حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : بخيل را آسايشى نيست و حسود را خوشى و لذتى نيست و زمامدار را وفايى نيست و دروغگو را مروت و مردانگى نيست.


» » » » افتتاح و کلنگ زنی 2800 میلیارد تومان پروژه در دهه فجر / در صحت و سلامت انتخابات شکی نداریم/ زیارت را خودی ها!! به این روز انداخته اند

افتتاح و کلنگ زنی 2800 میلیارد تومان پروژه در دهه فجر / در صحت و سلامت انتخابات شکی نداریم/ زیارت را خودی ها!! به این روز انداخته انداستاندار گلستان گفت : در مجموع از منابع دولتی و بخش خصوصی در دهه فجر امسال یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح و یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه کلنگ زنی خواهد شد.

...

به گزارش کاوش نیوز؛ هادی حق شناس استاندار گلستان صبح امروز پنجشنبه 10 بهمن ماه در نشست خبری دهه فجر در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان اظهار کرد : در دهه مبارک فجر امسال از منابع دولتی استانی و ملی 1000 میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ زنی می شود که 700 میلیارد تومان افتتاح و 300 میلیارد تومان کلنگ زنی می باشد و در مجموع از منابع دولتی و بخش خصوصی در دهه فجر امسال یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح و یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه کلنگ زنی خواهد شد.

حق شناس افزود : در سیل گلستان 21 هزار خانه آسیب دید که 7700 واحد کاملا تخریب شد ، تا الان 99 درصد آنها به بانک معرفی شدند ، 98 درصد عقد قرارداد داشته اند ، 97 درصد پی کنی شده و 90 درصد فونداسیون را چیده اند ، 87 درصد اسکلت و 67 درصد هم سقف زده اند .

وی تصریح کرد : دو هزار واحد پیش از این تحویل سیلزدگان دادیم و دو هزار واحد نیز در دهه مبارک فجر به سیلزدگان تحویل داده می شود.

مخزن سد نرماب بهار آینده بهره برداری می شود

استاندار گلستان خاطرنشان کرد : سد نرماب در سال جاری 130 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت و با توجه به سه بخش این سد یعنی مخزن ، شبکه انتقال و شبکه توزیع ، به نظر می رسد ما تا اردیبهشت ماه بتوانیم مخزن را به اتمام برسانیم و وجود این سد برای استان گلستان خیلی حیاتی می باشد .

حق شناس افزود : من وقتی به گیلان و مازندران و خصوصا کلاردشت تردد می کنم ، همیشه نمره پلاک ماشین ها را مشاهده می کنم و می بینم 70 درصد نمره مازندران نیستند و غیر بومی اند اما چند باری به زیارت رفتم و دیده ام که نمره پلاک 80  درصد ماشین ها متعلق به گرگان و گلستان است و این یعنی که خودی ها زیارت را به این روز انداخته اند .

وی تاکید کرد : زیارت اسمش روستا هست ولی الان از شهر هم پیشرفته تر و آپارتمانهایش بیشتر شده است ، همه ما و دستگاه های استانی عزم جدی داریم که جلوی ساخت و ساز غیر مجاز را بگیریم اما حجم کار خیلی زیاد است .

نمی دانیم زیارت جزو شهر است یا روستا؟

حق شناس اضافه کرد : مشکلی که الان وجود دارد اینست که ستاد به این نتیجه نرسیده که آیا زیارت حوزه شهرداری است یا دهیاری است و در تقسیمات کشوری هنوز مشخص نیست  و این ترس وجود دارد که اگر جزو محدوده شهری باشد یعنی اینکه باید بپذیریم که آب و برق و گاز هم بدهیم و اگر شهرک جدید باشد که جزوی از شهر می شود و اگر روستا بنامیم که روستا 10 هزار خانواری نداریم .

استاندار گلستان ضمن تشکر از اقدامات دادستان مرکز استان در تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز گفت : در کنار این برخوردها مردم نیز باید فرهنگ سازی کنند .
با هیات نظارت دغدغه مشترک داریم

حق شناس در پاسخ به سوالی در خصوص انتخابات و تمهیدات لازم برای حضور پرشور و بی طرفانه گفت : مبنا و اساس انقلاب اسلامی مردم هستند ، باید کاری بکنیم حضور مردم با تمام سلایق فراهم شود ، در پنج دوره قبلی میانگین مشارکت گلستانیها ۷۴ درصد بوده و این دوره با توجه به فضای معنوی پس از سردار سلیمانی باید میزان مشارکت خیلی بالاتر بشود.

وی بیان داشت : دغدغه ما مشارکت مردم در انتخابات است و این موضوع را با هیئت نظارت هم مطرح کردیم و آنها نیز در این موضوع با ما هم عقیده اند و اگر مشارکت حداکثری می خواهیم باید بخشی از هزینه ها را بپردازیم  ، دغدغه ما به هیئت نظارت منتقل شده و امیدواریم که در روز های آتی اتفاقات خوبی بیفتد که نتیجه اش حضور بیشتر کاندیداها و مشارکت حداکثری اتفاق بیفتد.

در صحت و سلامت انتخابات شکی نداریم

این مقام ارشد دولت تدبیر و امید در استان اشاره کرد : در صحت و سلامت انتخابات شکی نیست و هیچ بحثی نداریم فقط دغدغه مشارکت حداکثری را داریم که هیئت نظارت و هیات اجرایی پای کار اند و حتما در فرصت باقیمانده اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

حق شناس در خصوص بندرخشک هم یادآور شد : زمینی که راه آهن برای این کار در نظر گرفته بود 1290 هکتار بود که خیلی زیاد بود و حتی منطقه آزاد قشم و کیش و چابهار و ... هم اینقدر مساحت نداشتند لذا در سفر اخیر آقای اسلامی وزیر راه وشهر سازی 550 هکتار زمین از اراضی اینچه برون که معارض نداشت را جدا کردیم و به کمیسیون 99 دادیم تا به راه آهن واگذار کند .

انتهای پیام /


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.