حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نماز نور چشم مومن است.


» » » » "دره‌شهری‌ها" ۱۰ سال در انتظار مسجد جامع/ مسئولان روند تکمیل را سرعت بخشند

با گذشتن یک دهه از کلنگ زنی مسجد جامع شهرستان دره‌شهر، این پروژه که یکی از مطالبات اصلی مردم به شمار می‌رود، تا کنون به بهره‌برداری نرسیده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: مسجد جامع به مساجدی گفته می‌شود که در بخش اصلی شهرها بنا و مرکز آیین‌های عبادی به‌ویژه نماز جمعه و همچنین گردهمایی‌های سیاسی، اجتماعی و غیره است و احداث این مساجد در شهرها از اهمیت بالایی برخوردار است.

ده سال از کلنگ‌زنی پروژه مسجد جامع شهرستان دره‌شهر می‌گذرد اما این پروژه معنوی که از اهمیت بالایی برای مردم شهرستان برخوردار است آن‌گونه که باید مورد توجه مسئولان قرار نگرفته و همین امر سبب شده پس‌از گذشت یک دهه، کماکان وعده‌ها برای تکمیل این پروژه ادامه داشته باشد.

با توجه به این‌که احداث پروژه‌های معنوی سبب رشد و تعالی جامعه می‌شود باید تکمیل و احداث آنها مورد توجه بیشتری از سوی مسئولان قرار گیرد.

 

لزوم توجه به پروژه

غریبی یکی از شهروندان دره‌شهری گفت: پروژه مسجد جامع شهرستان دره‌شهر 10 سال پیش کلنگ‌زنی شده اما متأسفانه عدم توجه کافی به این پروژه سبب شده تاکنون به بهره‌برداری نرسد.

وی با بیان این‌که تکمیل این پروژه یکی از مطالبات اصلی شهروندان دره‌شهری است اضافه کرد: از مسئولان مربوط درخواست داریم تکمیل این پروژه مهم را در دستور کار قرار دهند.

 

مساجد عامل تعالی جامعه

کرمی یکی دیگر از شهروندان دره‌شهری دراین‌باره می‌گوید: جای تاسف است که مسئولان با سپری شدن ده سال از کلنگ‌زنی مسجد جامع این شهر تاکنون نتوانسته‌اند پروژه مذکور را تکمیل نمایند.

وی ادامه داد: مساجد تاثیر به سزایی در تعالی جامعه دارد و باید مسئولان روند ساخت این پروژه را سرعت بخشند تا هر چه سریعتر شاهد تکمیل آن باشیم.

 

مساجد جلوه‌گاه هنر ایرانی

نظری کارشناس مذهبی گفت: مساجد و به ویژه مساجد جامع یکی از بناهای مهم در هر شهر و روستا محسوب می‌شود که به‌عنوان یکی از جلوه‌گاه‌های هنر و ذوق ایرانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این‌که مساجد به‌عنوان یکی از مراکز اصلی ارشاد و تبلیغ اسلامی، جمع‌آوری نذورات و کمک به خیرین و همچنین مکانی برای نیایش و عبادت به شمار می‌رود اظهار داشت: مساجد جامع به‌منظور گردهمایی‌های سیاسی، اجتماعی و تعلیمی و هم چنین برگزاری نماز جمعه در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: با توجه به طولانی شدن روند ساخت مسجد جامع شهر دره‌شهر، لازم است مسئولان مربوط هرچه سریع‌تر نسبت‌به تحقق یکی از مطالبات اصلی شهروندان اقدام کنند.

 

تکمیل پروژه طی سال‌ جاری

عبدالله بهادری با بیان اینکه پروژه مذکور درسال جاری تکمیل می‌شود اظهار داشت: ساختمان مسجد جامع شهر دره شهر با زیربنای 2400 متر مربع درسه طبقه با پیشرفت فیزیکی حدود 80 درصد درحال احداث است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان ایلام افزود: هم اکنون پیمانکار مشغول مراحل نما کاری و تأسیسات بوده و درصورت تأمین اعتبار ظرف چند ماه آینده این پروژه فرهنگی- مذهبی تکمیل و به بهره برداری می رسد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.