حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهترين كارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نيكي به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در راه خدا


» » » » تربیت دختر مسلمان، متعهد و توانمند هدف اصلی مجموعه صمیم است

تربیت دختر مسلمان، متعهد و توانمند هدف اصلی مجموعه صمیم استمسئول مجموعه تربیتی دخترانه صمیم گفت: تربیت دختر مسلمان، متعهد و توانمند هدف اصلی مجموعه فرهنگی و تربیتی صمیم است 

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: الهام شفیعی با اشاره به فعالیت مجموعه صمیم در استان قزوین اظهار کرد: فعالیت مجموعه صمیم از سال ۹۳ آغاز شد با توجه به اینکه مجموعه پسران صمیم از سال‌های قبل در حال فعالیت بود حس نیاز به مجموعه‌ای برای فضای تربیتی دختران باعث شد که بخش دخترانه مجموعه را نیز فعال کنیم.

مسئول مجموعه تربیتی دخترانه صمیم اذعان کرد: در حال حاضر حدود ۷ سال است که مشغول برگزاری برنامه‌های متعدد تربیتی برای دختران ۹ تا ۱۸ سال هستیم.

وی افزود: نقطه اوج فعالیت ما در فصل تابستان است که دانش آموزان و به خصوص قشر نوجوان فعالیتی در مدارس ندارند مدرسه و فرصت‌های بیشتری دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه تابستان ۱۴۰۰ صمیم میزبان ۸۰ نوجوان بوده است ابراز کرد: تغذیه منابع معرفتی این مجموعه در بالاترین سطح معارف قرآن و اهل بیت (ع) و در مرحله بعد بهره گیری از نگاه و سیره امام خمینی (ره)، رهبر انقلاب، شهید مطهری، آیت الله مصباح و سایر علمای شیعه است.

وی افزود: منابع کارکردی عملیاتی ما به معنای استفاده از مباحث روانشناسی ویژه دوره نوجوانی دختران، بررسی نیازهای فرهنگی و آموزشی دختران نوجوان و برنامه ریزی متناسب با هر رده سنی است.

این مسئول با اشاره به اینکه بخش دیگر برنامه‌های مجموعه صمیم برنامه‌های مناسبتی است بیان کرد: بخش معرفتی و اعتقادی این مجموعه برگرفته از قرآن، احکام و اخلاق است و کلاس‌های هنری و مهارتی در راستای کسب انواع مهارت‌ها مانند ساخت پادکست، فتوشاپ، آشپزی، نقاشی، خطاطی، نویسندگی، شمع سازی، روبان دوزی، گلدوزی، نمد دوزی و تریکوبافی است.

وی عنوان کرد: تربیت دختر مسلمان، متعهد و توانمند هدف اصلی مجموعه فرهنگی و تربیتی صمیم است به گونه‌ای که این دختران جوان وظایف و اولویت‌های خویش را تشخیص داده و بدانند در آینده چه نقشی را در اجتماع دارند و چگونه باید در این نقش توانایی به دست بیاورند و ایفای نقش کنند و این هدف امری است که ما برای تحقق آن در تلاشیم.

 شفیعی با اشاره به اینکه فعالیت‌ها در قالب کلاس، اردو، دورهمی و پاتوق برگزار می‌شود بیان کرد: فرآیند جذب نوجوان از طریق مدارس، مخاطبین هیئت شهدای گمنام، تبلیغات مجازی، تبلیغات سطح شهر و معرفی غیر رسمی اعضای مجموعه به دیگران انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ماحصل فعالیت صمیم با توجه به اینکه مسائل اعتقادی و مبانی دینی برای مخاطبین درونی شده است سبب می‌شود تا فرد بتواند حداقل به شبهات دینی و اعتقادی که برایش پیش می‌آید پاسخ دهد.

این مسئول در پایان ابراز کرد: از سوی دیگر مخاطب خوبی‌ها و بدی‌های اخلاقی خود را شناخته و در تلاش برای تربیت خویش خواهد بود و همچنین با شرکت در کلاس‌ها از مهارت‌های مهمی نظیر توانایی حل مسئله، توانایی "نه گفتن"، کنترل خشم و انعطاف پذیری را به دست می‌آورد و می‌تواند در شرایط خاص زندگی از آن بهرمند شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.