حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : دو رکعت نماز شخص متاهل برتر از هفتاد رکعت نمازی است که شخص مجرد می خواند.


» » » » مهار بیکاری و کاهش نرخ تورم مهمترین برنامه های محوری استان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: مهار بیکاری، کاستن تورم، کاهش فاصله طبقاتی و افزایش اعتماد جامعه بخصوص فعالان اقتصادی به دولت و حاکمیت، چهار محوری‌ است که در استان به دنبال تحقق آن هستیم و برای آن برنامه داریم.

...

کاوش نیوز: هدایت حاتمی در نشست با فعالان اقتصادی استان که با محوریت شرکت تولیدی «وین تک» برگزار شد، افزود: کاهش نرخ بیکاری و تورم در سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ نشان داد که می‌توان این اوضاع را بهبود بخشید و به یک نقطه مطمئن و با ثبات در اقتصاد استان دست یافت.

وی اظهار داشت: ظرفیت اقتصادی استان کرمانشاه در مقایسه با بسیاری از استانهای صنعتی وضعیت مطلوبی نیست و مجموع GUID Partition Table) GPT) استان کرمانشاه در حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان است که این عدد با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان عدد مطلوب و راضی کننده‌ای نیست.

حاتمی افزود: اگر واقعا قصد داریم به یک استان قوی و برخوردار در زمینه اقتصادی تبدیل شویم باید تمام توان خود را در قالب برنامه‌های مدون و علمی در کنار همدلی و هماهنگی و نیز شناسایی و بکارگیری پتانسیل‌ها و قابلیت‌های مختلف استان به کار بگیریم تا بتوانیم جهش‌های محسوسی داشته باشیم و این امر کاملا تحقق پذیر است چون هم توان و هم عزم و هم ظرفیت‌های این مسئله وجود دارد.

وی اظهار داشت: برنامه‌های حمایتی که در خصوص بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید داشتیم منجر به ارتقا و بهبود فضای کسب و کار شد و همه این اتفاقات مثبت نشان می‌دهد که توسعه استان و برون رفت از این وضعیت کاملا امکان پذیر است.

معاون استاندار کرمانشاه در پایان به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین آسیب‌های اقتصاد کشور که مقام معظم رهبری هم در بیانیه گام دوم به درستی به آن اشاره داشته‌اند عدم استفاده درست و اصولی از ظرفیت‌هاست که این مسئله در خصوص استان ما هم صدق می‌کند و وضعیت موجود استان در مقایسه با ظرفیت‌های بسیار زیاد آن بیانگر این است که از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده نشده و یکی از تاکیدات ما برای برون رفت از این وضعیت، برنامه دار کردن دستگاه‌های اجرایی استان در قالب سند توسعه است که در آن بر استفاده از تمام ظرفیت‌های استان تاکید کرده‌ایم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.