حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : به ديدن يكديگر رويد تا يكديگر را دوست داشته باشيد و دست يكديگر را بفشاريد و به هم خشم نگيريد.


» » » » 56 درصد از مددجویان امداد گیلان زنان سرپرست خانوارند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر 116 هزار خانوار مددجوی تحت پوشش امداد استان هستند، گفت: 56 درصد مددجویان استان، زنان سرپرست خانوار هستند.

...

کاوش نیوز: عباس اهرابی افزود: سه هزار و 800 خانوار از مددجویان گیلانی به‌ویژه زنان سرپرست خانوار مستأجر هستند که تا کنون بیش از دو میلیارد و 400 میلیون تومان برای اجاره مسکن به آنها پرداخت‌ شده است.

وی اظهار داشت: اجاره مسکن، بیمه اجتماعی، اهداء جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج مجدد، پرداخت هزینه درمان، خدمات آموزشی، سفرهای زیارتی، پرداخت شهریه دانش‌آموزان و دانشجویان دختر ازجمله خدمات این نهاد برای زنان سرپرست خانوار است.

اهرابی با بیان اینکه زنان تحت حمایت کمیته امداد در اولویت دریافت خدمات به‌ ویژه تأمین مسکن و تسهیلات اشتغالزایی هستند، تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار شهری که سن آنها زیر 50 سال است و حقوق‌بگیر هم نیستند با پرداخت حق بیمه آنها به تأمین اجتماعی، مشمول حق بازنشستگی می‌شوند.

اهرابی یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های کمیته امداد را توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت عنوان و تصریح کرد: اهتمام داریم تا با مشاوره‌های به‌ موقع و مؤثر بتوانیم تقویت عزت‌ نفس، مناعت طبع و خودباوری مددجویان به ‌ویژه زنان سرپرست خانوار را افزایش دهیم و به کاهش ناهنجاری‌ها و اختلالات روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی آنها کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در اولویت گذاشتن همسران زنان سرپرست خانوار که فاقد شغل و بیمه هستند برای دریافت وام اشتغال ازجمله مشوق‌هایی است که برای آنها در نظر گرفته‌ شده است.

وی به بهره مندی زنان سرپرست خانوار از بیمه نیز اشاره و تصریح کرد: همچنین زنان سرپرست خانوار ساکن شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت از بیمه پایه و مکمل و ساکن روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت نیز از بیمه مکمل کمیته امداد بهره‌مند هستند.

اهرابی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به زنان سرپرست خانوار را یکی از برنامه‌های توانمندسازی آن‌ها عنوان و بیان کرد: زنانی که توانایی انجام کار داشته باشند بر اساس نوع علاقه آنها از آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای برخوردار و به‌ تناسب آموزش‌های دریافتی ایجاد شغل می‌کنند.

وی اضافه کرد: تعدادی از آنها هم مرتبط با آموزش‌های دریافتی به مراکز کاریابی برای اشتغال معرفی می‌شوند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.