حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : هيچ كس روز قيامت در امان نيست ، مگر آن كه در دنيا خدا ترس باشد.


» » » » حامی مظلوم بودن، مهمترین ادبیات آینده دیپلماسی جهان

حامی مظلوم بودن، مهمترین ادبیات آینده دیپلماسی جهان

کاوش نیوز- احمد ملاشاهی: روزجهانی قدس هم به نفع ما و هم به مصلحت ما است.

در تمدن ایرانی جایی یافت نمی شود که ایرانی ها بخاطر منافع، حکومتی کودکش را به رسمیت شناخته باشند، نبرد ایرانی ها با اهریمن اساطیری یست و ریشه در  آرمان و ناخوداگاه جمعی ما دارد.

از طرفی میراث فرهنگی اسلام برای ایرانی ها الگوی ناب حریت با شعار"هیهات من الذله" و وصیت " یاور مظلوم و دشمن ظالم باشید "است

داشتن الگوی شرافت برای یک ملت بهترین پشتیبان است جهان کم کم به دنبال یافتن همین شرافت هاست همانگونه که در ماجرای کرونا شرافت ها ارزیابی شد تا زر و زور. 

اینکه "حامی مظلوم باشیم" در آینده نزدیک، مهمترین ادبیات دیپلماسی جهان می شود و اعتبار ملل و دولت ها به همین خواهد بود نه به منفعت گرایی صرف. این رگه همان رگه  تشنگی جهان برای ظهور است.

 ترامپ انتهای دیپلماسی منفعتی نظام لیبرالی است اگر این الگو برای جهان جذابیتی ندارد یعنی جهان به دنبال معیارهای بشری و انسانی است دفاع از فلسطین از همین معیارهاست.  

در خود منطقه خاورمیانه حمایت ایران از قدس اینک به مهمترین عنصر قدرت ایران بدل شده است‌. خروارها دلار و طلای سعودی اندازه یک روزجهانی قدس ایرانی ها نتوانسته بین عرب زبانها، محبوبیت و نفوذ ایجاد کند.

اینکه یک‌اصل انقلاب اسلامی چنین رزمایش عظیم انسانی به راه انداخته، بیانگر قدرتی نهفته در این انقلاب است، قدرتی که بزرگترین سپر دفاعی حقوق بشر است.

گرامیداشت روز جهانی قدس هم شرافت تاریخی ایرانی ها را حفظ می کند و هم حال و آینده ما را در منطقه صیانت می کند پس بزرگداشت این روز هم به نفع ما و هم به مصلحت ماست


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.