حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : بخيل را آسايشى نيست و حسود را خوشى و لذتى نيست و زمامدار را وفايى نيست و دروغگو را مروت و مردانگى نيست.


» » » » آمریکا، دندان لقی که در برجام کنده شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تصمیم ترامپ برای خروج از برجام گفت: ترامپ در موضوع برجام یک دندان لقی بود که دائم آزار می داد و خوشبختانه کنده و دور ریخته شد.

...

کاوش نیوز: دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در جلسه ستاد بازسازی استان در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه افزود: به عقیده من تصمیم ترامپ برای خروج از برجام بهترین اقدام ممکن بود چرا که برای ایران و شرکای ما وضعیت خوف و رجا ایجاد کرده بودند و ماندن آمریکا در برجام می توانست کشورمان را آزار دهد و روی افکار عمومی راه برود.
وی تاکید کرد: در موضوع برجام در کشور اتفاق نظر داشتیم و همه از جمله رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده تلاش زیادی کردند.
وی با اشاره به وضعیت کشور، گفت: بهترین راهکار در شرایط فعلی همدلی و وحدت است و باید افکار عمومی را در ارتباط با وضعیت پیش آمده در موضوع برجام قانع کنیم.
وی با اشاره به مواضع رئیس جمهوری در این باره گفت: با توجه به اینکه بخش عمده ای از جمعیت کشورمان را جوانان و نوجوانانی تشکیل می دهند که متعلق به دوران انقلاب اسلامی هستند باید این طیف سنی را در ارتباط با موضوع برجام قانع کنیم.
او اقتاع کردن افکار عمومی را مهم دانست و افزود: باید به نسل جوان خود این باور را بقبولانیم که آنچه در دنیا و در سطح بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می شود، تبلیغات مسموم است و درست نیست.
عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه نسل جوان و نوجوان ما رفتارهای قدرت های بزرگ و رژیم گذشته را به یاد ندارند، گفت: باید به این نسل بگوییم که آمریکا در طول سال های گذشته و اخیر عهد شکن بوده و به دنبال زیاده طلبی است.
هاشمی با بیان اینکه دولت در بخش های مختلف برنامه دارد، اظهار کرد: با وحدت و همدلی بین سه قوه و برخاستن یک صدا از ایران اسلامی که آن هم دستورات و بیانات رهبر معظم انقلاب است، مسائل به نفع ملت ایران رقم خواهد خورد.
وی با اشاره به اینکه سه راه تسلیم، جنگ و بازدارندگی پیش روی ملت ایران است، گفت: ملت ایران در طول تاریخ هیچ گاه تسلیم نشده و با عزت و افتخار راه پیشرفت را  پیموده است و اهل جنگ هم نیست.
وی سیاست جمهوری اسلامی ایران را بازدارندگی دانست و افزود: رفتار ما اکنون بر محور عقلانیت و به صورت کاملا علمی است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه تاکید کرد: در موضوع سیاست خارجی که دارای پیچیدگی های خاصی است و دانش و معلومات می خواهد هر کسی نباید اظهار نظر کند و اظهار نظرات را باید به تیم وزارت امور خارجه و مذاکره کننده واگذار کرد.
وی تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران اکنون عامل ثبات در منطقه است و ملت ایران که جنگ تحمیلی را تجربه کردند هیچگاه به دنبال جنگ و درگیری نیستند.
وی مردم را عامل اصلی بازدارندگی دانست و گفت: سلاح و مهمات ابزاری برای جنگ است اما مردم عامل اصلی ثبات، امنیت و بازدارندگی هستند.
وی گریزی هم به مسائل ارزی کشور زد و افزود: موضوع ارز بسیار پیچیده است و براثر سوء مدیریت و یا کم کاری و ناتوانی دولت به وجود نیامده است بلکه ابعاد زیادی دارد که بخشی بین المللی و سیاسی است.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید در ادامه اتصال راه راه آهن مشهد به کربلا را از آرزوهای مهم رئیس جمهوری دانست و و اظهار امیدواری کرد اعتبارات مورد نیاز اجرای این طرح در دولت تامین شود.
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولان استان کرمانشاه خواست در راستای تحقق وعده های دولت و رئیس جمهوری مبنی بر بازسازی مناطق زلزله زده و رفع مشکلات آنها تلاش بیشتری کنند.
هاشمی با بیان اینکه وزارت بهداشت تا پایان مراحل بازسازی مناطق زلزله زده کنار مردم است، افزود: خانه های بهداشت آسیب دیده و بیمارستان سرپل ذهاب را تا پایان شهریور امسال در مناطق زلزله زده به بهره برداری می رسانیم.
وی تصریح کرد که گزارش جلسه ستاد بازسازی استان کرمانشاه را خدمت رئیس جمهوری اعلام می کنم و همه دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند قبل از سرد شدن هوا و سالگرد حادثه زلزله مردم وارد منازل خود شوند.
وی با بیان اینکه همه از دولت انتظار کمک دارند، افزود: دولت هم متعلق به مردم است و همه باید دست به دست هم بدهیم مشکلات مناطق زلزله زده برطرف شود.
وی همچنین در ادامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را قطب علمی غرب کشور دانست و آن را جزو دانشگاه های معتبر دنیا برشمرد و گفت: تلاش ما این است فرصت های برابری را دراختیار این دانشگاه قرار دهیم.
40 طرح بهداشتی و درمانی امروز در اولین روز سفر وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به استان کرمانشاه افتتاح شد.
هاشمی قاضی زاده روز جمعه نیز به شهرستان سرپل ذهاب سفر می کند و در روستای 'قلعه بهادری' دشت ذهاب به معاینه چشم مردم این مناطق می پردازد.
از زمان وقوع زلزله در 21 آبان سال 96 این ششمین سفر وزیر بهداشت به استان کرمانشاه است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.