حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : آراستگی از اخلاق مومنان است.


» » » » آمارگیری نیروی کار در گیلان آغاز شد

آمارگیری نیروی کار در گیلان آغاز شدمعاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از اجرای طرح نیروی کار در فصل بهار٩٩ از امروز ۲۰اردیبهشت ماه از طریق تماس تلفنی با خانوارهای نمونه خبر داد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: وحید طیفوری مدت اجرای این طرح را دو هفته عنوان و اظهار کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا در فصل بهار امسال اجرای طرح آمارگیری نیروی کار از خانوارهای نمونه،  تلفنی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس نتایج طرح نیروی کار در سال گذشته، نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۵ سال تمام و به بالا  در استان  ۴۳.۵ درصد بوده است، ادامه داد: از مجموع جمعیت ۱۵ ساله و بیش­تر استان، ۴۳.۵ درصد آن از نظر اقتصادی فعال(شاغل و بیکار) بوده‌­اند که در مقایسه با میانگین کشوری ۳.۶ درصد بیش­تر است.

وی با بیان اینکه بررسی نرخ بیکاری افراد ١٥ سال و بیشتر از آن نشان می‌دهد که ۱۰.۳ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) در سال ۹۸ بیکار بوده‌اند، تصریح کرد: همچنین بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص نسبت به سال قبل  ۱.۱ درصد کاهش یافته است.

طیفوری اظهار کرد: به منظور ارزیابی و تحلیل سیاست‌های کلان اقتصادی کشور، آمارگیری طرح نیروی کار از جمعیت خانوارهای کشور مطابق با آخرین توصیه‌های سازمان بین‌المللی ‌کار (ILO)  و براساس نیاز برنامه ‌ریزان و با هدف محاسبه‌ شاخص‌های فصلی و سالانه‌ نیروی‌کار از جمله نرخ مشارکت اقتصادی، نرخ بیکاری و تغییرات آن‌ها طراحی شده است که امسال به دلیل شیوع کرونا، مسئولان و کمیته فنی برای رفع این معضل در جمع آوری اطلاعات بازار کار،  شیوه ها و راهکارهای جایگزینی در نظر گرفته اند.

وی ادامه داد: بر این اساس با توجه به اجرای طرح نیروی کار در فصل بهار ۹۹  از امروز به مدت ٢ هفته با خانوارهای مشمول در فهرست ‌نمونه‌گیری تصادفی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها، جمع آوری آمار و اطلاعات طرح مذکور از طریق تماس تلفنی انجام می گیرد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: همچنین در صورت عدم دسترسی تلفنی به خانوار، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، تکمیل پرسشنامه ها از طریق مصاحبه حضوری اجرا خواهد شد.

وی گفت: خانوارها در صورت ابهام در تماس انجام شده از سوی ماموران آمارگیری می توانند با نسبت به صحت موضوع و اطلاعات مامور مربوطه با یکی از شماره های ۳۳۶۶۴۰۱۴، ۳۳۶۶۴۰۱۵، ۳۳۶۶۴۰۱۶ تماس بگیرند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.