حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهای بهشت لا اله الا الله است.


» » » » با تقویت فرهنگ وقف، امکان جمع آوری بهزیستی،کمیته امداد،موسسات خیریه دیگر بوجود می آید

با تقویت فرهنگ وقف، امکان جمع آوری بهزیستی،کمیته امداد،موسسات خیریه دیگر بوجود می آیدرئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مینودشت اظهارکرد: با شتاب گرفتن فرهنگ وقف و شناخت آن در بین مردم می توان گفت که درسالهای آینده با تقویت وقف این امکان بوجود خواهد آمد که ارگانهای دیگر همچون بهزیستی،کمیته امداد،موسسات خیریه دیگر، جمع آوری شوند.

...

به گزارش کاوش نیوز، جعفر ذوبی سرابی درروزوهفته گرامی داشت وقف درنشست خبری با خبرنگاران افزود: وقف صدقه جاریست که پاداش آن برای اموات باقی و صالحات دارد. هر شخص قبل مرگش می تواند ثلث اموالش را درو صیت نامه اش وقف کند.

وی ضمن اشاره به اینکه با سرمایه گذاری بر روی موقوفات می توان چندین برابر کاراقتصادی و اشتغالزایی انجام داد و نیاز مستمندان را تامین کرد گفت: درسالهای اخیرسازمان اوقاف در بحث وسرمایه گذاری در بخش دانش بنیان توانسته به پیشرفت های زیادی برسد.

جعفر ذوبی سرابی اعلام کرد:در 6 ماهه سال جاری 30 مورد از موقوفات جدید ثبت نشده شناسایی و به ثبت رسیده است همچنین10مورد هم درروستا های زمین شاهی،قره چشمه،ریک چشمه نقشه برداری شده که درچند روز آینده به ثبت می رسد.

عملکرد اقتصادی درختان گردو در هر هکتار بالغ بر 5 تن خواهد بود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مینودشت گفت:سال گذشته 8 هکتار از زمین های شیب داروقفی درروستاهای چمانی و ترسه شهرستان مینودشت با کمک جهاد زیرکشت گردوی زودرس چهار ساله رفت و تعدادی درخت به وآلبالوهم کاشته شد حتی در پای درختان گیاهان داروهای و زعفران  هم کشت شد.عملکرد اقتصادی فقط درختان گردو درچهار سال آینده در هر هکتار بالغ بر 5 تن خواهد بود.

وی ازایجاد گلخانه در زمین های صاف خبرداد و افزود:تصمیم داریم درزمین های صاف وقفی گلخانه راه اندازی کنیم این کار هم اشتغالزایی دارد و هم می شود صادرات داشت.

ذوبی سرابی با اشاره به ساخت و ساز مسکن از فعالیت های جدید اوقاف در زمینی به مساحت سه هکتار گفت: پیش بینی می شود ۳۰۰ واحد مسکونی به صورت فاز بندی و مرحله به مرحله به کمک سرمایه گذار ساخته شود و آماده هستیم به سرمایه گذارانی که اعلام همکاری کنند تحویل دهیم این امر اشتغالزایی خوبی را بدنبال دارد. : زمین های ۱۰۰۰ متری و ۵۰۰ متری نیز از طرح های ساخت مسکن در مینودشت است که با حضور سرمایه گذار شروع به کار خواهد کرد.

باخریداری یک متر مربع که مبلغ 600 هزارتومان می شود باقیات و صالحات امواتتان شوید

رئیس اوقاف مینودشت خاطرنشان کرد:در در کارهای عمرانی با تمام مشکلات پیشترفت خوبی داشتیم در این زمینه کارهای عمرانی امامزاده جعفر شهرستان مینودشت گچکاری وسنگکاری این امامزاده به کمک خیریین به اتمام رسیده است و830متر فرش بصورت اقساط 6 ماهه خریداری شده است تعهددادیم تا شش ماه تمام هزینه پرداخت شود خیریین که تمایل دارند کمک کنند می توانند با خریداری حتی یک متر مربع که مبلغ 600 هزارتومان می شود دراین کار خیر شرکت کنند و برای باقیات و صالحات امواتشان هر چند مترکه تمایل دارند خریداری کنند.وی درادامه گفت: در فاز های بعدی کاشی کاری، گل دسته وآینه کاری امامزاده ساخته می شود

وی با اشاره به زیر بنای امامزاده که 1300 متر مربع ساخته شده است افزود: این بنا در استان گلستان بزرگترین بنا بعد امامزاده یحی بن زید خواهد بودکه مردم عزیزمان می توانند همه مراسم های ملی و مذهبی را در این محل برگزار کنند.

ذوبی سرابی در رابطه با طرح شمیم خدمت نیز بیان کرد: جوانان و زنان بد سرپرست و بی سرپرست کارآفرین که طرحی دارند می توانند با مراجعه به اداره اوقاف مینودشت، از مکان های آزاد و بلا استفاده مساجد و امام زاده به صورت رایگان استفاده کنند.در حال حاضر فاطمیه مسجد جامع مینودشت به کارگاه خیاطی تبدیل شده است و ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم  مشغول به کارشده اند.

درمساجد جوانان عرصه فعالیت را در دست بگیرند

در مورد سازماندهی هیئت امنا هم برنامه ریزی کردیم تا در جوانان عرصه فعالیت را در دست بگیرند وفعالیت بروز داشته باشند و هر 3 سال ارزش یابی شوند و اگر امتیاز نیاوردند شخص دیگری جایگزین شود.حتی در بحث امام جماعت هم قرار هست جوانسازی انجام دهیم

رئیس اوقاف مینودشت گفت:در بخش سلامت هم درسال جاری 30 هزار ماسک و 100 لیتر مواد ضد عفونی کننده توزیع شده در گالیکش هم قرار شده از محصول در آمد یکساله درمانگاه کسرایی 10 دستگاه اکسیژین درهفته وقف خریداری شود.همچنین 400 بسته معیشتی در 6 ماهه اول سال جاری توسط اداره اوقاف مینودشت اهداء شده است سال گذشته 2000 بسته توزیع شد.همچنین 50بسته 200 هزار تومانی هم درجشن عاطفه ها مهر ماه لوازم تحریر بین دانش اموزان توزیع شد وبا اجرای طرح شمیم حسینی

بین عزاداران هیت های حسینی 34 بسته ارزاق به ارزش هربسته 800هزار تومان توزیع شد.

 

خبرنگار: رقیه بشارت نیا


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.