حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : به مردم بگوييد بهتر از آن چيزى كه می خواهيد به شما بگويند.


» » » » ۸۵ درصد پزشکان در ایلام کارت خوان نصب نکرده‎اند

مدیرکل امور مالیاتی ایلام با اشاره به اینکه از ابتدای طرح اجباری شدن نصب کارت خوان در مطب های پزشکان تاکنون تنها ۱۵ درصد آنها در استان به این قانون تمکین کرده اند، گفت: پزشکانی که کارتخوان نصب نکنند، جریمه خواهند شد.

...

کاوش نیوز: عزیزاله عباسپور اظهار داشت: تاکنون چندین نشست با پزشکان و نظام پزشکی استان برگزار و در خصوص مزایای نصب کارتخوان در مطب آنها اطلاع رسانی صورت گرفته است اما فقط ۱۵ درصد آنها در مطب کارتخوان نصب کرده اند.

وی افزود: از تعداد ۳۶۷ پزشکی که در استان ایلام فعالیت می کنند، تنها ۱۵ درصد تاکنون خودپرداز نصب کرده اند که تداوم عدم نصب کارتخوان در مطب مابقی با توجه به اطلاع رسانی های متعددی که به آنها شده موجب صدور جریمه برای آنان خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام تاکید کرد: البته بیشتر پزشکان ایلامی فرار مالیاتی ندارند زیرا بر اساس اطلاعاتی که از شرکت های بیمه اخذ می شود ۸۰ تا ۹۰ درصد مالیاتی واقعی از آنها اخذ می شود و تنها ۱۰ الی ۱۵ درصد فرار مالیاتی دارند.

عباسپور گفت: با توجه به بررسی های انجام شده در ظاهر عدم نصب کارتخوان در مطب ها بر اساس توافقات کشوری پزشکان است و سعی دارند برای حفظ وحدت رویه کارتخوان نصب نکنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اطلاع رسانی شفاف صورت گرفته و با پزشکان و رییس نظام پزشکی استان نیز نشست برگزار و به همه آنان پیامک نیز ارسال شده است، در صورت عدم نصب کارتخوان پزشکان مشمول 2 درصد مالیات تراکنش بانکی خود خواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام افزود: تکلیف شرعی و قانونی خود در خصوص اطلاع رسانی برای نصب کارتخوان به پزشکان را انجام داده ایم و نمی توانیم نسبت به تصمیم قانونی برای جلوگیری از فرار مالیاتی بی تفاوت باشیم.

عباسپور اضافه کرد: اگر پزشکی نخواهد کارتخوان نصب کند راهکار قانونی بررسی تراکنش مالی بانکی است که بر اساس آن علاوه بر صدور قبض مالیاتی 2 درصد جریمه نیز برای پزشکان اعمال می شود.

وی در خصوص ضرورت و اهمیت پرداخت مالیات در جامعه گفت: پزشکان جزو اقشار تحصیل کرده جامعه هستند و باید آگاه باشند که پرداخت مالیات صرف امور راهسازی، آموزش، نظم و امنیت و اجرای طرح های عمرانی می شود و باید نسبت به پرداخت حقوق دولتی خود پیشقدم باشند.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام اظهار داشت: تاکنون بر اساس سهم تعیین شده برای درآمد مالیاتی استان ۸۳ درصد آن محقق شده که پیش بینی می کنیم تا پایان سال مابقی این درآمد محقق شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.