حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : کسی که همت بر انجام کار خیری کرده در عمل به ان تسریع کند و آن را به تاخیر نیندازد.


» » » » تاثیر توفان حاره‌ای بر سواحل هرمزگان اندک خواهد بود

رییس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس

تاثیر توفان حاره‌ای بر سواحل هرمزگان اندک خواهد بود

رییس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس گفت:‌ توفان حاره‌ای که از روز جمعه در اقیانوس هند پیش بینی شده تاثیر اندکی بر سواحل هرمزگان به خصوص تنگه هرمز و خلیج فارس خواهد داشت.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: صمد حمزه ای افزود: تمهیدهای لازم به خصوص توسط شناورهای سبک بایستی از روز جمعه تا ۲ شنبه هفته آینده رعایت شود.

وی اضافه کرد: تاثیرهای این توفان حاره‌ای بر سواحل استان سیستان و بلوچستان بیشتر از هرمزگان پیش بینی می‌شود و بیشترین تاثیر را برای کشورهای هندوستان و پاکستان خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سازمان اقیانوس شناسی برای سونامی و توفان‌های شدید هشدار اعلام می‌کند، اضافه کرد:‌ شناورهای سبک براثر فعالیت این توفان در دریای عمان دچار چالش خواهند.

رییس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس بیان کرد: بعید می‌دانم اثرهای این توفان به جاسک برسد اما احتمال افزایش سرعت وزش باد در روزهای جمعه و شنبه وجود دارد.

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با هشدار نسبت به وقوع توفان در سواحل جنوبی کشور، گفت: توفان سنگینی که تاکنون سابقه نداشته تمام سواحل مکران از چابهار تا تنگه هرمز را طی ۴ روز دربر می‌گیرد.

«نادر پسنده» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود: از روز جمعه (۹مهرماه) توفان بسیار شدید تمام سواحل مکران از چابهار تا تنگه هرمز را دربرمی‌گیرد که از نظر قدرت کم‌نظیر است و پیش‌بینی می‌شود امواجی با ارتفاع بیش از ۶ متر ایجاد کند.

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با هشدار نسبت به آمادگی بنادر در مقابل این توفان گفت:‌ در حوزه تجهیزات دریایی،‌ صیادی و بندری، بار موجود در بنادر و ساخت و سازها حتما به این هشدار جدی توجه شود.

به گفته پسنده این توفان که از آن به عنوان توفان حاره‌ای هم یاد می شود تا روز (دوشنبه) ۱۲ مهر در این مناطق دریایی و بندری ادامه دارد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.