حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » حماسه 9 دی تکرار حماسه 22 بهمن بود

حماسه 9 دی تکرار حماسه 22 بهمن بودبصیریت یعنی بینایی دل، انسان وقتی دلش غبار آلود می شود و دلش با اسلام نیست  فتنه گر می شود. جسمش با اسلام است اما روح روان با اسلام نیست این از دشمنان استکباری که برایمان شب و روز نقشه می کشند بدتر است. وقتی از انسان درهر جایگاهی که هست سوال می شود انسان باید زیرکی خود را بکار ببرد . در وحدت ضد وحدت داریم در مقابل  حماسه  فتنه داریم .در مقابل  فتنه 88 یک حماسه بزرگ ایجاد شد .

...

در آستانه یوم‌ا...9دی ، بسیج رسانه، هفته نامه پژواک  سخن و سایت خبری کاوش نیوز میزگرد تخصصی «واکاوی فتنه۸۸ و حماسه۹دی» عصر امروز یکشنبه  با حضور تنی چند از کارشناسان صاحب نظر و اصحاب رسانه در سالن جلسات نمایندگی استان قدس برگزار کرد.حماسه 9 دی تکرار حماسه 22 بهمن بود

پیامبر آمد تا جامعه بیمار را درمان کند
به گزارش کاوش نیوز، کارشناس مذاهب بین الملل در امور اهل سنت در  این میز گرد اظهار کرد: حماسه 9 دی حماسه بسیار بزرگی است و تاریخ اسلام هم فتنه رادیده و هم حماسه را در قرآن امده است که پیامبر با دین حق آمد تا بر هر دینی پیروز شود اومبعوث شد تا با خرافات و شرک و بت پرستی ظلم و فساد مبارزه کند .
آخوند فرهمند افزود:قرآن را رسول اکرم (ص) هدیه آورد و خداوند در مقابل قرآن شیطان را گذاشت گفت "بنده می ببیند،  آیا با همه نعمت هایی که در اختیارش گذاشته ام  و معلم الدین یعنی پیامبر(ص)  می تواند سربلند شود؟؟

بصیریت یعنی بینایی دل انسان، وقتی دلش غبار آلود می شود
کارشناس مذاهب بین الملل در امور اهل سنت بیان کرد:  خداوند در انسان عقل ،خرد،اختیار واستعداد قرار داد  اینها جزء فضایل و کرامات انسان هست . اگر ما بتوانیم به همه این نعمات  دست  یابیم جزء برترین بنده های خداوند خواهیم شد. در حال حاضر ما وظیفه داریم  از مسائل زمان خود آگاه باشیم این امر زمانی محقق می شود که  بصیرت داشته باشیم . بصیریت یعنی بینایی دل، انسان وقتی دلش غبار آلود می شود و دلش با اسلام نیست  فتنه گر می شود. جسمش با اسلام است اما روح روان با اسلام نیست این از دشمنان استکباری که برایمان شب و روز نقشه می کشند بدتر است. وقتی از انسان درهر جایگاهی که هست سوال می شود انسان باید زیرکی خود را بکار ببرد . در وحدت ضد وحدت داریم در مقابل  حماسه  فتنه داریم .در مقابل  فتنه 88 یک حماسه بزرگ ایجاد شد .
کارشناس مذاهب بین الملل در امور اهل سنت با شاره به جایگاه رهبری د رجهان خاطر نشان کرد:ما در روایت داریم فردی که در کشور حکومت می کند  اگر فردی عادل و و تابع اسلام باشد بر مسلمان واجب است که مطیع امر آن رهبر باشند.به این امرهمه مذاهب اتفاق نظر دارند.
آخوندفرهمند تصریح کرد: وقتی مقام رهبری با یک سخنرانی شیوا همه مردم را به وحدت دعوت می کند ایشان  در سخنان خود همیشه به عقل زیرکی به بصیرت واگاهی اشاره دارند.هیچوقت به نزاع اشاره ندارند، این می شود کلید واژه اسلام و انقلاب اسلامی  با همین اعتقاد قلبی هست که در کشورمان همه قومیت ها ومذاهب در کنار هم زیر پرچم انقلاب اسلامی ایران،  مطیع امر رهبری هستند .وی ادامه داد: دسیسه های دشمن بسیار زیاد بود آمدند بین قومیت ها مذاهب دانشگاه  روحانیت و... تفرقه بیندازند  حتی وارد خانواده شدند بین اعضای خانواده تفرقه ایجاد کنند . اما موفق نشدند .

