حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است.


» » » » امسال ۴۲۴نفر در حوادث ترافیکی استان فارس جان باختند

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی فارس گفت: ۴۲۴ نفر از مصدومان ترافیکی امسال بر اثر شدت حادثه پیش از رسیدن نیرو‌های اورژانس جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۹۹ که ۳۴۰ نفر بودند افزایش ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: ‌محمدجواد مرادیان در نشست خبری، اقدامات، عملکرد و فعالیت‌های اورژانس 115 استان فارس را طی هشت ماهه امسال اعلام و با اشاره به انجام 163 هزار و 981 مأموریت شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: 33 هزار و 483 مأموریت از این تعداد مربوط به حوادث تصادفی بوده است.

وی افزود: ماموریت‌های مربوط به حوادث در حوزه ترافیکی امسال با 33 هزار و 483 مورد نسبت به سال 99 با 29 هزار و 652 مورد بوده است 13 درصد افزایش داشته است.

رئیس اورژانس استان فارس بیان کرد: از مجموع ماموریت‌های تصادفی در این مدت 19 هزار و 311 مورد شهری و 14 هزار و 172 مورد جاده‌ای بود.

این مسئول تعداد مصدومان حوادث ترافیکی را 37 هزار و 576 نفر اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به پارسال که 33 هزار و 666 نفر بوده است رشد 12 درصدی داشته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس به تشریح تعداد مصدومان تصادفی پرداخت و افزود: در این بازه زمانی تعداد 17 هزار و 462 نفر در تصادفات جاده‌ای و 20 هزار و 114 نفر در تصادفات شهری دچار آسیب شدند.

مرادیان تصریح کرد: 424 نفر از مصدومان ترافیکی امسال بر اثر شدت حادثه پیش از رسیدن نیرو‌های اورژانس جان خود را از دست دادند که نسبت به سال 99 که 340 نفر بودند افزایش 25 درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس اورژانس فارس درباره تعداد تماس‌ها با اورژانس و مزاحمت‌های تلفنی اظهار کرد: در این بازه زمانی یاد شده 883 هزار و 15 مورد تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس 115 استان فارس برقرار شده است که 84 هزار و 971 مورد آن تماس‌های تلفنی مزاحم بود.

مرادیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتقال هوایی بیماران بهترین و کوتاه‌ترین راه نجات برای مواردی است که فاصله بین محل حادثه تا مراکز درمانی زیاد است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 138 پرواز امدادی توسط اورژانس هوایی فارس انجام شده است که در این پروازها 139 مصدوم و بیمار، دو عضو پیوندی و دو انتقال فرآورده های خونی در سطح استان انجام شده است که رشد 14 درصدی نسبت به سال 99 را نشان می‌دهد.

وی همچنین افزود: از ابتدای سال تاکنون 12 مادر پرخطر توسط بالگردهای اورژانس فارس منتقل شده اند.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی فارس با ذکر اینکه در مدت زمات یاد شده 152 مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن در استان به مرکز پیام 115 گزارش شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد 6 مورد به دلیل گازگرفتگی در استان جان باختند، 68 نفر به‌صورت سرپایی در محا درمان و 78 نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی از افزایش 20 درصدی تلفات مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در استان خبر داد و هشدار داد که با توجه به استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی در فصل پاییز و زمستان لزوم رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل استاندارد در راستای جلوگیری از مسمویت با گاز مونوکسید کربن بسیار ضروری است.

مرادیان همچنین با اشاره به اینکه در فصل زمستان تمامی نیرو‌های اورژانس در پایگاه‌ها و مراکز اورژانس به صورت آماده باش هستند، تصریح کرد: در حال حاضر 220 پایگاه زمینی، پنج پایگاه هوایی، دو پایگاه موتوری و دو پایگاه اتوبوس آمبولانس در استان فعال است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.