حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هیچ چیز را ندیدم مگر اینکه خدا را قبل از آن بعد از آن و با آن مشاهده کردم.


» » » » مهلت ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی تا آخر مهر ماه تمدید شد

مدیرکل راه وشهرسازی استان ایلام گفت: مالکان و مستاجران تاپایان مهرماه فرصت دارند اطلاعات سکونتی خود را درسامانه املاک و اسکان به ثبت برسانند. 

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: عبدالله بهادری صبح امروز ضمن تأکید بر ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان توسط مالکان و مستاجران تا پایان مهرماه سال جاری گفت: در صورت عدم ثبت اطلاعات ملک، برابر الزامات قانونی، آن واحد مسکونی خالی تلقی شده و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر می‌شود.

وی افزود: ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان منجر به ایجادشفافیت اطلاعاتی در حوزه مسکن، اخذ تصمیمات سیاستی صحیح و نهایتاً تسهیل فرآیندخانه دارشدن تمامی اقشار جامعه را فراهم می‌کند.

مدیرکل راه وشهرسازی استان ایلام ثبت اطلاعات درسامانه املاک واسکان را فرصتی برای سرشماری دقیق نفوس و مسکن، تنظیم بازار مسکن و امکان اجرای سیاست‌های مطلوب‌تر دولت از جمله اعمال مالیات یا پرداخت یارانه‌های هدفمند دانست و گفت: افزایش دقت برنامه ریزی اقتصادی دربخش مسکن از دیگر مزایای ثبت اطلاعات در سامانه مذکور است.

بهادری خاطر نشان کرد: چنانچه تمامی املاک کشور در سامانه املاک و اسکان به ثبت برسند، از سواستفاده‌های افراد سودجو و فرصت طلب و فروش یا اجاره یک واحد مسکونی به چند فرد تا حد زیادی جلوگیری خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام به تبعات عدم ثبت اطلاعات ملک در سامانه املاک و اسکان نیز اشاره کرد و گفت: برابر الزامات قانونی، واحد مسکونی که در سامانه مذکور به ثبت نرسد خالی تلقی شده و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر و در صورت عدم پرداخت مشمول جرایم مالیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین هرزمان که نیاز به اخذ مفاصا حساب مالیاتی برای ملک مورد نظرباشد، مالک آن واحد مسکونی مکلف به پرداخت جرائم مالیاتی در خصوص ملک خواهد بود؛ همچنین از آنها که میزان مالیات مربوطه از شش تا هجده برابر مالیات بر اجاره تعیین شده است رقم مالیات متعلقه بسیار قابل توجه است و همچنین وزارت نیرو نیز طبق قانون مکلف است تعرفه برق این املاک را در بالاترین پلکان قیمتی محاسبه کند.

بهادری در ادامه افزود: عدم ثبت اطلاعات و خود اظهاری در سامانه املاک و اسکان مشکلات عدیده‌ای برای خانوارها در استفاده از خدمات ایجاد خواهد کرد چرا که به موجب قانون ارائه بسیاری از خدمات از جمله افتتاح حساب، صدور چک، خرید انشعابات برق، آب، فاضلاب و... منوط به ثبت اطلاعات در سامانه بوده و بسیاری از خدمات بر اساس آدرس مندرج در سامانه به ساکنین ارائه خواهد شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.