حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : بدانید که ما مراعات حال شما (دوستان و شیعیان را) می کنیم و هیچ گاه شما را فراموش نمی کنیم.


» » » » دستگاه قضا با هیچ کس عقد اخوت نبسته است

رییس کل دادگستری قزوین گفت: دستگاه قضا برای اجرای دقیق قانون و برخورد با فساد با هیچ کس عقد اخوت نبسته است.

...

کاوش نیوز: رئیس کل دادگستری استان قزوین در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آوج افزود: در همین راستا مقابله جدی و پررنگ با فساد در دستور کار دستگاه قضائی استان قزوین قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی همچنین گفت: اگر بخواهیم جامعه را به سمت سعادت سوق دهیم راهی نخواهیم داشت جز اینکه به ارزش‌ها، باورها و اصول اعتقادی دین مبین اسلام که نسخه شفابخش و بی بدیل هدایت بشری است، توجه کنیم و باید همه تلاش کنیم در مسیر الهی که همان توحید، عبودیت و بندگی خدای متعال است، قرار گیریم.

وی افزود: امیدواریم روزی فرا برسد که بشر به این قدرت عقلی دست یابد که سوار بر کشتی اسلام شود و دست از هوس رانی، قدرت طلبی، غرور و تکبر بردارد و خود را در مسیری قرار دهد که خداوند، اولیا و انبیا الهی ترسیم نموده‌اند.

مقام ارشد قضائی استان قزوین در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: انتصاب آیت الله رئیسی از سوی رهبر معظم انقلاب اقدام بسیار هوشمندانه ای بود زیرا وی مجتهدی آگاه به ابعاد گوناگون قوه قضائیه است و شناخت کافی نسبت به این دستگاه دارند و مقام معظم رهبری در متن انتصاب ایشان جهت کاری دستگاه قضائی را ترسیم نمودند که منشور قوه قضائیه برای تحول در گام دوم انقلاب است که همه ما باید در مسیر همان اهداف تعیین شده گام برداریم.

وی در ادامه بیان داشت: اگر در بسیاری مسائل همچون اقتصادی، فرهنگی، خانواده، هنری، اجتماعی و… دچار مشکلاتی هستیم به این دلیل است که از مبانی دینی دور شده‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی با بیان اینکه مردم باید تسلیم احکام اسلامی باشند، تصریح کرد: بسیاری از مردم حاضر نیستند در روابط مختلف خود از جمله فردی، اجتماعی و اقتصادی احکام اسلامی را جاری کنند و منفعت طلبی‌های دنیوی آنها را گمراه کرده است که به همین خاطر شاهد بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی هستیم.

این مقام قضائی استان قزوین در ادامه بیان داشت: از جمله مواردی که مقام معظم رهبری در حکم انتصاب آیت الله رئیسی تاکید نمودند مردمی بودن، انقلابی بودن و ضد فساد بودن است که همه این موارد باید در دستگاه قضائی به وضوح احساس شود و اگر می‌خواهیم تظلم خواهی نمائیم باید به خوبی شنوای حرف مردم باشیم.

وی گفت: انقلابی بودن دستگاه قضائی یعنی قاطعانه، شجاعانه و بر مدار قانون عمل کردن و شیطان هرکسی را به نحوی گمراه می‌کند و اگر ما مدیران بخواهیم در مسیر شیطان قرار نگیریم باید در مسیر قانون گام برداریم.

رئیس کل دادگستری قزوین تاکید کرد: دادستان شمشیر بران عدالت در نظام اسلامی است و باید به موقع عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی یادآور شد: دستگاه قضائی در اجرای قانون و برخورد با فساد نه با هیچ شخص و نه گروه و حزبی عهد اخوت نبسته است و ملاحظه‌ای ندارد و دستگاه قضائی استان برخورد با فساد را با جدیت در استان آغاز کرده است که پرونده‌های متعددی در این خصوص در حال رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری قزوین گفت: مدیران شانی جز خدمتگزاری به مردم ندارند و اگر مدیری شانی بیش از این برای خود قائل است جایی در نظام اسلامی ندارد از این رو توصیه من به دادستان جدید آوج این است که همواره خود را خدمتگزار مردم بداند و در مسیر گره گشایی از مشکلات مردم حرکت کند و به سایر مدیران این شهرستان تاکید دارم که همواره دستگاه قضائی را یاری کنند و حرمت قاضی و دستگاه قضائی را حفظ کنند.

در این مراسم علی سلطانی به سمت دادستان جدید عمومی و انقلاب شهرستان آوج معرفی شد و از خدمات محمد صمدی دادستان پیشین قدردانی شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.