موقع عمل کنیم.

وی روحیه انقلابی را زمینه ساز تحقق تمدن اسلامی دانست و اظهار داشت: پیشرفت جامعه تنها با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی ممکن است، عزت و افتخار ملی ما در گرو روحیه انقلابی و جهادی است و این روحیه حافظ کشور در برابر دشمنان است.

وی گفت: اگر معتقدیم که دارای روحیه انقلابی هستیم باید خودمان را براساس شاخص های انقلابی بسنجیم.

حجت الاسلام نوفرستی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بازوی توانمند ولایت و پاسدار ارزش های انقلاب یاد و اضافه کرد: 80 میلیون نفر از جمعیت کشور در مقابل اقدام ترامپ مبنی بر تروریست خواندن سپاه، اعلام کردند که سپاهی هستیم و با راهپیمایی حمایت خود را از این نهاد ارزشی اعلام کردند.

وی با تاکید بر اینکه پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی براساس فرهنگی دینی ما وظیفه همه است، عنوان کرد: پاسداری از انقلاب به معنای حفظ وضعیت موجود نیست بلکه یعنی رشد و بالندگی انقلاب که همه باید احساس تکلیف کنند.

خطیب جمعه بیرجند همچنین با بیان اینکه رمضان ماه معنویت و اخلاق است گفت: انسان باید برای پیشه کردن تقوا در مسیر الهی حرکت کند و از این ماه مبارک بیشترین استفاده را در راستای ارتقای معنوی خود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب به مسئله معنویت و اخلاق تاکید کرده اند، گفت: معنویت یعنی برجسته کردن ارزش های معنوی از جمله اخلاص، ایثار، توکل و ایمان در خود و جامعه است و اخلاق نهادینه سازی فضیلت های خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمندان، راستگویی، شجاعت، تواضع و اعتماد به نفس است.

وی بیان کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری اخلاق و معنویت نیاز اصلی جامعه و در همه حرکت ها و فعالیت های فردی و اجتماعی ضروری است.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: اگر به دنبال تمدن سازی اسلامی به عنوان منتهی الیه حرکت انسان های مومن و انقلابی هستیم باید در همه فعالیت های ما اخلاق و معنویت حاکم باشد، هرچه روحیه معنوی و وجدان اخلاقی در انسان بیشتر رشد کند برکات بیشتری به بار می آورد که تقویت این روحیه ها نیازمند تلاش انسان است.

وی اظهار داشت: براساس بیانات رهبری ترویج و تقویت روحیه اخلاق و معنویت بدون همراهی حکومت ها توفیقی نخواهد داشت، اخلاق و معنویت با دستور و فرمان به دست نمی آید بلکه باید حکومت ها خود منشاء اخلاق و معنویت باشند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: باید حکومت ها زمینه ترویج اخلاق و معنویت را در جامعه فراهم کنند و تمام دستگاه های اجرایی و نهادهای اجتماعی در این زمینه وظیفه دارند.

وی گفت: دشمنان خارجی ما به دنبال این هستند که در برابر ترویج روحیه معنویت و اخلاق تقابل کنند و کانون های ضد معنویت را ایجاد می کنند.

حجت الاسلام نوفرستی افزود: مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند «باید با کانون های ضد اخلاق و معنویت به شیوه های معقول بستیزیم و اجازه ندهیم جهنمی ها مردم را به زور و فریب جهنمی کنند».

وی با تاکید بر اینکه دشمنان امکانات و ابزار رسانه ای خود را دارند و با تمام توان در برابر نفی ارزش های انقلابی ما به کار می گیرند گفت: دشمنان با ابزارهای رسانه ای خود تهاجم فرهنگی ایجاد می کنند و به دنبال فحشا در جامعه هستند که باید دستگاه های اجرایی و نهادهای اجتماعی در برابر این اقدامات هوشمندانه و کاملا مسئولانه مقابله کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.