حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : از نفرين مظلوم بترسيد كه چون شعله آتش بر آسمان ميرود.


» » » » نباید با تغییر دولتها، مهندسی فرهنگی عوض شود/میزان حال فعلی افراد است با کسی عقد اخوت نبستیم/ برخوردنکردن با مفاسد اقتصادی زیبنده نظام نیست

نباید با تغییر دولتها، مهندسی فرهنگی عوض شود/میزان حال فعلی افراد است با کسی عقد اخوت نبستیم/ برخوردنکردن با مفاسد اقتصادی زیبنده نظام نیستبرخی از افراد ، خبرنگاران، وزیر و معاون وزیر،نماینده مجلس، تئوریسین اصلاح طلب الان دارند علیه انقلاب درخارج از کشور فعالیت می کنند ولی آقایان هنوز راضی نیستند یک مرز بندی با آنها کنند آنها را محکوم کنند و بگویند که ما حرفهای آنها را قبول نداریم

...

به گزارش کاوش نیوز: وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم در جمع اصحاب رسانه اظهارداشت : نگاه ما به فرهنگ جامعه، باید یک نگاه واحد باشد نقشه جامع فرهنگی کشور در سال 1391 تبیین و سال 92 ابلاغ شد تا دولت یازدهم عملیاتی کند، باتغییر دولت این نقشه کنار رفت. این نیاز بود اگر اشکالی در کار هست  صاحب نظران و نخبه گان دعوت شوند تا بستر لازم صورت بگیرد نه اینکه این نقشه فرهنگی بایگانی شود.

دکترسید محمد حسینی در دفتر بسیج رسانه استان گلستان با اشاره به اینکه دولت ها در بحث فرهنگی باید مجری باشند افزود: دولت ها وقتی جابجا می شوند باید مسائل فرهنگی را مستمر اجرا کنند در واقع دولت ها بعنوان مجری عمل کنند و نقشه مهندسی فرهنگی باید در دست مقام معظم رهبری باشد.

وی در ادامه بیان کرد: همانطور که دیده شده بسیاری از قوانین که تصویب می شود در دولت نادیده گرفته می شود. در دولت دوازدهم فرهنگ در الویت نیست همان شد که مقام رهبری خطاب به جوانان  فرمودند در مسائل فرهنگی آتش به اختیار باشید و مطالبه گری را فراموش نکنید.آتش به اختیار یعنی مایوس شدن از دستگاه دولتی !! البته کم نیستند جوانانی که در فضای مجازی  چه داخل و چه خارج در این زمینه فعالیت می کنند تا زمینه رسیدن دولت حق فراهم شود پایگاه های خارج از کشور در عراق ، لبنان، سوریه، یمن و... همه نشان می دهد که جوانان ما در حال فعالیت و تلاش فرهنگی هستند.

نباید با تغییر دولتها، مهندسی فرهنگی عوض شود/میزان حال فعلی افراد است با کسی عقد اخوت نبستیم/ برخوردنکردن با مفاسد اقتصادی زیبنده نظام نیست

 رسانه ها، دارای قدرت بالایی هستند

حسینی با تاکید به اینکه  که رسانه های دارای قدرت بالایی هستند خاطر نشان کرد:اگر رسانه ها در بعضی قضایا وارد بشوند و در کنار هم باشند می توانند بسیاری از امور را اصلاح کنند.اینکه برخی مدیران کوتاهی می کنند و بعلت داشتن غرور زیاد رفتارهای ناشایستی انجام می دهند با دیدن واکنش مردم  در فضای مجازی مجبور به عذر خواهی می شوند. این نشان از قدرت رسانه است. وی در ادامه تاکید کرد: ما اگر تلگرام را باز می گذاریم سعی کنیم پیام رسان های داخلی را هم تقویت کنیم نباید با تکیه به پیام رسان خارجی از پیام رسان داخلی غلفت کرد که متاسفانه در دولت این اتفاق افتاده است و تمام اطلاعات شخصی ، خانوادگی ، اقتصادی، بانکی ، پزشکی، مسائل امنیتی  و... همه اش در اختیار خارجی ها قرار دارد آنها  بدون اینکه زحمتی به خود بدهنداین اطلاعات را دراختیار دارند.

