حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : خداوند ، دشنام گوى بی آبرو را دشمن دارد.


» » » » مردم باید بدانند و ناظر بر عملکرد مسئولان باشند

محمدی استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با کاوش نیوز

مردم باید بدانند و ناظر بر عملکرد مسئولان باشند

 

 

اگر ما ائمه جمعه درباره این سم مهلک فریاد نزنیم چه کسی فریاد بزند.ائمه جمعه فریاد می زنند وضع دولت این شده است اگر فریاد نزنیم چه می شود ؟: مسئولین به ما پیغام دادند آقا شما نسبت به دولت موضع نگیرید یعنی نسبت به قرارداد 2030 ،نسبت به حقوق های نجوی، نسبت به قراردادهای محیط زیست، نسبت به قراردادهای نفتی شما موضع نگیرید. این خلاف موضع رهبری است

...

 

اگر ما ائمه جمعه درباره این سم مهلک فریاد نزنیم چه کسی فریاد بزند.ائمه جمعه فریاد می زنند وضع دولت این شده است اگر فریاد نزنیم چه می شود ؟: مسئولین به ما پیغام دادند آقا شما نسبت به دولت موضع نگیرید یعنی نسبت به قرارداد 2030 ،نسبت به حقوق های نجوی، نسبت به قراردادهای محیط زیست، نسبت به قراردادهای نفتی شما موضع نگیرید. این خلاف موضع رهبری است

حجةالاسلام والمسلمین سید مصطفی محمدی استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با کاوش نیوز  اظهار کرد: قرار برای برادر رئیس جمهور صادر می شود که این خود آزمونی بزرگ برای رئیس قوه مجریه و قوه قضائیه است.وی درادامه افزود:ما وتمام کسانی که دغدغه بیت المال را داشتند ، سه سال پیش نسبت به فساد مالی برادر رئیس جمهور در خطبه هاى نمازجمعه بندرگز فریاد زدیم

 

 به گزارش کاوش نیوز، وی تاکید کرد:اگر سه سال پیش این جریان  پیگیری می شد هم فساد کم می شد، هم نظام سربلندتربود ، ما نمی خواهیم مسئولین در چاه فساد بیافتند . این به ضرر جمهوری اسلامی و هم به ضرر این افراد است.زیرا اینان با هزینه نظام مسئولیت گرفتند.با بی راهه رفتن آنها هم به ضرر مردم است هم اینکه چهره جهانی نظام مقدس جمهوری اسلامی و چهره جهانی جامعه شیعه علوی خشه دار می شود.

 

عزل مسئولیت در  کشور یک بدعت بسیار خطرناکی است /رئیس جمهور یعنی همه مردم را بایک چشم ببیند

حجةالاسلام والمسلمین سید مصطفی  محمدی خاطر نشان کرد : به ما می گویند اینقدر درباره این مسائل صحبت نکنید. درباره تخلفات انتخاباتی نگویید.مردم چرا باید بدانند چند فرماندار و استاندار را قوه قضائیه احضار کرده است،مردم چرا باید بدانند که استانداران زنجان و خوزستان و همدان و قزوین بخاطر اتهام تخلفات انتخاباتی احضار شدند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه  ما می گوییم مردم باید بدانند و ناظر بر عملکرد مسئولین باشند ،بیان کرد:امروز هم باید بگوییم چرا رئیس دولت اعلام می کند که هرکسی به من رای داده است حق مسئولیت دارد و هرکسی به من رای نداده است حق مسئولیت ندارد وی تاکید کرد:  در طول تاریخ انقلاب اسلامی، این تفکر غلط وجود نداشت و هیچ رئیس جمهوری این چنین حرف نزد واین چنین سخن نگفت .!!!

وی در ادامه  از عزل مسئولیت ها در کشور انتقاد کرد و گفت: این تفکر در فضای کشور یک بدعت بسیار خطرناکی است که بسیاری از متخصصین متعهد کشور از مسئولیت عزل می شوند، کشور ضرر می کند،این خلاف رای آزاد و انتخابات آزاد است این خلاف آزادی در انتخابات است مگر انتخابات برای تقسیم قدرت است برای گرفتن صندلی است یا برای خدمت است شما رئیس جمهور همه مردم کشور هستید نه رئیس جمهور یک تفکر خاص یا جناح خاص، نه فقط رئیس جمهور کسانی که به شما رای دادند این با جمهوریت نظام سازگاری ندارد پس خودتان را رئیس جمهور ننامید چون رئیس جمهور یعنی همه جمهور مردم و همه مردم را بایک چشم ببیند و خود را رئیس جمهور همه مردم بداند نه فقط آنهایی که به تو رای دادند.

