حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : کسی که همت بر انجام کار خیری کرده در عمل به ان تسریع کند و آن را به تاخیر نیندازد.


» » » » تلاش برای ایجاد نشاط اجتماعی در سطح شهر

در آستانه نوروز انجام می‌شود؛

تلاش برای ایجاد نشاط اجتماعی در سطح شهر

 رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: با توجه به شرایط ویژه امسال و شیوع کرونا تلاش برای ایجاد نشاط اجتماعی در سطح شهر در اولویت است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: محمد درافشانی با اشاره به برنامه‌های عید نوروز اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده اولین طرح نوروزانه ما برگزاری چهارمین دوره جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی به‌صورت پخش زنده و مجازی از یکم تا دهم فروردین‌ماه است.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اذعان کرد: با توجه شیوع ویروس کرونا برنامه‌ریزی ما برای برگزاری جشن ملی، مذهبی و استانی به‌صورت زنده در سطح شهر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به‌صورت است تا نشاط اجتماعی در فضا حاکم شود.

وی افزود: برنامه عیدانه در سطح شهر نیز توسط تریلر گردشگری در پارک‌ها، مناطق کم برخوردار و نواحی منفصل شهری در دو نوبت صبح و عصر و در قالب‌های معرفی اقوام، آداب و رسوم، موسیقی بومی و محلی، نان و شیرینی‌پزی و همچنین دف‌نوازی، تن‌پوش عروسکی، توزیع هدایا به مردم همراه با اجرا زنده هنرمندان برگزار می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: با توجه به مصادف شدن اعیاد شعبانیه با عید باستانی نوروز اتوبوس گردشگری ما در اعیاد شعبانیه با پخش موسیقی‌های مناسبتی در کنار سایر برنامه‌ها میزبان مردم استان خواهد بود.

وی ادامه داد: اجرا تئاتر خیابانی در محلات و بوستان‌ها هر روز در یک محله با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی نیز از دیگر برنامه‌های ما برای نوروز ۱۴۰۰ خواهد بود.

درافشانی عنوان کرد: حاجی‌فیروز و عمو نوروز امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در دو نوبت صبح و عصر با دوچرخه در سطح شهر و ابنیه تاریخی همراه با اجرای گروه هنری مهمان مردم می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های فضا مجازی در نوروز ۱۴۰۰ گفت: برنامه‌های نماهنگ جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی، اجرای طنز قزوین و طنز گویش محلی در ابنیه تاریخی بخشی از برنامه‌های ما در فضا مجازی است.

این مسئول تأکید کرد: به مناسب اعیاد شعبانیه در نظر داریم ویژه‌برنامه ماه شعبان را به مدت ۱۵ روز در مزار شهدا با مشارکت اوقاف، امور خیریه مهربانی اجرا کنیم که البته مجوز اجرا این برنامه هنوز از ستاد کرونا اعلام نشده است.

وی ادامه داد: همچنین در نظر داریم تا با همکاری هیئات و مساجد برنامه‌های برنامه اعیاد شعبانیه را به‌صورت گسترده در قالب مسابقات و برنامه‌های متعدد از جمله مسابقه پانتومیم، سایه‌بازی، مسابقه عکس بهاری، مسابقه شعرخوانی (مهدی موعود)، گفتمان انتظار، نگارش داستان کوتاه و مسابقه دل نوشته با عنوان (هدیه به بقیه‌الله) را در این ایام اجرا کنیم.

درافشان بیان کرد: پررنگ‌ترین برنامه ما در این ایام اتوبوس کتاب است که به‌صورت زنده در سطح شهر به‌ویژه محلات کم برخوردار همراه با حاجی‌فیروز از پنجم تا یازدهم فروردین‌ماه با اجرا طرح اهدا کتاب و قصه‌گویی برگزار می‌شود.

وی افزود: طرح معرفی کتاب نیز از اول تا سیزدهم فروردین‌ماه در فضا مجازی "قزوین کتاب" از دیگر برنامه‌های نوروزی ما محسوب می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: کاروان سیار شادی نیز با حضور میدانی در هفت نقطه نواحی منفصل شهری و مناطق کم برخوردار با عنوان "نوید نوروز" در راستا ایجاد فضا شاد در این مناطق در ایام نوروز حاضر می‌شود.

وی گفت: همایش ورزشی خانواده در قالب کوهنوردی هم‌زمان با اعیاد شعبانیه، دوچرخه‌سواری، اسکیت سواری، رالی بزرگ شهری ویژه کارکنان شهرداری، انجام حرکات باستانی در امکان تاریخی و پخش آن از صداوسیما و شبکه‌های مجازی، اجرا پویش ورزشی خانواده برای مثال ورزش پدر و پسر و تهیه مستند تصویری از این فرآیند، مسابقات مهارت ورزشی و رزمی از دیگر برنامه‌های نوروز ۱۴۰۰ محسوب می‌شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.