حماسه 9 دی تکرار حماسه 22 بهمن بود
کارشناس مذاهب بین الملل در امور اهل سنت  اشاره کرد: جهان اسلام همه به مقام رهبری توجه دارد ،همه رسانه ها گوش به سخنان رهبری دارند،  تا مسیر را پیدا کنند آیا این اقتدار نیست  این جایگاهی نیست که  به آن رسیدم . رسول اکرم (ص)  به ماتوصیه کرده،  باید در عمل و گفتاریکی شویم.
آخوند فرهمند گفت: اگر در کشور به اسلام عمل نکنیم با تیشه به ریشه اسلام می زنیم اگر در انقلاب وحدت داریم باید درعمل ثابت کنیم ، اگر به نظام جمهوری اعتقادداریم باید درعمل هم ثابت کنیم  .اگر نبودیم بریم کنار،  نظامی پیروز هست که  همه پایند باشند. همانطور که بسیاری از انقلاب ها در جهان به ثمر نرسید چون وحدت و یکپارچگی نداشتند. در نظام اسلامی  این وحت نمایان است حماسه 9 دی تکرار حماسه 22 بهمن بود و به جهان ثابت کردیم که این انقلاب را به آسانی بدست نیاوردیم.

با تمسک به سیره نبوی می شود بیماری اختلافات و تفرقه افکنی درمان کرد
کارشناس مذاهب بین الملل در امور اهل سنت در بخش دیگر از سخنانش اذعان کرد: حضرت علی (ع) می فرمایند:پیامبر اسلام طبیب سیاری بود  که برای همه درمان ها مرحم های شفا بخش آماده کرده بود. بیماری منحصر در جسم نیست اخلاق زشت، عقاید خرافی گرایی،  تعصب فبیله ای ، فتنه گرایی همه جزءاخلاق های زشت و بیماری های هست که در جامعه اسلامی به چشم می خورد . پیامبر آمد تا جامعه بیمار را درمان کند. یکی از بیمای هایی که می شود با تمسک به سیره نبوی درمان شود بیماری  اختلافات و تفرقه افکنی است.

وقتی اختلاف نظر به سمت تفرقه رفت ، این فتنه است
وی افزود:درمابین همه فرق و اجتماعهای بزرگ اخلاف نظر است ، اختلاف نظر خوب است  و موجب می شود که افکاربه سمت آینده فکر بکند و بیندیشد. اما وقتی این اختلاف نظر به سمت تفرقه رفت و در نتیجه شکاف ایجاد شد، این فتنه است .
 کارشناس مذاهب بین الملل در امور اهل سنت تصریح کرد: انسان سلامت جسم را با روش های مختلف درمان می کند اما سلامت روح  را باید با تقوی  با عقده های  سالم برگفته شده از سیره نیوی و قرآن درمان شود. برای رسیدن به سلامت روح باید در مسیر قرآن و اصول رسول اکرم(ص) پیش برویم  و پایبند به اصول اهل بیت  باشیم و این شناخت موجب بصیرت ما می شود و اگر آگاهی و بصیرت نداشته باشیم در وسط را ه گم می شویم . در صدر اسلام کسانی بودند که تابع اسلام شدند  اما در بین اسلام و مومن واقعی بودن ایستادند  چرا که بصیرت نداشتند در فتنه 88 کسانی بودند  که به اسلام اعتقاد داشتند وتابع اسلام بودند  ولی به اسلام اعتقاد نداشتند بصیرت نداشتند.  

خبرنگار رقیه بشارت نیا


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.