حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : بدانید که ما مراعات حال شما (دوستان و شیعیان را) می کنیم و هیچ گاه شما را فراموش نمی کنیم.


» » » » برگزاری نخستین کارگاه-جشنواره زندگی به سبک جهادی

برگزاری نخستین کارگاه-جشنواره زندگی به سبک جهادی

 بسیاری از فعالان فرهنگی و تشکل های استان در سالن ولایت اداره کل تبلیغات شهرستان گرگان گرد هم آمده اند. 

...

برگزاری نخستین کارگاه-جشنواره زندگی به سبک جهادی

 

به گزارش کاوش نیوز،چرا که قرار است نخستین کارگاه-جشنواره زندگی به سبک جهادی با موضوع «حرکت‌های جهادی و مبارزه خستگی ناپذیر» به همت شبکه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شود.از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه تجربه نگاری فعالان فرهنگی و تشکل‌های جوانان استان گلستان است. مقام معظم رهبری فرموده اند: "من به جهاد خیلی امیدوارم اما این امید ها برآورده نخواهد شد مگر وقتی که شما پایبندی و اصرار به ارزش های اسلامی و الهی داشته باشید."

جهادی بودن زندگی ائمه

حجت السلام جواد نجفی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در این کارگاه می گوید: "زندگی ائمه تماما جهادی بوده است. و در جهاد فیزیکی انسان از همه ظرفیتهایش برای مقابله با مشکلات استفاده می کند. در جهاد فیزیکی خداوند در همه لحظات حضور دارد. جهاد معنوی و جنگ نرم هم باید همان ویژگی های جهاد فیزیکی را داشته باشد. جامعه ای که جهاد معنوی و روشنگری داشته باشد بسیاری از مشکلات، آسیب های اجتماعی و توطئه های دشمنان برایش حل خواهد شد. اینگونه جشنواره ها می تواند ما را با زندگی به سبک اسلامی و زندگی بزرگان دین و ائمه آشنا سازد."

زندگی جهادی را در دل مردم ببریم

حجت الاسلام فلاح مدرس دانشگاه رضوی در کارگاه جشنواره زندگی به سبک جهادی بر این باور است که: "زندگی تجمل گرایانه ما را اسیر خود ساخته است. در قرآن آیاتی داریم که در آنها بیان شده که ما مجبور به زندگی جهادی هستیم. اگر کسی غیر زندگی جهادی را انتخاب بکند زندگی را باخته و ضرر کرده است. حتما به سوره مبارکه توبه و محمد(ص) مراجعه کنید. مفهوم اصلی جهاد در این دو سوره آمده است." به نظر فلاح وقتی حرف از جهاد می شود همه فکر می کنند که مفهومی جدید است در حالیکه جهاد در قرآن بسیار تاکید شده است. مدرس دانشگاه رضوی می گوید: "در قرآن آمده است کسانی خیال می کردند کار درست انجام می دادند  در حالیکه راه را اشتباه می رفتند. پس وای به حال ما اگر راه را اشتباه و برای قدرت طلبی و شهرت طلبی رفته باشیم. ما جمع شده ایم که زندگی به سبک جهادی را در دل مردم ببریم. برای این کار باید جبهه تشکیل دهیم."

انقلاب اسلامی در حیات خلوت استکبار جهانی 

صادق ملکی معاون موسسه جوانان آستان قدس رضوی معتقد است: "عرصه جهادی عرصه بسیار تاریخ سازی شده است. بسیاری از داشمندان آمریکایی و اروپایی به این نتیجه رسیده اند که گوی قدرت در دنیا در حال جابجایی است. و بیشتر اتفاق نظر آنان این است که این گوی قدرت به سمت تمدن اسلامی پیش می رود." وی می افزاید: "برای مقابله با این شرایط آنان سعی دارند جامعه اسلامی را به جان هم بیندازند و از طرفی تصویری منفی از جامعه اسلامی نشان دهند." به نظر ملکی ایران به عنوان یک کشور اسلامی که حکومت اسلامی هم دارد مورد توجه است. وقتی در حیات خلوت استکبار جهانی انقلاب اسلامی رخ می دهد، ترس دشمنان بیشتر است. ما نباید خودمان را دست کم بگیریم چرا که کوفیان که بیدارترین مردم زمان خود بودند از امام دعوت به عمل آوردند اما در وسط راه  کم آوردند و دچار لغزش شدند.

