حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : هيچ بنده اى عالم نباشد تا اين كه به بالا دست خود حسد نبرد و زير دست خود را خوار نشمارد.


» » » » ۱۴۱۵ خانه خالی در ایلام مشمول مالیات شد

۱۴۱۵ خانه خالی در ایلام مشمول مالیات شدمدیرکل امور مالیاتی استان ایلام، از شناسایی و محاسبه مالیات یکهزار و چهارصد و پانزده واحد مسکونی خالی از سکنه در ایلام خبر داد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: سعید کریمی در ایلام، از شناسایی و محاسبه مالیات یکهزار و چهارصد و پانزده خواحد مسکونی خالی از سکنه در ایلام خبر داد.

مدیر کل امور مالیاتی استان ایلام گفت: ارزش ریالی مالیات بر این خانه‌های مسکونی خالی از سکنه که متعلق به هزار و دویست و پنجاه و هفت نفر بوده ، 10میلیارد و 307 میلیون تومان خواهد بود.

وی به فرمول محاسبه مالیات خانه‌های خالی از سکنه اشاره کرد و افزود: بر اساس ارزش اجاره ماهیانه واحد مسکونی خالی و سپس کسر 25درصد استهلاک سالیانه ساختمان از رقم به دست آمده، برای محاسبه مالیات اشخاص حقیقی در 15و حقوقی در 25درصد ضرب می‌شود. سپس این رقم در تعداد ماه‌های خالی مانده ضرب می‌شود.

کریمی ادامه داد: بر اساس ماده 54مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، در سال اول خالی بودن، رقم به دست آمده در 6در سال دوم در 12و در سال سوم به بعد در 18ضرب می‌شود؛ حال اگر مالک این واحد مسکونی خالی اگر بیش از 5واحد مسکونی خالی داشته باشد، عدد به دست آمده در 2 ضرب می‌شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.