حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : خداوند ، دشنام گوى بی آبرو را دشمن دارد.


» » » » تکیه بر توانمندی های داخلی راهکار حل مشکلات اقتصادی است

امامان جمعه هرمزگان در خطبه های این هفته نماز جمعه با تاکید بر تلاش هر چه بیشتر مسوولان در رفع مشکلات اقتصادی مردم، بیان داشتند: تکیه بر توانمندی های داخلی راهکار حل مشکلات اقتصادی است.

...

کاوش نیوز: خطیبان جمعه هرمزگان در خطبه های این هفته نماز جمعه برگزاری پرشور مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)، حوادث اخیر در شهر بصره عراق و حمله نیروی سپاه پاسداران به مقر تروریست ها و انهدام پایگاه آنان در اقلیم کردستان، فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان و برخورد قاطعانه با اخلالگران اقتصادی را مورد اشاره قرار دادند.

**قشم

امام جمعه موقت قشم گفت: حوادث اخیر در شهر بصره عراق و تعرض به کنسولگری ایران در این شهر با هدف اختلال در روابط ایران و عراق و جلوگیری از اجتماع بزرگ اربعین رخ داد.

حجت الاسلام احمد غلامی در خطبه های نماز جمعه این هفته قشم افزود: برخی شکل گیری 2 کشور قدرتمند شیعه و همسایه را در کنار یکدیگر بر نمی تابند و از این رو اتفاقات اخیر بصره را با هدف تفرقه ایران و عراق ایجاد کردند.

وی ادامه داد: مردم عراق را نباید در فتنه بصره دخیل دانست زیرا آن ها شیعه هستند و این شهر جزو مهمترین پایگاه های مقاومت محسوب می شود.

غلامی تصریح کرد: فرقه دموکرات کردستان عراق مرزبانان کشور را شهید کردند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در مقام جبران مواضع آن ها را با موشک هدف قرار داد.

امام جمعه موقت قشم با اشاره به عزاداری های ماه محرم گفت: دشمن به دنبال سواستفاده از حرکت‌ های نسنجیده در مراسم های عزادارای است و از این رو باید با پیروی از دستورات اصلی دینی این توطئه را خنثی کرد.

غلامی با بیان اینکه عزاداران از خرافات و رسوم نادرست دوری کنند، گفت: هنگام اذان باید به نماز پرداخت و عزاداری نباید باعث تاخیر در اقامه نماز اول وقت شود.

**پارسیان

امام جمعه پارسیان با اشاره به اینکه بیان برخی مسایل غیرضروری در مجلس و توسط برخی از مسوولان مشکلی از مشکلات اقتصادی مردم حل نخواهد کرد، گفت: نباید به امید غربی ها نشست ، بلکه باید با تکیه بر توانمندهای داخلی و نیروهای متعهد، مومن و جوان این مرز و بوم مشکلات را حل کرد.

حجت‌الاسلام هادی میرزایی با تاکید بر اینکه باید اهداف قیام عاشورا برای همه به ویژه نسل جوان به درستی تبیین کرد، افزود: امام حسین (ع)به خاطر امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و هدفش ایجاد اصلاحات در امت اسلام بود که تداوم این راه بر همه واجب است.

وی با اشاره به برگزاری امسال مجمع عمومی سازمان ملل که امریکا ریاست دوره ای آن را عهده دار است، گفت: با خودداری رییس جمهور کشورمان از حضور در این مجمع ، حداقل به بخشی از اهانت‌های آمریکا علیه ایران و مردم آن پاسخ داده شود.

امام جمعه پارسیان نطق برخی از نمایندگان مجلس در خصوص رفع حصر فتنه گران را حاشیه سازی دانست و عنوان کرد: در حال حاضر رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید دغدغه مسوولان و نمایندگان باشد و از بیان مسایل حاشیه ای باید پرهیز شود.

میرزایی با اشاره به جواب دندان شکن نظام اسلامی و منهدم کردن مقر فرماندهی گروهک تروریستی دمکرات کردستان، تصریح کرد: فرزندان غیور ایران اسلامی تا پای جان از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع می کنند و به کسی اجازه تجاوز به این آب و خاک را هیچگاه نخواهند داد.

**کیش

امام جمعه کیش در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان رفع مشکلات اقتصادی را از مهمترین اولویت های کاری برای مسوولان عنوان کرد و گفت: در مسیر رفع این مشکلات، مناطق آزاد از جمله کیش نقش بسیار مهمی دارند.

حجت الاسلام احمد حسن زاده بیان داشت: در شرایطی که دشمن یک جنگ اقتصادی عظیمی بر علیه کشور ما به راه انداخته، کیش می تواند علاوه بر رونق اقتصادی خود به کمک اقتصاد کشور بشتابد.

وی افزود: مسوولان با تسهیل قوانین و برنامه ریزی صحیح فرصت های اقتصادی را برای فعالان این حوزه فراهم کنند.

حسن زاده با گرامیداشت هفته بزرگداشت امر به معروف و نهی از منکر گفت: هر جامعه ای برای حفظ و جلوگیری از انحراف و سقوط، نیازمند به نظارت عمومی است و در متن اسلام این نظارت در امر به معروف و نهی از منکر قرار داده شده است.

وی با تاکید بر برگزاری پرشور مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) ، تصریح کرد:عزاداران همچون سال های گذشته مراسم مربوط به این ایام را به بهترین شکل ممکن و در شان حضرت سید الشهدا(ع) برگزار کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.