حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : خداوند ، دشنام گوى بی آبرو را دشمن دارد.


» » » » ۱۲۴ کارت بازرگانی در کرمان رفع تعلیق شد

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به تعلیق کارت‌های بازرگانی در بحث تعهدات ارزی گفت: ۱۲۴ کارت با اقدامات دولت و وزارت صمت در این استان رفع تعلیق شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: محمدرضا قوام در نشست کارگروه توسعه صادرات استان کرمان با حضور معاون اقتصادی استاندار افزود: شرکت های صادراتی استان کرمان از تیرماه امسال دچار چالش شدند و در حال حاضر ۷۹ شرکت تعلیق است.

وی اظهار داشت: صادرات گمرکات استان کرمان سه درصد به لحاظ وزنی و ۳۰ درصد از نظر ارزشی رشد طی ۹ ماه گذشته داشته است.

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه اقلام مهم صادراتی استان شامل پسته و مغز پسته، خرما خشک و تازه، شکر، مصنوعات مسی بوده گفت: صادرات همه موارد صادراتی استان به جز خرما افزایش یافته است.

وی ادامه داد: صادرات پسته استان کرمان طی سال جاری ۶۶۲ میلیون دلار بوده که بیش از ۴۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

قوام عنوان کرد: در ۹ ماه گذشته مجموع ارزش کالاهای صادراتی استان کرمان از گمرکات استان و کشور یک میلیارد و ۵۱۵ میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال قبل کاهش ۲۷ درصد از لحاظ وزنی و رشد ۴۸ درصدی از نظر ارزشی را نشان می دهد.

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه واردات استان کرمان طی ۹ ماه گذشته از نظر وزنی ۳۶ درصد و از نظر ارزشی ۵۲ درصد کاهش داشته، افزود: تراز تجاری در گمرکات استان کرمان ۴۵۵ میلیون دلار مثبت شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.