حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : پر حسرتترين مردم در روز قيامت، بنده اى است كه عدلى را وصف كند و خودش خلاف آن را عمل كند.


» » » » ۴هزار تن محصول کلزا از مزارع هرمزگان برداشت می شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان:

۴هزار تن محصول کلزا از مزارع هرمزگان برداشت می شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان پیش بینی کرد:در سال زراعی جاری چهار هزار تن از این محصول از مزارع استان برداشت شود که نسبت به سال قبل ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: مهدی ترابی روز سه شنبه با اشاره به آغاز کاشت دانه روغنی کلزا در مزارع استان در این خصوص به رسانه ها اعلام کرد: براساس استعدادیابی انجام شده در زمین های کشاورزی استان، امسال ۲ هزار هکتار از مزارع هرمزگان به زیر کشت کلزا می رود.

وی، پایان کاشت کلزا در هرمزگان را نیمه آذرماه اعلام کرد و ادامه داد: شهرستان های حاجی آباد و رودان دو قطب مهم کشاورزی استان هستند که بیش از ۹۰ درصد سطح زیر کشت کلزا در این دو منطقه قرار دارد.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان یاد آور شد: ارتقاء ضریب خود کفایی در تولید دانه های روغنی مورد نیاز کشور، باروری بیشتر خاک، اقتصادی کردن بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار از جمله مهم ترین هدف های توسعه کشت کلزا در استان هستند.

ترابی خاطرنشان کرد: برداشت کلزا از نیمه فروردین در استان هرمزگان آغاز و تا نیمه اردیبهشت ادامه دارد و دولت در راستای حمایت از کشاورزان، خرید این محصول را به صورت تضمینی انجام می دهد.

دانه کلزا حاوی ۴۵ -۴۰ درصد روغن، ۱۷ تا ۲۶ درصد پروتئین و کنجاله آن حاوی ۵۰ درصد پروتئین است.

هم چنین این گیاه می تواند در تناوب با زراعت گندم و جو قرار گرفته و از تراکم بیماری ها، آفات و علف های هرز بکاهد و باعث افزایش عملکرد دانه این محصولات شود.

از طرفی کاه و کلش کلزا سریعتر از غلات در زمین پوسیده و سبب افزایش مواد آلی و بهبود حاصلخیزی خاک می شود.کنجاله کلزا به دلیل دارا بودن پروتئین زیاد برای تغذیه دام بسیار مناسب است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.