حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » دولت در سفر به هرمزگان رفع کمبودهای زیرساختی و تردد خودروهای منطقه آزاد را مورد توجه قرار دهد

 دولت در سفر به هرمزگان رفع کمبودهای زیرساختی و تردد خودروهای منطقه آزاد را مورد توجه قرار دهد نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان گفت: دولت در سفر به هرمزگان با تمرکز ویژه بر چند بخش محوری، هرمزگان را از محرومیت در زیرساخت‌های خود نجات دهد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: احمد جباری نماینده مردم هرمزگان در مورد انتظارات عمومی از سفر رییس جمهور به استان هرمزگان اظهار کرد: مردم می خواهند طعم شیرین سفر رییس جمهور را در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ببینند و برنامه‌ریزی در هر سه بخش در این باره مهم و ضروری است.

وی با بیان این که آزادکردن تردد خودروی مناطق آزاد که بار مالی برای دولت هم ندارد و مردم هم فورا آثار آن را می‌بینند، می‌تواند یکی از مصوبات مهم و کلیدی این سفر باشد اما اصل ماجرا آن است که هرمزگان در زمینه زیرساخت با عقب‌ماندگی‌های زیادی روبرو است و ما در بحث راه روستایی، بهداشت و درمان، آب منطقه‌ای و آب از متوسط کشوری عقب افتاده‌ایم و این مهم را دولت آقای رییسی می‌تواند با مصوباتی راهگشا، جبران کند.

نماینده مردم غرب هرمزگان همچنین عنوان کرد: در حوزه اقتصاد دریا محور و بخصوص در رونق دهی به اقتصاد بندرلنگه و روستاهای ساحلی غرب هرمزگان نیز مجموعه نکات و موضوعاتی را با رویکرد توجه به اقتصاد ساحلی این مناطق با دولت در میان گذاشته‌ایم که توجه به آنها می‌تواند سبب شکوفایی اقتصاد محلی و رونق معیشت مردم شود.

جباری جهت دهی به توسعه حمل و نقل ریلی به شرق و غرب هرمزگان را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: در حوزه حمل و نقل ریلی به توسعه کریدور شرق به غرب کشور از مسیر شهرهای ساحلی توجهی نشده و این مهم می‌تواند یکی از محورهای تصمیمات بلند مدت دولت قرار گیرد.

وی اظهار کرد: با وجود کارهای بزرگی که در زمینه انتقال آب به غرب هرمزگان صورت گرفته اما هنوز بسیاری از روستاها و کانون‌های جمعیتی ما در بستک، بندرلنگه و پارسیان تشنه هستند و ما از دولت می‌خواهیم که رویکرد توسعه آبشیرین‌کن‌ها را با رفع نیاز این شهرها و روستاها همراه کند تا توسعه این مناطق تحت الشعاع نبود آب قرار نگیرد.

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران با اشاره به این که اکنون آب از هرمزگان قرار است کویر مرکزی ایران را سیراب کند و لذا نباید دیگر شهر و روستایی در هرمزگان گرفتار کمبود آب باشد، اضافه کرد: رونق دادن به بنادر کوچک و بزرگ شرق استان، رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان، راه روستایی، تکمیل سریع‌تر کریدورهای غربی استان و بهره‌گیری از خط گوره - جاسک برای استقرار صنایع پایین دستی حوزه نفت از جمله دیگر موضوعاتی است که باید در کنار ایجاد آرامش روانی برای مردم در موضوع تقسیمات کشوری به آن توجه لازم صورت گیرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.