مسئولان با تقوا و امانت داری سیاست را به پیش ببرند

 وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم درباره سیاست و دیانت هم گفت: امام راحل همچون مدرس تاکید بر سیاست و همراهی دیانت داشتند اگر مسئولان ما درجایی وعده می دهند باید عمل کنند این صداقت نیست که ناراستی در سیاست ما وارد شود. مسئولان با تقوا و امانت داری سیاست را به پیش ببرند نه اینکه سیاست به معنای غربی تعبیر و عمل شود. یعنی از هر ابزاری استفاده شود تا به کرسی های قدرت تکیه دهند. این رسالت رسانه ها هست که به میدان وارد شوند و روشنگری کنند اگر اینطور نشود شخص به خودش جرات می دهد تا به رقیب تهمت بزند، آمارسازی کند،دروغ بگوید و.. این وظیفه رسانه است تا مسائل را پیگیری کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 به پیروزی رسید وغربی ها و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی  سعی کردند تا به امروز چالش ایجاد کنند و بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی مبارزه با این چالش ها بوده است.انقلاب اسلامی طوری مقاومت کرد که آنها را به شکست وادار کرد و قبح شکست ناپذیری آمریکا شکسته شد.

سید محمد حسینی یادآور شد: قبل از انقلاب آمریکایی ها در تمام امور کشور دخالت داشتند به نخبه ها اجازه داده نمی شد تا در مسئولیت های تخصصی کشور قرار بگیرند. تحول انقلاب باعث شد تا نظامی مستقل شکل بگیرد.و پیشترفت های علمی فن آوری در صنعت نانو و.. با تشکیل نظام اسلامی  حاصل شد البته باید گفت ما کاستی هایی هم داشته ایم به همین منظور بود که حضرت آقا فرمودند:در تقسیم بندی ، اول انقلاب اسلامی بعد استقرار نظام اسلامی و در مرحله سوم دولت اسلامی بوده است که ما در مرحله دولت اسلامی هستیم که بعد به جامعه اسلامی ودر نهایت به  تمدن اسلامی خواهیم رسید .

وی خطالب به اهل رسانه گفت: باید همه در کنار هم باشیم مهم نیست که از چه حزبی و تشکلی هستیم همه باهم وظیفه داریم که یکرنگ عمل کنیم و دستاورد های انقلاب اسلامی را در این 39 سال بیان کنیم. همانطور که می دانید و در اغتشاشات اخیر هم روشن شد دشمنان می خواهند اصل نظام را از بین ببرند هدف آنها نه اصولگراست و نه  اصلاح طلب .

ناکامی آمریکا در این 39 سال بزرگترین دستاورد انقلاب

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به اینکه در خارج از کشور بویژه دانشگاه استنفورد آمریکا افرادی چون عباس میلانی دارند کتاب می نویسند و تاریخ را تحریف می کنند اظهار کرد: این افراد می خواهند چهره شاه را بعنوان چهره ای خدوم معرفی کنند. اگر شما ساکت بنشینید کم کم کتاب های این طاغوتیان بعنوان مرجع در جامعه جایگزین می شود. نباید بگذاریم تاریخ این انقلاب تحریف شود. دهه فجر بهترین فرصت است برای بازگویی دستاورد های این انقلاب، که کم نیست. البته کاستی های هم هست،  اما دستاورد های انقلاب بسیار است، که شما می توانید به نسل جدید انتقال بدهید. ناکامی آمریکا در این 39 سال بزرگترین دستاورد است.

 برخوردنکردن با مفاسد اقتصادی زیبنده نظام نیست

وی درپاسخ به سوال کاوش نیوز درباره همگرایی فرقه مشا و فرقه فریدون درباره مسایل اخیرگفت: اینکه این دو گروه فرقه هستند یا خیر باید بررسی شود اما نقدهای جدی درباره اینها وجود دارد، موضوع فریدون یک بحث اقتصادی هست که باید قوه قضاییه قاطعیت نشان بدهد و تحت تاثیر قرار نگیرد این اقدام زیبده نظام اسلامی نیست که برخی از موقعیتها استفاده کنند حالا می خواهد این فرد برادر رئیس جمهور یا برادر معاون اول رئیس جمهور یا هر کس دیگر باشد،ازاینکه با این دانه درشت های متخلف برخورد نمی شود مردم ناراحت هستند دراین مورد باید مطالبه گری جدی صورت بگیرد.وقتی فردی مفسد اقتصادی هست باید شفاف سازی شود و گفته شود این فرد کیست؟ جامعه باید بداند که موقعیت این شخص چیست؟ اگر لاپوشانی کردیم، خلافکارها هم ازجامعه طلبکارمی شوند و فکر می کنند که با آنها برخورد سیاسی می شود، اعتراض هم دارند.

