حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : محبوب ترین کارها نزد خدا با دوام ترین آنهاست گرچه ا ندک باشد.


» » » » قرارگاه معنویت و سلامت در استان گلستان راه‌اندازی شد

قرارگاه معنویت و سلامت در استان گلستان راه‌اندازی شددبیر ستاد مردمی قرارگاه مدافعان سلامت گلستان گفت: قرارگاه جهادی مدافعان سلامت با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی، به همت فعالان و گروه‌های جهادی و مردمی و پشتیبانی خیرین و با همکاری دستگاه‌های اجرایی و دولتی استان گلستان راه‌اندازی شد.

...

به گزارش کاوش نیوز، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در هفتمین جلسه قرارگاه مردمی مدافعان سلامت استان گلستان با اشاره به اهمیت همبستگی و همدلی برای مقابله با این بیماری ویروسی، اظهار داشت: قرارگاه جهادی مدافعان سلامت با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی، به همت فعالان و گروه‌های جهادی و مردمی و پشتیبانی خیرین و با همکاری دستگاه‌های اجرایی و دولتی استان گلستان راه‌اندازی شد.

دبیر ستاد مردمی قرارگاه مدافعان سلامت گلستان افزود: هدف از فعالیت این گروه جهادی، مقابله و پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا است. این قرارگاه با اجرای طرح محله‌محوری در گرگان و دیگر شهرهای استان اقدام به ارائه خدمت به مردم استان کرده‌اند.

وی ادامه داد: گندزدایی و  ضدعفونی کردن معابر و اماکن، تولید و توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده، فعالیت‌‌های فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای، راه‌اندازی کارگاه‌های تولید مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک، تهیه، بسته بندی و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی از جمله کارهای انجام شده توسط قرارگاه مدافعان سلامت استان است.

حسینی با اشاره به تهیه و توزیع غذای متبرک با همکاری آستان قدس رضوی در بیمارستان‌های استان تصریح کرد: بیش از 100هزار بسته اقلام بهداشتی و معیشتی در بین اقشار نیازمند و محروم استان توزیع شد. با توجه به نزدیکی نیمه شعبان و ماه مبارک رمضان برنامه‌های متعددی در حال تدارک می‌باشد.

دبیر ستاد مردمی قرارگاه مدافعان سلامت گلستان  اظهار کرد: نورافشانی و راه‌اندازی کاروان مهرمهدوی و اجرای برنامه‌های سرود زنده توسط 3تیم در 41 محله شهرستان گرگان در شب و روز نیمه شعبان از جمله اقدامات قرارگاه مدافعان سلامت استان است.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی پیش آمده، موضوع تقویت معیشت اقشار آسیب‌پذیر در دستور کار قرارگاه قرار گرفت و به توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی اقدام کرده است.

دبیر ستاد مردمی قرارگاه مدافعان سلامت استان گلستان به برنامه‌های نیمه‌شعبان اشاره کرد و افزود: از جمله برنامه‌هایی که در نیمه شعبان امسال برگزار می‌شود، طرح ویژه استغاثه با عنوان "یا مهدی ادرکنی" است که این طرح رأس ساعت 20 نیمه‌شعبان همراه و همگام با همه منتظران آن حجت الهی در سرتاسر ایران اسلامی برگزار می‌شود.

دبیر ستاد مردمی قرارگاه مدافعان سلامت گلستان ترویج فرهنگ مهدویت و آشنایی با سیره حضرت ولی‌عصر (عج) به‌خصوص در بین نسل جوان را محور برنامه‌های شعبانیه دانست و تصریح کرد: ترویج احیای شب نیمه‌شعبان در منازل به‌صورت خانوادگی و تشویق همگان به قرائت مناجات شعبانیه و آماده‌سازی نفوس برای تشرف به ضیافت الهی رمضان از دیگر محورهای برنامه‌های قرارگاه مدافعان سلامت محسوب می‌شود.

وی ضمن اشاره به رعایت موازین شرعی در تغسیل، کفن و دفن اموات ناشی ویروس کرونا و یا بیماری حاد تنفسی، گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، بسیج طلاب و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در جهت کاهش الام و التیام غصه های خانواده های کرونایی، ضمن آرزوی سلامتی برای همه مبتلایان به کرونا، مسئله تغسیل، تکفین و تدوین متوفیان در استان توسط طلاب جهادی در حال انجام است.

حسینی افزود: قرارگاه سلامت معنوی با چهار هدف کمک به سلامت جامعه، کمک به بیماران در مراکز درمانی و ایجاد نشاط، تلاش برای کمک به خانواده های بیماران و متوفایان جهت روحیه دادن به آنها و همچنین حفظ حرمت مومنان متوفا با انجام مراحل شرعی کفن و دفن تشکیل شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.