حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » بسیاری از موقوفات مینودشت دارای سند مالکیت می شوند / صدورسند مالکیت 200اماکن مذهبی ومساجد در مینودشت

 

بسیاری از موقوفات مینودشت دارای سند مالکیت می شوند / صدورسند مالکیت 200اماکن مذهبی ومساجد در مینودشت

 

جعفر سرابی رییس اوقاف مینودشت اظهار کرد: بسیاری از موقوفات که دارای سند مالکیت نبودند امسال با انعقاد تفاهم نامه ای  که بین بنیاد علوی و اداره منابع طبیعی بسته شده است دارای سند مالکیت خواهند شد.

سرابی بمناسبت دهه وقف در نشست خبری با اصحاب رسانه خاطر نشان کرد: بزودی با تفاهم نامه ای که با بنیاد مستضعفان و اداره ثبت واسناد بسته شده است سند مالکیت 200اماکن مذهبی ومساجد نیزصادر خواهد شد.

...

 به گزارش کاوش نیوز،سرابی بمناسبت دهه وقف در نشست خبری با اصحاب رسانه خاطر نشان کرد: بزودی با تفاهم نامه ای که با بنیاد مستضعفان و اداره ثبت واسناد بسته شده است سند مالکیت 200اماکن مذهبی ومساجد نیزصادر خواهد شد.

 

حمایت از بانوان بی سرپرست در غالب شمیم خدمت

رییس دفتر نمایندگی اوقاف شهرستان مینودشت بیان کرد: درجهت اشتغال و حمایت از بانوان بی سرپرست در غالب شمیم خدمت، تفاهم نامه استانی با اداره کارو رفاه اجتماعی منعقد شده برای ایجاد اشتغال سرپرستان خانوار همچنین اماکنی از مساجد و موقوفات در اختیار آنان قرارداده شود.

 

وی با اشاره به فعالیت این دفتر در دوران کروناافزود: : قرارگاه شمیم خدمت با رویکرد تولید ماسک و پخت غدای بیرون ، باکمک مراکز نیکوکاری بیش از 12 هزار ماسک دوخته شده توسط این قرارگاه در بین مردم توزیع شد همچنین 4هزار پرس غذا در مینودشت 3 هزارپرس درگالیکش و 7 هزارپرس درکلاله  توزیع شده است در کلاله 8 گوسفند هم در همین رابطه قربانی شد.

سرابی در ادامه تاکید کرد:این اداره تاکنون در شهرستانهای مینودشت،کلاله،گالیکش و مراوتپه بیش از 5 هزار پک بهداشتی کامل توزیع کرده است بیش از 50 هزار لیتر مواد ضد عفونی سطوح درمساجد ،هیات ها، شهرداری و مردم توزیع شده وهمچنان ادامه دارد.

کشف 5 فقره موقوفه ی منفعتی

وی اشاره ای به طرح ضیافت هم دلی در ماه مبارک رمضان کرد و گفت: طرح ضیافت همدلی در ماه رمضان فعالیت داشته

و در اجرای این طرح 100 بسته معیشتی به ارزش 250 هزار تومان در شهرستان مینودشت،بیش ازاین تعداد در شهرستانهای کلاله و گالیکش و مراوتپه بین نیازمندان توزیع کرده است.

سرابی از کشف 5 فقره موقوفه ی منفعتی خبر داد و افزود: این 5 فقره به ثبت رسیده است همچنین در ایام محرم 400 بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شده که 100 بسته مینودشت و300 بسته در شهرستان های دیگر بوده است.

رییس دفتر نمایندگی اوقاف شهرستان مینودشت اذعان کرد: درشهریور سال تحصیلی جدید 100پک تحصیلی در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

ساخت مجتمع های طرح ملی مسکن در زمین وقفی حیدر قلی قره چماقلو

سرابی به زمین سه هکتاری وقفی حیدر قلی قره چماقلو واقع در شهرک رزمندگان اشاره کرد و افزود: تغییر کاربری صورت گرفته و قراراست زمین قطعه بندی شود تا شاهد ساخت مجتمع های طرح ملی مسکن باشیم.

وی در بخش دیگر به طرح های عمرانی ساخت  و در حال اجرای اداره وقف پرداخت و خاطر نشان کرد:در قالب طرح عمرانی طرح ساخت امامزاده جعفر مینودشت،امامزاده موسی بازگیرو امامزاده محمد تیغ زمین را در دست احداث داریم همچنین در حال ارزیابی اماکن متبرکه هستیم تا بتوانیم پنل های خورشیدی را بکارگیری کنیم همچنین سرابی از بیمه تکمیلی 300 خادم در سال جاری خبر داد.

وی گفت: با همکاری جهاد کشاورزی  و اداره اوقاف مینودشت در7 هکتار از اراضی شیب دار موقوفه که 3 هکتاردر روستای چمانی و 4 هکتار هم در روستای ترسه هست درخت گردو کاشته شد.

 

وقف مشارکتی  چندین نفر با هم ؟؟

سرابی با تشویق خیرین برای وقف مشارکتی افزود: برای وقف مشارکتی می توان چندین نفر با هم زمینی را خریداری و وقف نمایند اما در مورد وقف ثلث اموال هم باید گفت شخص قبل از مرگش وصیت نماید تا ثلث اموالش پس از مرگ وقف شود این نوع وقف هم می تواند راهی باشد برای وقف و شرکت در این امر خیر.

رییس دفتر نمایندگی اوقاف شهرستان مینودشت در پایان اشاره ای به برنامه های هفته اوقاف کرد و گفت: این برنامه ها از24  مهر ماه آغاز و تا 3 آبان ادامه خواهد داشت که در قالب برنامه های فرهنگی و نشست با مسولان شهرستان و تجلیل از بانوان وقف،تجلیل از یاوران وقف،دیدار از خانواده شهدا،افتتاح مرکز افق امامزاده اسحاق قلمی، پخت وتوزیع غذای بیرون دربین نیازمندان ،توزیع ماسک  و...... خواهد بود.

 خبرنگار رقیه بشارت نیا

 

 

 

 

 

 

 

 


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.