حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : هنگام ظهور فرج را خدا می داند و بس و هر که برای ظهور من وقتی تعیین کند دروزغگو است.


» » » » برجام عامل وفاق ملی ایرانیان

 برجام عامل وفاق ملی ایرانیانبرجام به عنوان یک سند بین المللی بی نظیر در تاریخ روابط بین الملل حقانیت آشکاری از صلح دوستی ایرانیان است و هرگونه خدشه از آمریکا و غرب به این تفاهمنامه، بر وفاق ملی و همدلی مردم ایران می افزاید.

...

کاوش نیوز: برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» حاصل روزها و ساعت ها مذاکره جدی و عمیق دیپلمات ها و کارشناسان کشورهای1+5 بود که توانست برای یکی از موضوع های ملتهب بین المللی راهکاری نو طراحی کند.
اما با انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا و قدرت گرفتن جناح افراطی جمهوریخواه در کاخ سفید سناریوی خروج و یا تغییر در برجام از سوی این کشور با قدرت دنبال می شود.
هرچند ایران در 2 سال گذشته با کارشکنی های متعدد طرف آمریکایی در اجرای برجام مواجه شده است، اما قاطعانه بر ادامه بدون نقص این تفاهمنامه بین المللی تاکید می کند.
ایرانیان همواره نشان داده اند در موضوعات مهم و اصلی کشور یا وفاق و همگرایی عزت و سربلندی کشور را حفظ و از گردنه های حیاتی عبور داده اند.
**دشمن در برجام به دنبال رخنه در ملت ایران است
عضو شورای اصولگرایان استان کرمان گفت: ما با اصل کلی برجام موافق هستیم چون ثمره زحمات دولتمردان ما بود و باید آنها را حمایت کرد.
حاجی محمد تکلو افزود: متاسفانه برجام با کارشکنی آمریکا و برخی دولت های اروپایی بر روی کاغذ ماند و رفع تحریم ها انجام نشد.
وی با اشاره به تهدیدات آمریکا برای خروج و یا تغییر در برجام تصریح کرد: دولت آمریکا در سالهای گذشته همواره نشان داده که قابل اعتماد نبوده و نیست و هم اکنون نیز از پذیرش و اجرای معاهده بین المللی که خود امضا کرده سرباز می زند.
فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: اگرچه دشمن بدنبال رخنه در میان جامعه است اما اتحاد و یکپارچگی مردم در راستای حل مشکلات کشور این ترفندها را ناکام گذاشته است.
وی بیان کرد: در بحث برجام مردم با همدلی و همگرایی و به کمک مسئولان به طور یقین می توانند از این بحران نیز عبور کنند.
**مردم ایران از هویت خود در برجام دفاع می کنند
رئیس حزب اعتدال و توسعه استان کرمان نیز گفت: تهدیدات و فشار بر معاهده برجام از ابتدای ریاست جمهوری ترامپ آغاز شده و تاریخ اعلام نظر رئیس جمهوری آمریکا اتفاق جدیدی نیست و نباید نگرانی زیادی داشت.
محمد رحیم ابوسعیدی افزود: در بحث برجام با همه موانع ما توفیقاتی هم داشتیم و جمهوری اسلامی پیش بینی های لازم را برای هرگونه اتفاقات احتمالی انجام داده است.
وی تصریح کرد: دولت آمریکا باید هزینه های خروج ازبرجام را بپردازد و در پیش جهانیان و ملت خود جوابگو باشند.
رئیس حزب اعتدال و توسعه استان کرمان با بیان اینکه ایران در بحث برجام شفاف عمل کرده است ادامه داد: ما در بحث های صنعتی، پزشکی و تحقیقاتی پس از برجام پیشرفت داشتیم و حتی توانستیم بخشی از مواد هسته ای مازاد نیاز خود را صادر کنیم.
وی با اشاره به برخی نگرانی های موجود در جامعه درباره سرنوشت برجام اظهار کرد: خوشبختانه دولت فضای جامعه را در حال مدیریت کردن است و نباید به نگرانی های جامعه دامن بزنیم.
ابوسعیدی تصریح کرد: دولت نماینده مردم است و مردم نیز همانطور که در سالهای دفاع مقدس با همدلی و ایثار جان و مال فداکاری کردند در این میدان حساس نیز از هویت و شرافت خود دفاع می کنند.
**منافع ملی اساس تصمیم گیری مسئولان در برجام
رئیس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: مسئولان کشورمان تاکید دارند که برجام قابل مذاکره نیست و طرفین باید به مفاد آن پایبند باشند زیرا چارچوب این توافق نامه پیش از این مشخص شده است.
محمد فرشاد با بیان اینکه آمریکا در برجام عهد شکنی می کند افزود: اگر آمریکا از توافق نامه برجام خارج شود تخلف کرده است و بر اساس مفاد برجام، باید پاسخگو باشد.
وی اظهار داشت: آنچه که روشن است ایران به اعتراف دنیا به تعهدات خود در برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) عمل کرده است.
وی گفت: ایران، اروپا، روسیه و چین بدنبال حفظ مفاد برجام هستند و آمریکا در پی بهانه جویی در اجرای مفاد این توافق نامه است.
رئیس شورای اسلامی شهر کرمان افزود: آمریکا درپی امتیازگیری از برخی کشورهای عربی است و این کشور در نهایت به برجام پایبند خواهد ماند.
وی تصریح کرد: مسئولان ملی کشور وفاق و همگرایی خوبی در مورد اجرای برجام دارند و مسئولان استانی نیز با تاسی از دستورات مقام معظم رهبری و سران کشور از این تفاهم نامه تبعیت می کنند.
وی با بیان اینکه برجام توفق نامه ای کارشناسی شده و لازم الاجرا است گفت: تا زمانی که این توافق نامه مورد تایید مقام معظم رهبری، حاکمیت و سران تراز نخست کشور است تمامی مسئولان باید از آن تبعیت کنند.
فرشاد افزود: آنچه منافع کشور را تامین می کند، مفید است و اگر طرفین به این توافق نامه وفادار بمانند منافع کشور نیز تامین می شود.
وی تاکید کرد: مردم ما باید نظام و دولت را پشتیبانی و شرایط را بگونه ای فراهم کنند تا مسئولان عالی رتبه نظام، بهترین تصمیم ها را برای وضعیت کنونی و آینده کشور بگیرند.