کسانی که به ما رای ندادند باید از کشور بروند.

محمدی گفت : بسیار متاسفیم که این خلاف نظر رهبری و دو قطبی کردن جامعه و حذف نیروهای انقلابی است شانس آوردیم که ولایت داریم اگر ولایت نداشتیم شاید اینها می گفتند کسانی که به ما رای ندادند باید از کشور بروند.

وی در ادامه افزود : باید به مردم بگویيم و مردم باید اینها را بدانند درباره برجام ائمه جمعه چقدر فریاد زدند که ای دولت مردان سخن رهبری را گوش کنید اولا رهبری به مذاکرات خوشبین نبود ،ثانیا مواظب باشید رهبری فرمودند به امریکا اعتماد نکنید، ثالثا به خط قرمزهای مقام معظم رهبری دقت کنید براساس امر رهبری پیش بروید بارها گفتیم که یکی از خط قرمزهای رهبری این بود که رهبری فرمودند شما زودتر از غرب و امریکا به تعهدات خود عمل نکنید چون شما اگر زودتر به تعهدات خود عمل کنید آنها به تعهدات خودشان عمل نمی کنند شما باید صبر کنید آنها به تعهدات خودشان عمل کنند ،تحریم ها را بردارند بعد شما به تعهدات خودتان عمل کنید اما قبل از اینکه تحریم ها را بردارند تمام فعالیت های هسته ای را متوقف کردند ، تمام تأسيسات هسته ای را پلمپ کردند ، سانتریفیوژها را اکسید کردند و ازبین بردند ،آب سنگین اراک را و اورانیوم غنی شده را به غرب دادند ، قلب راکتور اراک را بتن ریزی کردند امروز در دوسالگی برجام می بینیم نه اینکه تحریم ها برداشته نشد بلکه به تحریم ها افزوده شد.

آنهایی که خسارت محض را بعنوان یک فتح الفتوح می نامیدند

محمدی تصریح کرد : آنهایی که تا حالا این خسارت محض را بعنوان یک فتح الفتوح می نامیدند و از آن تمجید می کردند و آن ظریفی که بعنوان سردار دیپلماسی نشان افتخار گرفت امروز به این نتیجه رسید که روح و جسم و جان برجام از بین رفت از برجام چیزی نماند جزء خسارتی که ما دیدیم و خسارت محض كه حاصل شد اگر ما ائمه جمعه درباره این سم مهلک فریاد نزنیم چه کسی فریاد بزند.ائمه جمعه فریاد می زنند وضع دولت این شده است اگر فریاد نزنیم چه می شود ؟

 

وی در ادامه گفت : مسئولین به ما پیغام دادند آقا شما نسبت به دولت موضع نگیرید یعنی نسبت به قرارداد 2030 ،نسبت به حقوق های نجوی، نسبت به قراردادهای محیط زیست، نسبت به قراردادهای نفتی شما موضع نگیرید. این خلاف موضع رهبری است ما از رهبری دستور می گیریم رهبری می فرمایند همه موضع بگیرند به جوان ها فرمودند:جوان ها شما بعنوان یک مسلمان بعنوان یک ایرانی باید موضع بگیرید، موضع داشته باشید ، در مقابل عملکردها، درمقابل سخن ها، درمقابل دولت ها، همه موضع داشته باشید منتظر نباشید که رهبری موضع بگیرد بعد شما موضع بگیرید اگر شما منتظر باشید تا من موضع بگیرم بعد شما موضع بگیرید کارها پیش نمی رود این سخن رهبری است. می فرمایند خودتان موضع داشته باشید حرف های خودتان را بزنید مطالبه داشته باشید.

استاد حوزه و دانشگاه گفت:مگر می شود نسبت به 2030 که رهبری به صراحت موضع گیری کرده اند ما سکوت کنیم ما موضع نگیریم؟ مگر می شود درباره حقوق های نجومی دولت که رهبری آن را غیر مشروع و حرام و گناه دانسته اند ما سکوت کنیم و موضع نگیریم؟ مگر می شود قراردادهای نفتی جدید با شرکت توتال ، که طی این قرارداد 25 سال نفت و گاز ما را فرانسه و چین باید به تاراج ببرند ما حرفی نزنیم؟

این وظیفه ماست که ما روشنگری کنیم. وظیفه ماست که مردم را آگاه کنیم. وظیفه ماست که سیاست های رهبری و نظام را تبیین کنیم. وظیفه ماست که به مسئولین تذکر بدهیم و کوتاهی های آنها را متذکر بشویم.انتهای پیام /

خبرنگار،علی اکبرصیدآبادی


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.