حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : کسی که همت بر انجام کار خیری کرده در عمل به ان تسریع کند و آن را به تاخیر نیندازد.


» » » » رفع بیکاری در 42 روستای گلستان هدفگذاری شده است

 رفع بیکاری در 42 روستای گلستان هدفگذاری شده استاستاندار گلستان با تاکید بر تلاش بیشتر مدیران بویژه فرمانداران نسبت به جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال برای جوانان بویژه در مناطق روستایی، گفت: براین اساس رفع بیکاری در 42 روستای این استان درسالجاری هدفگذاری شده است.

...

کاوش نیوز: سیدمناف هاشمی در مراسم افتتاح نخستین کشتگاه خورشیدی ارگانیا در روستای دوزالوم بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس که باحضور مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور برگزار شد، افزود: هم اکنون بیکاری در سه روستای این استان ریشه کن شده است.
وی با قدردانی از تلاش های بخش خصوصی در راه اندازی واحد تولیدی کشتگاه ارگانیا که در حوزه خشک کردن میوه ها با استفاده از انرژی خورشید فعالیت دارد، گفت: راه اندازی این نوع طرح ها که براساس ظرفیت های بومی منطقه انجام می شود، علاوه بر ایجاد اشتغال موجب رضایت مردم و مسئولان است.
هاشمی با تاکید بر ضرورت توجه به چنین طرح هایی در مناطق روستایی گلستان، اضافه کرد: در هر روستا باید بر اساس ظرفیت های موجود نسبت به راه اندازی واحدهای تولیدی که به ایجاد اشتغال پایدار جوانان کمک می کند، اقدام شود.
وی تصریح کرد: برای راه اندازی این گونه طرح ها، سرمایه گذاران و کارآفرینان می توانند از تسهیلات ارزان قیمت دولت در بخش روستایی، صندوق کارآفرینی امید و بنیاد مستضعفان استفاده نمایند.
استاندار گلستان از فرمانداران شهرستان های این استان نیز خواست تلاش بیشتری برای شناسایی ظرفیت های روستایی و جذب سرمایه گذار مناسب برای راه اندازی واحدهای تولیدی متناسب با شرایط روستا اقدام نمایند.
هاشمی با بیان اینکه هر فرماندار باید حداقل با شناسایی ظرفیت های روستایی حوزه شهرستان و اجرای طرح های تولیدی در آن، حداقل در سه روستا نیز بیکاری را ریشه کن نماید، خاطرنشان کرد: این کار اگرچه سخت، اما شدنی است.
وی افزود: استان گلستان در زیرساخت های آب و برق بویژه درمناطق روستایی با مشکل مواجه است اما می توان با آموزش و اصلاح شیوه های تولید و مصرف و با مشارکت مردم در این حوزه ها گام های خوبی برداشت.
هاشمی اضافه کرد: اگر مجموعه این اقدامات به درستی توسط مدیران و با مشارکت بخش خصوصی اجرا شود طی یک دوره پنج تا 10 ساله می توان مشکل بیکاری در روستاهای این استان را رفع کرد.
وی، توجه به مسائل زیست محیطی و دفع بهداشتی زباله در مناطق روستایی را از دیگر انتظارات استانداری از فرمانداران و دهیاران ذکر کرد و گفت: دهیاران باید توجه به این موضوع مهم را جدی بگیرند.
استاندار گلستان همچنین از هدفگذاری برای احداث 50 تا 100 سالن ورزشی در روستاهای این استان با اولویت روستاهای بالای یک هزار نفر جمعیت درسال جاری خبر داد و گفت: اجرای این طرح ها از محل اعتبارات دولتی، دهیاری ها و ورزش گلستان محقق می شود.
هاشمی به سرمایه گذار واحد تولیدی محصولات ارگانیا (خشک کردن میوه) نیز پیشنهاد کرد درصورت صلاحدید نسبت به راه اندازی یک مجموعه گردشگری درمناطق روستایی شرق گلستان که با محرومیت بیشتری مواجه است، اقدام نمایند.
وی گفت: دولت علاوه بر تسهیلات ارزان قیمت، زمین مورد نیاز اجرای این طرح گردشگری را به سرمایه گذار می دهد.
هاشمی همچنین از پیگیری حق آبه رودخانه اترک از استان خراسان شمالی و رفع مشکل مردم مناطق مرزی درحوزه منابع طبیعی خبر داد و گفت: در خصوص حق آبه رودخانه مرزی اترک با معاون اول رییس جمهوری و دو وزیر نامه نگاری شده است.
نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با قدردانی از افتتاح واحد تولیدی ارگانیا در منطقه مرزی داشلی برون این شهرستان، گفت: این بخش با کمبود آب و مشکلات مردم با منابع طبیعی مواجه است که مسئولان باید برای رفع این مشکلات تلاش بیشتری نمایند.
قرجه طیار افزود: استان گلستان چوب یک سوم مساحت سبز خود را می خورد درحالی که دو سوم مساحت این استان بیابانی و نیاز به توجه بیشتر برای رفع کمبودها و محرومیت های باقی مانده از سال های قبل دارد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.