حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : دانشمندى كه از علمش استفاده شود ، از هفتاد هزار عابد بهتر است.


» » » » گلستان میزبان دومین جشنواره ملی نگارگری آیات است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: دومین جشنواره ملی نگارگری آیات با حضور هنرمندانی از استان‌های کشور به میزبانی گرگان برگزار می‌شود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا؛ عادله کشمیری اظهار داشت: این جشنواره در بخش اصلی شامل نگارگری و طراحی سنتی و بخش ویژه شامل نماز و نیایش برگزار می‌شود و در مجموع یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال به برگزیدگان جایزه اهدا خواهد شد.

وی افزود: علاقمندان و هنرمندان هنرهای تجسمی و نگارگری می‌توانند آثار خود را از امروز تا اول بهمن ماه در سایت جشنواره به نشانی ayatfest.farhang.gov.ir بارگذاری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: نمایشگاه و آیین اختتامیه این جشنواره همراه با اهدای جایزه به برندگان چهارم اسفند در تالار فخرالدین اسعد گرگان برگزار خواهد شد.

کشمیری گفت که این آثار توسط سه داور ملی که یکی از آنان گلستان است داوری و بررسی خواهد شد.

به گفته وی گلستان بیش از ۲۰۰ هنرمند با تخصص نگارگری و هنرهای تجسمی دارد.

کشمیری اظهار داشت: توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و گسترش انس و تدبر در قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع)، تولید آثار فاخر و ارزشمند در حوزه قرآن و عترت، ارتقای همه جانبه و تاکید بر اهمیت هنرهای قرآنی از طریق ایجاد فضای رقابتی، زمینه‌سازی برای تبادل تجربه بین شرکت‌کنندگان در گستره ملی و حمایت از هنرمندان برای خلق آثار هنری در عرصه‌ فعالیت‌های قرانی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: هنرمندان و علاقمندان حضور در این جشنواره می‌توانند آثار خود را در زمینه‌ داستان‌های قرآن و عترت، اقتباس از داستان‌های قرآن کریم، زندگی و سیره پیامبر اسلام (ص)، پیامبران الهی و معصومین (ع) و دیگر شخصیت‌های قرآنی، تمثیل‌های قرآن و عترت، احسان و نیکی، معنویت و اخلاق، امید، نشاط، آفرینش و خلقت، ظلم‌ستیزی، صلح و دوستی، ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، تمثیل، رستاخیز، تفکر، تعمق و انس با طبیعت، توکل، مقاومت و پایداری تولید و ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در ادامه به برنامه این اداره کل برای توسعه فعالیت های قرآنی اشاره کرد و گفت: اداره فرهنگ و ارشاد فقط متولی برگزاری کنسرت، موسیقی نیست و بیش از همه بخش‌ها به دنبال ترویج، گسترش و توسعه قرآن و مباحث زیرمجموعه آن است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.