حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : بخيل را آسايشى نيست و حسود را خوشى و لذتى نيست و زمامدار را وفايى نيست و دروغگو را مروت و مردانگى نيست.


» » » » وزش باد در خراسان جنوبی شدت می‌گیرد

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با افزایش اختلاف فشاری سطح زمین و تقویت بادهای ۱۲۰ روزه از عصر امروز (شنبه) وزش باد شدید در استان پیش‌بینی می‌شود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: سمیه لطفی افزود: براساس خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی با تشدید بادهای ۱۲۰ روزه به تدریج افزایش سرعت وزش باد در استان قابل پیش‌بینی است.

وی بیان کرد: روزهای یکشنبه تا چهارشنبه هفته جاری وزش باد شدید، در برخی نقاط خیلی شدید و گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی بخصوص در نیمه شرقی استان خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: همچنین با افزایش نسبی دما، هوا تا حدودی گرمتر می‌شود.

وی افزود: با تشدید وزش باد در منطقه احتمال اختلال در ترددهای جاده‌ای وجود دارد لذا شهروندان از سفرهای غیرضروری در این مدت خودداری کنند.

خسارت به پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و شکسته شدن درختان خشک و آسیب‌پذیر در اثر وزش باد شدید، افزایش مصرف انرژی به ویژه آب و برق در بخش مصارف خانگی، صنعتی و کشاورزی و احتمال افت ولتاژ برق و تنش گرمازدگی از پیامدهای ناپایداری جوی در خراسان جنوبی است که هواشناسی درباره آنها هشدار داد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.