حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : برای بقا خلق شده اید نه برای نابودی و فنا و با مرگ تنها از جهانی به جهان دیگر منتقل می شوید.


» » » » هشدار دادگستری گلستان به مشکلات طرح پیش فروش غیررسمی خانه

هشدار دادگستری گلستان به مشکلات طرح پیش فروش غیررسمی خانه

 

رییس دادگستری کل گلستان گفت: اجرای طرح پیش فروش خانه بدون لحاظ مسایل قانونی و هماهنگی با دستگاه های مربوطه یکی از مشکلات به شمار می رود.

...

هشدار دادگستری گلستان به مشکلات طرح پیش فروش غیررسمی خانه

 

رییس دادگستری کل گلستان گفت: اجرای طرح پیش فروش خانه بدون لحاظ مسایل قانونی و هماهنگی با دستگاه های مربوطه یکی از مشکلات به شمار می رود.

به گزارش کاوش نیوز، هادی هاشمیان در مصاحبه با خبرنگاران افزود: در صورت بی توجهی به قانون احتمال دارد که یک خانه به چند نفر فروخته شود.

وی گفت: این درحالی است که در صورت رعایت مواد قانونی آن و رسمی شدن معامله در اجرای این طرح، امکان پیش فروش خانه به چند نفر وجود نخواهد داشت.

هاشمیان ازهم استانی ها خواست که برای معامله در خصوص خانه های پیش فروش با دایره ارشاد دادگستری یا شماره 129 تماس گرفته و مشاوره حقوقی دریافت کنند.

تنها قرارداد های ثبت شده در ثبت اسناد و املاک رسمی هستند

رییس دادگستری کل گلستان افزود: قرار داد نویسی برای خرید خانه فقط در دفترخانه ها یا اداره ثبت اسناد و املاک رسمی بوده و از پشتوانه بالا برای پیگیری قانونی و اثبات در محاکم قضایی برخوردار است.

وی از مردم خواست که اطلاعات خود را در خصوص نحوه نوشتن قرارداد خرید خانه افزایش داده و این کارحقوقی را از طریق دفترخانه های رسمی یا اداره ثبت اسناد و املاک پیگیری کنند.

به گفته وی، از مهمترین مزایای انجام کار طبق قرارداد در دفترخانه ها و اداره های ثبت اسناد و املاک، پیشگیری از وقوع جرم است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک گلستان نیز درخصوص اجرای طرح پیش فروش آپارتمان گفت: طبق ماده 22 قانون پیش فروش آپارتمان، آیین نامه آن برای اجرا مصوب شده که برای آغاز کار لازم است شهرداری پروانه فنی را برای اجرای طرح، صادر کند.

عباسعلی زارع تیله نوئی با اشاره به این که در اجرای طرح پیش فروش آپارتمان یکی از موارد صدور پروانه فنی ساختمان از سوی شهرداری است، ابراز امیدواری کرد که مشکلات در صدور پروانه فنی با شهرداری حل شود و پیش فروش آپارتمان بدون مشکل به خریدار و طبق قانون مصوب صورت گیرد.

به گفته وی اکنون از ایرادهایی که شهرداری در صدور پروانه فنی به طرح پیش فروش آپارتمان می گیرد، این است که اجرای طرح مشخصه های لازم (همچون نقشه بنا و دیگر جزییات) را ندارد.

 


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.