حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : کسی که از گناه توبه کرده مانند کسی است که گناه نکرده است.


» » امروز که مردم از شما بریدند دم از آشتی ملی می زنید! تبرئه اصحاب فتنه توسط برخی از سیاستمداران متصل به دولت

 

حجت الاسلام  سید مصطفی محمدی با اشاره به آشتی ملی که امروز ها برخی ها ازآن دم می زنند گفت: یک عده ای امروز تعبیر آشتی ملی را مطرح کردند که انگار در کشور اختلاف است و مردم باهم قهر هستند یا با نظام انگار سر ستیز دارند که می خواهند با این طرح مردم را باهم یا با نظام آشتی بدهند این سخن همان کسانی است که 9 ماه تمام کشور را با عمل نانجیبانه خود به لبه پرتگاه سقوط کشاندند و امروز دم از آشتی ملی می زنند چرا در بحبوحه آن فتنه عظیم که رهبری معظم خطبه فصل الخطاب را خواندند چرا به رهبری لبیک نگفتید و آشتی ملی را مطرح نکردید؟

...

 

حجت الاسلام  سید مصطفی محمدی با اشاره به آشتی ملی که امروز ها برخی ها ازآن دم می زنند گفت: یک عده ای امروز تعبیر آشتی ملی را مطرح کردند که انگار در کشور اختلاف است و مردم باهم قهر هستند یا با نظام انگار سر ستیز دارند که می خواهند با این طرح مردم را باهم یا با نظام آشتی بدهند این سخن همان کسانی است که 9 ماه تمام کشور را با عمل نانجیبانه خود به لبه پرتگاه سقوط کشاندند و امروز دم از آشتی ملی می زنند چرا در بحبوحه آن فتنه عظیم که رهبری معظم خطبه فصل الخطاب را خواندند چرا به رهبری لبیک نگفتید و آشتی ملی را مطرح نکردید؟

امروز که مردم از شما بریدند دم از آشتی ملی می زنید!

به گزارش کاوش نیوز، استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: رهبری فرمودند " کسانی که در روز عاشورا آن بی حیایی را از خود نشان دادند رقص و پایکوبی کردند آتش به خرمن و خیمه و پرچم حسینی زدند ،حتی جوان بسیجی را لخت کردند و کتک زدند مردم هیچ وقت با اینها آشتی نمی کنند" اینها با طرح آشتی ملی به دنبال رفع حصر هستند که خودشان در حصر ساده لوحی قرار گرفتند.

آیا اینها نیاز به محاکمه دارند؟

سید مصطفی محمدی معتقد است  می گویند حصر بدون حکم قضایی ظلم است و بی عدالتی است اما نه این لطف است در تاریخ اسلام وانقلاب سابقه دارد.

اولا موسی پیامبر از کوی طور برگشته بود سامری که مردم را منحرف کرد و مردم را به گوساله پرستی دعوت کرد موسی پیامبر سامری را از مردم دور کرد و او را در حصر اجتماعی قرار داد تا مُرد. موسی پیامبر هم حصر داشت.

دوم : پیامبر اسلام کسانی که از جنک تبوک تخلف کردند در جنگ شرکت نکردند را در حصر اجتماعی قرار داد و بر آنها چه سختی هایی را روا داشت.سوم : امیرالمومنین بعد از جنگ جمل عایشه را در حصر خانگی قرار داد با وجود اینکه حق داشتند بابت فتنه جمل او را محاکمه و مجازات کنند اما بخاطر اینکه از امیرالمومنین طلب عفو کرده است حضرت علی از مجازات او به حرمت رسول خدا گذشت و صرفا او را به محصور بودن محکوم کرد محصور بودنی که هرگز جزای متناسب با جرم عایشه نبود.اما رافت اسلامی و مصلحت جامعه سبب شد که به همین اندازه کفایت می کند.چهارم: در انقلاب اسلامی مگر امام راحل دستور حصر آیت ا...شریعتمداری و امثال وی را صادر نکرده بودند؟

وی د رادامه افزود: مگر امام دستور حصر آیت ا.. قمی را در مشهد صادر نکرده بودند؟ مگر آیت ا.. منتظری را در قم در خانه اش حصر نشده بود؟آیا می توان گفت حصر بدون محاکمه غیر قانونی است؟ مگر شأن فقیه حاکم و جانشین رسول خدا و نائب امام زمان(عج) از شأن یک قاضی کمتر است که قاضی می تواند حکم کند اما ولی فقیه نمی تواند حکم کند؟ ولی فقیه که ولایت دارد هر حکمی بدون اذن ولی فقیه باطل است.قوه قضائیه و قضات با حکم ولی فقیه می تواند قضاوت کند و خود ولی فقیه به طریق اولی می تواند حکم کند.چرا می گویند حصر خلاف عدالت است ؟ و رهبری حصر را قبول دارد ما قبول نداریم.یعنی رهبری خلاف عدالت عمل می کند.

