حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : همه كمال در سه چيز است : 1ـ فهم عميق در دين 2ـ صبر بر مصيبت و ناگوارى 3ـ اندازه گيرى خرج زندگانى


» » » » مجلس شورای اسلامی نیاز به خانه تکانی دارد

امام جمعه گنبدکاووس درشرق گلستان معتقد است که مجلس شورای اسلامی نیاز به خانه تکانی دارد و به مردم توصیه کرد تا در انتخابات دوم اسفند امسال با انتخاب نمایندگانی اصلح و مورد پسند اسلام، قرآن و رهبری نسبت به خانه تکانی در این نهاد قانونگذار اقدام نمایند.

...

کاوش نیوز: حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ترابی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه مردم گنبدکاووس اظهار داشت: که مردم آگاه و هوشیار ایران اسلامی هر چند وقت یک بار نسبت به خانه تکانی برخی ارکان نظام سیاسی اقدام می‌کنند و بهتر است این خانه تکانی امسال از خانه ملت شروع شود.

وی افزود: مردم بایستی با حضور گسترده خود در انتخابات و در راستای تحقق بیانیه رهبری موسوم به گام دوم انقلاب، نمایندگانی مورد پسند اسلام، قرآن و رهبری را برای مجلس شورای اسلامی انتخاب نمایند.

حجت‌الاسلام ترابی اضافه کرد: نمایندگان دوره فعلی (دوره دهم) مجلس شورای اسلامی نتوانستند اثبات کنند که مجلس در راس امور و عصاره ملت است، بنابراین بایستی عوض شوند.

وی، برگزاری انتخابات در نظام اسلامی را مصداقی از مردم‌سالاری دینی دانست و تصریح کرد: نظام حکومتی ما که در سایه رهبری امام راحل و جانشین خلف ایشان، همراهی مردم و نیز نثار خون هزاران شهید به پیروزی رسید، ترکیبی از اسلامیت و جمهوریت است که هر دو باید با هم باشند و نبایستی یکی را بر دیگری ترجیح داد.

خطیب جمعه گنبدکاووس همچنین با اشاره به اقدام اخیر چند کشور اروپایی برای فعال کردن ساز و کار مالی موسوم به "اینستکس" گفت: این اقدام در واقع فروش نفت در برابر غذا و دارو است و به نوعی تحقیر اقتصادی کشور ما است زیرا پول نفت ایران ابتدا بایستی به حساب این سیستم مالی واریز و سپس در قبال خرید دارو و غذا، آنها پول آن را پرداخت می‌کنند.

حجت الاسلام ترابی افزود: جمهوری اسلامی اکنون تحت انواع تحریم‌ها قرار دارد و دیگر تحریمی باقی نمانده که آمریکا یا متحدانش بخواهند علیه ملت ما انجام دهد و بهتر است همه مسوولان جمهوری اسلامی زیر بار این اقدام کشورهای اروپایی نروند و عزت و اقتدار ملت را حفظ نمایند.

وی همچنین به وضعیت ناامن کشور عراق نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه پشت پرده اعتراضات مردمی که اکنون به خشونت کشیده شده، آمریکا قرار دارد که ملت عراق بویژه معترضان باید آن را درک کنند.

حجت‌الاسلام ترابی درخطبه اول نماز جمعه این هفته مردم گنبد کاووس به برگزاری بیست هشتمین اجلاسیه سراسری نماز به میزبانی استان گلستان نیز اشاره کرد و با قدردانی از برگزارکنندگان این رخداد بزرگ فرهنگی، برخی از نکات مهم پیام مقام معظم رهبری به این اجلاسیه را برای نمازگزاران تشریح و مورد تاکید قرار داد.

وی با مهم دانستن مقوله نماز، بر لزوم توجه همگان بویژه مسوولان به اقامه این فریضه واجب الهی در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات و نهادها تاکید کرد و گفت که نماز علاوه بر تطهیر جسم و روح، سبب بازدارندگی انسان از گناه و فساد می‌شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.