حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : دوست هركس عقل او و دشمنش جهل اوست.


» » » » اشتغال در صنایع‌دستی و گردشگری ماندگارتر از حوزه‌های دیگر است

اشتغال در صنایع‌دستی و گردشگری ماندگارتر از حوزه‌های دیگر استاستاندار گلستان با تأکید بر ایجاد اشتغال‌های جدید خصوصاً در مناطق روستایی از ایجاد اشتغال در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری که از پایداری و ماندگاری بیشتری برخوردار است، خبر داد.

 

...

به گزارش کاوش نیوز؛ دکتر هادی حق‌شناس افزود: در نشست چهارمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی، 10 پرونده از شهرها و روستاهای مختلف استان گلستان بررسی نهایی شد که ثبت ملی هرکدام از آن‌ها به‌طور حتم می‌تواند نتایج خوبی را برای استان به دنبال داشته باشد.

وی افزود: حوزه صنایع‌دستی و گردشگری دو حوزه اشتغال‌آفرین هستند که به درآمدزایی افراد خصوصاً جوانان و بانوان کمک خواهد کرد.

استاندار گلستان ادامه داد: برای توسعه مناطق روستایی و ایجاد اشتغال در این مناطق تأمین زیرساخت‌هایی مثل آب و برق به تنهایی کافی نیست بلکه باید تولیدات جدید در این مناطق آموزش داده شود.

دکتر حق‌شناس در ادامه گفت: محصولات صنایع‌دستی محصولات فکری و معنوی است و توجه به تولید این محصولات و ایجاد اشتغال در این حوزه می‌تواند باعث اشتغال جوانان و بانوان خصوصاً در مناطق روستایی شود.

وی اظهار کرد: توجه به تولیدات صنایع‌دستی و نیز رونق گردشگری در مناطق روستایی به‌طور حتم منجر به توسعه پایدار روستاها می‌شود.

استاندار گلستان گفت: رویکرد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ثبت شهرها و روستاهای صنایع‌دستی یک اقدام ارزشمند است که می‌تواند باعث افرایش توجه‌ها به ظرفیت‌های صنایع‌دستی در مناطق مختلف و استفاده هرچه بهتر از این ظرفیت‌ها شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.