حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است.


» » » » کارگران و کارفرمایان هرمزگان در سامانه روابط کار ثبت نام کنند

کارگران و کارفرمایان هرمزگان باید برای انجام و دریافت خدمت‌های غیرحضوری حوزه روابط کار در «سامانه جامع روابط کار» ثبت‌نام کنند.

...

کاوش نیوز: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: با راه اندازی این سامانه اینترنتی، تمامی امور مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی به صورت شفاف و بدون مراجعه حضوری کارگران و کارفرمایان می‌شود.

هادی ابراهیمی ادامه داد: کارگران و کار فرمایان برای ثبت‌نام در این سامانه و دریافت نام‌کاربری و رمزعبور باید با همراه داشتن کارت ملی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

 معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: آمار دقیق کارگران مشخص نیست و تنها تعداد کارگران بیمه شده تامین اجتماعی در دسترس است که سامانه جامع روابط کار به مشخص شدن تعداد واقعی کارگران کمک می کند.

وحیده شاهی ابراز داشت: امید می رود با ثبت‌نام کارگران در این سامانه بهتر بتوان نسبت به احقاق حقوق آنان اقدام کرد.

سامانه جامع روابط کار در حوزه های مختلف همچون بازرسی کار، تشکلات کارگری و کارفرمایی، روابط کار، بیمه بیکاری، مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار خدمت‌های خود را به جامعه کارگری و کارفرمایی می دهد.

ایجاد شفافیت در اطلاعات مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی، کاهش کاغذ بازی اداری، تسریع در روند رسیدگی و پیگیری کارهای مربوط به روابط میان کارگر و کارفرما، جلوگیری از تخلف‌های کارفرمایان در برابر حقوق کارگران، ایجاد دسترسی به سامانه برای تمامی بازیگران جامعه کارگری و کارفرمایی، دسترسی دولت به اطلاعات و مشخصات کارگران و کارفرمایان از اهداف راه اندازی این سامانه است.

در راستای اجرای بند «ب ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه» مبنی بر تکلیف دستگاه‌های اجرایی بر الکترونیکی کردن فرایندها و برای کارآمدی هر چه بیشتر خدمات الکترونیکی و افزایش تعامل‌پذیری بین دولت و آحاد جامعه، معاونت روابط کار وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی همگام با سیاست های دولت تدبیر و امید و در راستای مدیریت و نظارت هر چه بیشتر بر اجرای قانون کار و تنظیم روابط کار از طریق الکترونیکی کردن فرایندهای حوزه روابط کار در محدوده مشمولان قانون کار، اقدام به ایجاد سامانه جامعه روابط کار کرده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.