مگر فتنه گران قانون سرشان می شود؟

این استاد حوزه  و دانشگاه اظهار کرد: حرف هایی می زنند که دلسوزان نظام را آزرده و دشمنان را شاد می کنند.سینه چاک کسانی هستند که خیانت آنها دهن کجی به رای مردم و نادیده گرفتن حکم و اوامر ولایت فقیه بود.به دنبال دیکتاتوری و حذف جمهوری اسلامی و برگرداندن مناسبات شاهنشاهی بودند.حتی رای مردم را نپذیرفتند کشور را به آشوب کشیدند که رهبری معظم در خطبه 29 خرداد 88 هشدار دادند و فرمودند" که زورآزمایی خیابانی بعد از انتخابات درست نیست بلکه به چالش کشیدن اصل انتخابات و اصل مردم سالاری دینی است هرکسی این کار را بکند مسئول خون ها و خشونت ها و هرج و مرج هاست"حال بروید بررسی کنید ،آمار بگیرید در آن آشوب چقدر خون ریخته شد ،چقدر از حامیان خود آنها فدا شدند .چرا می گویند حصر غیرقانونی است؟ مگر فتنه گران قانون سرشان می شود؟ اگر اینها قانون را قبول داشتند چرا اعتراض خود را از انتخابات از مجرای قانون پیگیری نکردند؟چرا به اصل قانون اساسی به جمهوری اسلامی حمله ور شدند؟چرا به اصل قانونی حمایت از مستضعفان جهان حمله ور شدند و زیر سئوال بردند؟چرا به اصل 105 قانون اساسی یعنی ولایت فقیه حمله ور شدند؟ اینها قانون را تمکین نمی کنند. اینها قانون را نمی فهمند.

تبرئه  اصحاب فتنه توسط برخی از سیاستمداران متصل به دولت

محمدی معتقد است امروز چرا عده ای از سیاستمداران که به نحوی برخی متصل به دولت هم هستند در صدد تبرئه اصحاب فتنه هستند یا به دنبال رفع حصر هستند و به رهبری فشار می آورند و که امام حسین(علیه السلام) حر را بخشیده،پیامبر وحشی قاتل حمزه سیدالشهدا را بخشیده اما رهبری چرا سران فتنه را نمی بخشد و از حصر آزاد نمی کند؟

امروز اینها دلسوز(موسوی و کروبی)نیستند چون الان اینها هیچ کاربردی ندارند می خواهند اینها آزاد بشوند،کشته بشوند یا به توسط مردم یا با تدبیر خودشان اینها را بکشند تا فتنه و جنبش سبز را زنده نگه دارند،و براندازی نظام که به دنبال آن بودند بدست بیاورند،نظام دارد از جانشان محافظت می کند.اما اگر اینها محاکمه بشوند حکم اینها اعدام است،خودشان هم می دانند،اینهایی که به دنبال محاکمه هستند خوب می دانند،حکم محاربه علیه نظام ،حکم یاغی و باغی علیه نظام جزایی جزء اعدام ندارد.حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: اینها می خواهند به محض اعلام حکم، مردم را به خیابانها بریزند و نظام را دچار چالش کنند و با امریکا و اسرائیل و انگلیسی ها و داعشی ها هم دست بشوند و کار نظام را یکسره کنند.

 

اما سئوال اینجاست که چرا نظام اینها را محاکمه نمی کند؟ آیا قدرت اجرای حکم را ندارد؟

محمد ضمن مطرح کردن سوالی که در ذهن خیلی ها پیش آمده مطرح کرد و افزود: سئوال اینجاست که چرا نظام اینها را محاکمه نمی کند؟ آیا قدرت اجرای حکم را ندارد؟چرا نظام قدرت اجرای حکم را دارد،اما نظام منتظر بصیرت مردم است،منتظر حرکت مردم است،نظام خواست مردم را می طلبد،آگاهی مردم را طالب است

وی د رادامه گفت: حرف من امروز این است اگر ما بصیرت داشتیم همان 29 خرداد بعد از خطبه فصل الخطاب رهبری با حضور در صحنه کاری می کردیم کسی جرأت نکند آشوب کند.که بعد از 9آن ماه این فتنه و آشوب قتل و غارتگری ادامه پیدا کرد به همه اصول نظام هجمه و حمله ور شدند حتی حرمت عاشورای حسینی را نگه نداشتند معلوم است که ما کوتاهی کردیم.

رقیه بشارت نیا


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.