حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : از نفرين مظلوم بترسيد كه چون شعله آتش بر آسمان ميرود.


» » » » بیش از ۸۰ درصد موقوفات هلال احمر کشور در رفسنجان است

رییس داگستری رفسنجان یکی از ظرفیت های مهم و این شهرستان را وجود خیران و واقفانی دانست که برای رفع نیازهای جامعه بخشی از اموال خود را وقف می کنند گفت: به طور نمونه بیشترین موقوفات هلال احمر کشور در رفسنجان وجود دارد که در بخش درمان هزینه می‌شود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: حجت الاسلام مهدی پورمحمدی شامگاه جمعه در نشست با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و معاون امور مجلس رییس‌جمهور در محل هتل باغ رفسنجان به مناسبت ۱۸ دی روز رفسنجان اظهارکرد: از سال ها قبل از انقلاب اسلامی امر وقف در بین مردم این خطه رواج داشته و بخشی از درآمد حاصل از محصول پسته را وقف ساخت و ساز مدرسه، مسجد، حسینیه، فضاهای درمانی و غیره کرده‌اند.

وی با اشاره به تقدیم بیش از یکهزار شهید از شهرستان رفسنجان در راه اسلام و انقلاب بیان کرد: مسجد امام(ره) به‌عنوان پایگاه انقلاب در دوران مبارزات ستمشاهی محل رفت و آمد و حضور شخصیت های بزرگ انقلاب اسلامی بوده است.

وی با تشریح نقش رزمندگان رفسنجان در لشکر ۴۱ ثارالله در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: همچنین در زمان جنگ، بحث پشتیبانی و تدارکات رفسنجان بی نظیر بود.

پورمحمدی به وضعیت اقتصادی رفسنجان نیز اشاره و عنوان کرد: رفسنجان قطب محصول پسته که جزو ارزآورترین کالای صادراتی کشور است، محسوب می شود و ۸۰ هزار هکتار سطح زیرکشت آن است؛ همچنین یکی از بزرگترین معادن روباز مس دنیا در سرچشمه رفسنجان قرار دارد که در حوزه صادرات کالاهای غیرنفتی ارزآوری بالایی برای کشور دارد.

پورمحمدی در ادامه از جمله ویژگی های فرهنگی رفسنجان را بیشترین تعداد روحانیت نسبت به جمعیت نام برد و از وجود هشت حوزه علمیه و تحصیل ۶۵۰ طلبه در این حوزه ها، همچنین وجود ۱۳ واحد دانشگاهی و بیش از ۲۵ هزار دانشجو در این شهرستان یاد کرد که آن را به قطب فرهنگی و علمی تبدیل کرده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.