حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : دو رکعت نماز شخص متاهل برتر از هفتاد رکعت نمازی است که شخص مجرد می خواند.


» » » » اجرای پروژه دهکده لجستیک کرمانشاه به مرحله تملک محدوده رسید

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به اجرای پروژه دهکده لجستیک در استان، گفت: اولین موضوع بحث تملک محدوده موردنظر برای اجرای این پروژه است که مراحل آن توسط اداره کل راه و شهرسازی و راه آهن در حال انجام است‌.

...

کاوش نیوز: مهرداد سالاری در بازدید از محل پروژه دهکده لجستیک کرمانشاه افزود: برای اینکه این موضوع زودتر اتفاق بیفتاد توافقی با راه آهن داشتیم تا ۲ خط در ایستگاه باری ایجاد کنیم که یکی اجرا و دیگری نیز در حال اتمام است.

وی گفت: به منظور تسریع در عملیات اجرایی این دهکده، آخرین تصمیم مدیریت استان و راه آهن کشور بر این شد که ایستگاه باری موجود به دلیل داشتن زیرساخت های لازم منطبق بر محدوده دهکده لجستیک باشد.

وی اظهار داشت: از ۲ خطی که هم اکنون اجرا شده یکی مورد استفاده حمل سوخت قرار می گیرد و دیگری طبق آخرین تصمیم برای حمل غله در نظر گرفته شده است که تا ۱۰ روز دیگر تکمیل خواهد شد.

لازم به ذکر است چهار خط راه آهن شامل خط بارگیری نفت،خط اصلی،خط حمل و نقل کالاهای مختلف و خطی که صرفا برای حمل غلات در نظر گرفته شده است.

مرکز لجستیک محدوده مشخصی است که به منظور تجمیع فعالیت ‏های مرتبط با لجستیک و حمل‌ و ‏نقل کالا در بُعد داخلی یا بین‏‌المللی و در راستای بهینه‌سازی فرآیندها و کاهش هزینه‏‌ها ایجاد می‌شود.

 دهکده لجستیک یکی از انوع مراکز لجستیک محسوب می شود. مرکز لجستیکی با ظرفیت و سطح عملکردی بالا،‌ دارای حیطه فعالیت و گستره غالبا بین‌المللی (صادرات،‌ واردات،‌ ترانزیت)،‌ دارای بندر خشک و دسترسی پرظرفیت ریلی و جاده‌ای‌، جهت ترکیب، توزیع، تخلیه، بارگیری، نگهداری، خدمات ارزش افزوده، بازرسی‌های قانونی مربوط به جابجایی کالا و انجام تشریفات و کنترل‌های مرتبط گمرکی فعالیت می‌نماید.

بندر خشک منطقه‌ای محصور در داخل دهکده لجستیک است که برای ترکیب،‌ توزیع، ‌تخلیه، بارگیری، نگهداری،‌ بازرسی‌های قانونی مربوط به جابجایی و انجام تشریفات و کنترل‌های گمرکی مرتبط با کالاهای بین‌المللی فعالیت ‌می‌کند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.