مجاهد فی سبیل ال.. تولید کننده است

معاون موسسه جوانان آستان قدس رضوی بر این باور است که در مبارزه باید جدی و جهادی عمل کرد. انسان باید بداند در مقابل دشمن است. هوشمند و مخلص بودن از ویژگی های دیگر جهاد است. امروز پرهیز از اسراف و ملاحظه تعادل در مصرف یک حرکت جهادی است. تحمل مشکلاتی که در سر راه معلمان و استادان در جهاد آموزشی وجود دارد یک عمل جهادی است. وی می گوید: "امروز تولید علم، کار، کالاهای مورد نیاز مردم، انسان کار آمد، فرصت و عزت هر کدام یک جهاد است. تولید کننده یک مجاهد فی سبیل الله است." به نظر ملکی رشد و تهذیب نفس و حفظ سلامت خانه و داشتن یک خانواده متعادل، یک حرکت جهادی است. جهاد فرهنگی و اصلاح سبک زندگی مهمترین جهاد است. همچنین مبارزه با فساد مدیران هم جهاد از نوعی دیگر است. زیرا زمانی که مدیران یک نظام فاسد باشند ملعبه دشمن خواهند بود.

 

در این جشنواره از فرمانده لشگر 30 گرگان، امیرمنصور خمبری نیز تقدیر به عمل آمد. امیر خمبری کمک هزینه اعزام به مشهد یک خانواده روستایی را تقبل کرده بود. این خانواده چندی پیش تنها دارایی خود که یک گوسفند بود را در جلوی کاروان خورشید خادمان امام رضا (ع) قربانی کرده بودند. همچنین از اصغر قلی پور جانباز دفاع مقدس و مدافع حرم و از 4 گروه جهادی نیز تجلیل شد.

در گروه جهاد علمی از مدرسان دانشگاه به سرپرستی دکتر کوه رخی؛ استاد فیزیک و عضو هیات علمی دانشگاه، بابت آموزش رایگان به محرومین و همچنین از انجمن نویسندگان هوران به سرپرستی جانباز سرافراز غلامعلی نسایی تجلیل شد. در گروه جهاد فضای مجازی از سید رضا رحیمی؛ کارشناس فضای مجازی و سایبری استان و در گروه جهاد نظامی از خانواده اولین شهید مدافع حرم استان گلستان، شهید جاوید الاثر غلامعلی تولی قدردانی شد. به برندگان 14 شهرستان مسابقه « کی خسته شد؟ دشمن! » که با رمز علی بن ابطالب برگزار شده بود نیز جوایزی اهدا شد.

 

 در پایان شرکت کنندگان کارگاه-جشنواره رضوی با پرچم حضرت امیرالمونین متبرک شدند و از آنان با غذای حرم رضوی پذیرایی شد. شماره مستقیم ارتباط با حرم رضوی 32003334-051 هم اعلام  و تمام عاشقان امام رضا (ع) می توانند با گرفتن این شماره با حرم رضوی ارتباط برقرار کنند.

همچنین اعلام شد هر تشکل فرهنگی که قرار است در دهه کرامت برنامه داشته باشند تا 25 خرداد فرصت خواهد داشت برنامه خود را اعلام کنند تا شبکه جوانان رضوی استان گلستان در این رابطه همکاری نماید. شماره پیامکی شبکه جوانان رضوی 30002351111124 است که با ارسال عدد 313 به آن می توانند تشکل خود را عضو این شبکه نمایند.

جشنواره زندگی به سبک جهادی با موضوع «حرکت های جهادی و مبارزه خستگی ناپذیر» همراه با جوایزی ارزنده است که

مهلت ارسال مستندات به آن تا تاریخ 15 تیر ماه 1395 خواهد بود.

نویسنده رقیه بشارت نیا

 


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.