حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول می کند.


» » » » روند تولید علم در دانشگاه کشاورزی گرگان سرعت می‌گیرد

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: روند تولید علم و پژوهش‌های کاربردی این مرکز آموزش عالی با راه‌اندازی پارک علم و فناوری سرعت می‌گیرد.

...

کاوش نیوز: علی نجفی نژاد در آیین نکوداشت و تجلیل از پژوهشگران برگزیده این دانشگاه اظهار داشت: با توجه به مهیا بودن زیر ساخت های سخت افزاری و وجود محققان برجسته این حوزه، تاسیس پارک فناوری تخصصی در دستور کار جدی قرار دارد که با نهایی شدن رایزنی ها، شاهد تاسیس این پارک در زمینه تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی خواهیم بود.

وی افزود: محققان و پژوهشگران این دانشگاه در زمینه تولید علم شتاب خوبی دارند و تلاش می کنیم با ثروت آفرینی از ایده و تولید فناوری با ارزش افزوده مناسب، چرخه تولید علم را در این مرکز علمی کامل کنیم.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: از محل صندوق ذخیره ارزی ۴۳۰ هزار یورو برای خرید و توسعه تجهیزات آزمایشگاهی به دانشگاه ابلاغ شده و به زودی خرید اقلام و تجهیزات مورد نیاز با تمرکز بر بهره‌مندی از تولیدات داخلی آغاز خواهد شد.

نجفی نژاد ادامه داد: ۲۲ مورد تالیف کتاب، دو مورد ترجمه کتاب، ارسال ۱۱۶ مقاله به همایش بین المللی و ۱۸۴ همایش ملی، چاپ ۲۴۲ مقاله ISI و ۲۲ ثبت اختراع، بخشی از دستاوردهای پژوهشی سال گذشته این دانشگاه است.

در ادامه این آیین موسس اولین خانه طبیعت ایران نیز بر بهره مندی بیشتر از داده های تحقیقات به ویژه منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد و گفت: ایران در بخش های منابع طبیعی و محیط زیست تحصیل کردگان دانشگاهی فراوانی دارد اما دغدغه های این بخش در حال بزرگ تر شدن است و از ظرفیت آنان برای حل مشکلات استفاده نمی شود.

دکتر عبدالحسین وهاب زاده ادامه داد: البته برخی از دانشجویان و دانش آموختگان، معلومات مطلوبی ندارند و به همین سبب سطح دانش عمومی آنان در مورد چالش های محیط زیست و منابع طبیعی کمتر از حد انتظار است.

در پایان این نشست از محققان و پژوهشگران برتر دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تجلیل شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.