حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : هنگام ظهور فرج را خدا می داند و بس و هر که برای ظهور من وقتی تعیین کند دروزغگو است.


» » » » صادرات 211 میلیون دلاری کالا از گمرکات کرمان طی 9 ماه امسال

معاون بازرگانی خارجی سازمان صمت شمال استان کرمان با اشاره به اینکه بیشترین صادرات ما به چین، افغانستان، ترکیه ، عراق، هند و روسیه است، گفت: استان کرمان در مجموع به ۱۵ کشور به ارزش ۲۱۱ میلیون دلار طی ۹ ماه امسال صادرات داشته است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: محمدرضا قوام‌آبادی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان اظهار داشت: در ۹ ماه سال جاری صادرات استان از گمرکات به لحاظ وزنی ۳۲۴ هزار تن و ارزشی ۷۲۶ دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد وزنی و ۳۰ درصد ارزی رشد داشته‌ایم.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان عنوان کرد: اقلام مهم صادراتی استان که از گمرکات صادر شده به ترتیب پسته و مغز پسته، مصنوعات مسی، خرمای تازه و خشک، شکر و ...بوده است.

قوام‌آبادی بیان داشت: مجموع صادرات استان از گمرکات استان و کشور جمعا ۹۱۸ هزار تن و ارزش یک میلیارد و ۵۱۵ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی کاهش ۲۷ درصدی و ارزش دلاری ۴۸ درصد  رشد داشته‌ایم.

وی گفت: واردات در ۹ ماه سال جاری از لحاظ وزن ۳۶ هزار تن به ارزش ۲۶۶ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۳۶ درصد و ارزشی ۵۲ درصد کاهش داشته‌ایم، که اکثر این کاهش مربوط به واردات قطعات کارخانه‌های خودروسازی در ارگ بم است.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صمت شمال استان کرمان تاکید کرد: تراز تجاری در ۹ ماه سال جاری در گمرکات استان ۴۵۹ میلیون دلار و مثبت است.

 وی خاطرنشان کرد: بازارهای مهم صادراتی که استان کرمان برای خود برنامه‌ریزی کرده ابتدا  کشورهای همسایه، مرحله  بعد چین و هندو  بعد سایر کشورها است.

قوام‌آبادی با اشاره به اینکه بیشترین صادرات ما به چین، افغانستان، ترکیه ، عراق،هند و روسیه است، گفت:  در مجموع به ۱۵ کشور به ارزش ۲۱۱ میلیون دلار استان کرمان در این ۹ ماه صادرات  داشته است.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صمت شمال استان کرمان بیان کرد: در 9 ماه سال جاری صدور کارت بازرگانی ۶۵ مورد بوده که سال گذشته ۹۳ مورد  انجام شده است.

قوام‌آبادی ابراز داشت: در زمینه تمدید کارت بازرگانی در ۹ ماه سال جاری ۲۰۳ مورد و در مدت مشابه سال گذشته ۲۴۹ مورد انجام شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.