**آمریکا با خروج از برجام بدعهدی خود را به نمایش می گذارد
فعال دانشجویی استان کرمان گفت: آمریکا با خروج از برجام بدعهدی خود را در جهان به نمایش می گذارد و این بدعهدی به منافع ملی ایران کمک کرده و چهره کشور را در مجامع بین المللی بهبود می بخشد.
محمدعلی صفرزاده افزود: با خروج آمریکا از برجام در شرایط فعلی مجامع بین المللی، کشورهایی ازجمله روسیه سود فراوانی می برند و موجب پیروزی ایران در این مناقشه سیاسی و خوش وجهه شدن روسیه (به عنوان رقیب دیرینه آمریکا) می شود.
وی ابراز کرد: پس از برجام چهره نظام جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی قابل اعتمادتر شده است.
این فعال سیاسی دانشگاهی استان کرمان گفت: بدون برجام احتمال سقوط اقتصاد کشور وجود داشت و ایران با این توافق نامه توانست اقتصاد خود را همچنان زنده نگه دارد.
وی افزود: آمریکا ضمن سنگ اندازی در منافع بین المللی و اقدام به تحریم علیه ایران، به تعهدات ذکر شده در برجام پایبند نبوده است لذا خروج آن از این توافق نامه نیز تاثیر چندانی در روند اجرای برجام نخواهد داشت.
وی بیان کرد: آمریکا در پی انکار برجام و بازی با افکار عمومی است و در نهایت نمی خواهد ایران در دید عمومی دنیا و در عمل به تعهدات برجام، پیروز میدان باشد.
صفرزاده گفت: مسئولان عالی رتبه نظام بر اساس اهداف انقلاب اسلامی تاکنون همدلی خوبی داشته و پس از این نیز خواهند داشت.
وی با بیان اینکه دشمنان کشور و ملت ایران از لغو برجام حمایت می کنند افزود: نفع نظام جمهوری اسلامی بر باقی ماندن کشور در برجام است.
وی افزود: روابط بین المللی نیاز مسلم جوامع امروزی و ایران است و نمی توان منافع اتخاذ شده در برجام را انکار کرد.
صفرزاده ادامه داد: نسل جوان تنها از سلطه گری و دشمنی آمریکا شنیده و آن را لمس نکرده است لذا خروج کشور آمریکا از برجام موجب همدلی نسل جوان و استحکام اهداف انقلاب اسلامی ازجمله سلطه ستیزی آن می شود.
تاریخ پر افتخار سرزمین ایران نشان داده که ملت ایران زیر بار زور نخواهند رفت و با همبستگی و وفاق مشکلات داخلی و خارجی پیش آمده را از سر راه خود برمی دارند.
برجام فارغ از هر نتیجه ای که در آینده باشد، به جهانیان نشان داد، دولت و مردم ایران وفاق و پیوند ناگسستنی دارند.
توافق هسته ‌ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بیست و سوم تیرماه سال 1394 (چهاردهم ژوئیه 2015) در وین بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 شامل انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و آلمان امضا شد.
رییس جمهوری آمریکا پیش از این به کشورهای اروپایی تا 22 اردیبهشت ماه فرصت داده بود تا آنچه او «اشکالات فاجعه بار» برجام می نامد، را اصلاح کنند. در این باره وزیر خارجه آمریکا در نشست مشترک با همتای سعودی خود تهدید کرد: اگر برجام اصلاح نشود این کشور از آن خارج می شود.
ترامپ با وجود مخالفت چین، روسیه، مسوول سیاست خارجی اروپا و متحدان اروپایی کشورش که به همراه آمریکا این توافق را امضا کرده اند تاکنون نشان داده است که قصد دارد از این توافق بین المللی که به تصویب شورای امنیت سازمان ملل نیز رسیده، خارج شود.
با این حال وی دیروز در توییتی خبر داد که سه شنبه (8 می ) 18 اردیبهشت ماه جاری و پیش از سر رسیدن موعد شش ماهه تمدید تعلیق تحریم ها تصمیمش را اعلام می کند.
آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از اجرای برجام، 10 بار پایبندی ایران را به تعهدات خود بر اساس این توافق اعلام کرده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.