حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : خداوند ، دشنام گوى بی آبرو را دشمن دارد.


» » » » دستگاه ها باید انگیزه و شرایط احیاء تالاب عینک رشت را فراهم کنند

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه برای احیاء تالاب عینک رشت نیاز به همکاری و کمک همه دستگاه ها دارد، گفت: همه دستگاه ها برای احیاء این تالاب باید ورود کرده و شرایط لازم را فراهم کنند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: علی فتح اللهی در جلسه بازآفرینی شهری در فرمانداری اظهار داشت: اینکه تالاب عینک در داخل شهر رشت قرار دارد بدین مفهوم نیست که مسئولیت احیای آن فقط بر عهده شهرداری است بلکه همه سازمان ها و دستگاه ها باید برای احیای این تالاب کمک کنند و از ظرفیت های موجود خود در این راستا بهره گیرند.

وی با اشاره به اینکه این تالاب ظرفیتی گردشگرپذیر برای شهرستان است، اظهار داشت: کارگروهی باید با محوریت فرمانداری و حضور نماینده تام الاختیار شهرداری، جهادکشاورزی، منابع طبیعی، اوقاف و امور خیریه و آب منطقه ای تشکیل شود تا موضوعات مربوط به احیاء تالاب عینک کارشناسی شود.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه برای احیاء تالاب عینک باید توجه ویژه شود، اظهار داشت: لایروبی تالاب عینک حتما باید اتفاق بیافتد در غیراینصورت اجرای پروژه مهیا نخواهد بود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت احیاء تالاب عینک و ضرورت همکاری دستگاه ها در این باره بیان داشت: سالیان سال شعار تالاب عینک داده می شود اما تاکنون کاری برای احیاء آن نشده است.

جبار کوچکی نژاد اظهار داشت: در تبصره پنج مبالغ خوبی برای سازمان بازآفرینی شهری دیده شده اما این منابع در سال های گذشته در شهر رشت و استان گیلان کمتر استفاده شده است.

وی با بیان اینکه در جمع آوری فاضلاب رشت بحران داریم، خاطرنشان کرد: برای جمع آوری فاضلاب در دو منطقه سحرخیز و گل ها در مجموع ۱۱۰ میلیارد تومان نیاز است.

یکی دیگر از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرستان رشت نسبت به سایر شهرستان های کشور عقب مانده است، اظهار داشت: بروکراسی و سخت گیری ها موجب عدم پیشرفت این شهر شده است.

محمدرضا احمدی سراوانی با تاکید بر اینکه مدیران باید برای پیشرفت شهر اقدام جدی کنند، خاطر نشان کرد: مدیر باید ریسک پذیر باشد و در اجرای قانون انعطاف داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ماه گذشته در جلسه ستاد بازآفرینی شهری در فرمانداری شهرستان رشت گفته بود، احیاء تالاب عینک به عنوان پروژه ویژه در دستور کار قرار گیرد.

مهدی عبوری با بیان اینکه احیاء تالاب عینک و استفاده از فضاهای عمومی در اطراف و داخل این تالاب از پروژه هایی است که می تواند برای مردم رشت دارای اهمیت باشد، گفته بود: اگر احیاء تالاب عینک جزو اولویت ها در گیلان و شهرستان، شهرداری، شورا و مدیران نباشد آمادگی دارم تمام هزینه های ایجاد مرکز تفریحی، خدماتی و اجتماعی با محوریت تالاب عینک را برای مردم شهر تقبل کنم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.