باید از برادر معاون اول رئیس جمهور پرسید اگر شما یک کارمند عادی تا سال88 هستید پدر شما هم یک کارگر بوده و از پشتوانه مالی برخوردار نبودی چطور می توانید در این شرایط اقتصادی مثلا 200 میلیارد سرمایه جور کنی و بانک تاسیس کنی بر فرض که این مبلغ به شما هبه شده باشد!! چطور در عرض 18ماه 200میلیارد 600 میلیارد تومان می شود و با آن وام نجومی چندهزارمیلیاردی می گیری ؟! این معلوم می شود که از موقعیت سو استفاده شده است.

 میزان حال فعلی افراد است با کسی عقد اخوت نبستیم

ولی درباره جریانی که در دولت دوم احمدی نژاد زمام امور را در دست گرفت باید گفت، همون دوره که آقای احمدی نژاد، مشایی را بعنوان معاون اول معرفی کرد مقام معظم رهبری فرمودند این به مصلحت شما نیست توقع این بود که ایشان بلا فاصله از مشایی فاصله بگیرد. کسی که خودشو سرباز ولایت می داند دیگر معطلی ندارد که انجام ندهد. بعد متاسفانه مشایی شد رئیس دفتررئیس جمهور با اختیارات فراوان ، بعد از آن، اینها حلقه خاصی را تشکیل دادند افرادی که از قدیم با احمدی نژاد بودند کنار گذاشته شدند وبه تدریج افراد خودشان تاثیر گذار شدند. با توجه به اینکه خود احمدی نژادهم، تفکر آنها را پذیرفته بود همان ها مشکلات را ایجاد کردند. پس ازدوران ریاست جمهوری هم موارد متعددی را ما شاهد بودیم ازجمله در انتخابات ریاست جمهوری که آقای احمدی نژاد کاندیدا شد که نیروهای انقلاب این موارد را یک اشتباه و مغایر با ولایت پذیری می دانند که نباید اتفاق می افتاد کسی که مدعی هست سرباز ولایت می باشد یعنی اینکه از تو به یک اشاره از اما به سر دویدن؛ این را هم باید عرض کنم که ما مثل برخی گروههای اصلاح طلب نیستم که از فردی اگرحمایت کردیم همیشه ودر هر شرایطی حمایت خواهیم کرد نخیر، ما هر زمان که دیدیم کسی از رهبری و چهارچوبهای نظام فاصله می گیرد ما هم به همان اندازه از او فاصله خواهیم گرفت و توقع داریم که نیروی های اصلاح طلب هم همین گونه باشد نه اینکه برخی از افراد ، خبرنگاران، وزیر و معاون وزیر،نماینده مجلس، تئوریسین شان الان دارند علیه انقلاب درخارج از کشور فعالیت می کنند ولی آقایان هنوز راضی نیستند یک مرز بندی با آنها کنند آنها را محکوم کنند و بگویند که ما حرفهای آنها را قبول نداریم، ولی ما در جناح انقلابی معتقد هستیم  زمانی که کسی برای کشور و مردم کار می کرده و به محرومین خدمت می کرده ما هم در کنارش بودیم و کار می کردیم اما از روزی که برخی تصمیمات و موضع گیری ها صورت پذیرفت که مناسب نبود، ما نقد می کنیم فاصله می گیریم. اینطور نیست که بگیم چون یک حرفی در گذشته زدیم و حمایتی کردیم، این حمایت را با هر شرایطی ادامه بدیم. ما اینگونه نیستیم و به فرموده امام راحل میزان حال فعلی افراد است. الان هم اگر برای درخواست اخیرشان برای تجمع دقت کرده باشید فقط اسم یک وزیر در آن وجود داشت کابینه نهم و دهم با آنها همراهی نمی کنند.

وی در پایان  افزود: دوستان اهل رسانه می توانند با مطالبه گری  مسئولان را وادار به تلاش کنند. نقاط قوت هم گفته شود اما نوع تحلیل ها طوری نباشد که ناامیدی حاکم شود بلکه جامعه را باید امیدوار کرد. نباید سیاه نمایی کنیم انتقاد منصفانه همراه با بیان نقاط قوت را در نظر بگیریم ./انتهای پیام

رقیه بشارت نیا


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.