حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : کسی که از گناه توبه کرده مانند کسی است که گناه نکرده است.


» » » » ۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی شمال شرق شیراز تخصیص یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: ۶۰ میلیارد ریال به منظور تکمیل کمربندی شمال شرق شیراز (حد فاصل جاده خرامه تا زیباشهر) تخصیص یافت.

...

کاوش نیوز: محمود رضایی کوچی، سه شنبه در کمیسیون ایمنی راه های استان در شیراز، ضمن اشاره به حادثه ناگوار هفته گذشته تصادف خودرو ۲۰۶ در محور خرامه به شیراز افزود: با توجه به اهمیت موضوع، استاندار فارس بر لزوم بررسی علت وقوع حادثه و تدبیر راهکارهایی برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقات تلخی تاکید کرد و به دنبال آن بررسی موضوع در دستور کار تیم‌های کارشناسی قرار گرفت.

وی، با اشاره به بالا بودن میزان حوادث جاده‌ای و تلفات ناشی از آن در استان فارس ادامه داد: به همین منظور باید با اتخاذ تدابیری همچون افزایش گشت‌های نامحسوس پلیس، افزایش دوربین‌های نظارت و کنترل سرعت، شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و فرهنگ سازی در خصوص پرهیز از رانندگی‌های پرخطر را در دستور کار قرار داد.

وی اظهار داشت: در کنار اتخاذ چنین تصمیماتی جا دارد که در بحث افزایش ایمنی و استاندارد خودروهای تولید داخل نیز اقداماتی انجام شود تا در صورت بروز حادثه شاهد کمترین میزان تلفات باشیم.

 پراید پیشتاز حوادث

رضایی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۳۵ درصد تلفات ناشی از حوادث رانندگی اعم از واژگونی یا رخ به رخ مربوط به خودرو پراید است و پس از آن پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند و پژو ۲۰۶ به عنوان حادثه سازترین و پرتلفات ترین خودروها هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: به رغم حوادث متعدد رانندگی که طی هفته‌های اخیر در استان شاهد بوده ایم اما آمارها نشان می‌دهد که میزان کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۱۰ و نیم درصد کاهش داشته است.

وی گفت: همچنین ۲۷ درصد از جانباختگان حوادث رانندگی را عابران پیاده و ۲۵ درصد را نیز موتورسواران تشکیل می‌دهند.

رضایی، انعکاس سریع و شفاف اخبار مربوط به حوادث جاده‌ای را گامی مؤثر در جهت تحقق مطالبات مردمی دانست و افزود: قطعاً انعکاس این اخبار زمینه ساز شناخت مشکلات و کاستی‌ها و اقدام در جهت اتخاذ تصمیمات کارشناسی با هدف کاهش حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن خواهد شد.

پخش کلیپی در شبکه‌های مجازی از جاده خرامه به شیراز که ظاهراً توسط پدر دختر متوفی ضبط شده بود در هشتم تیرماه ۹۸ منجر به ابراز احساسات افکار عمومی شد و بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی و رسانه‌های مختلف داشت.

در این کلیپ گفته شد که نبود علائم و نقص ایمنی راه ها موجب کشته شدن دختر ۲۰ ساله شده است که پلیس اعلام کرد که هم راننده هم نقص در مسیر به صورت مساوی در تصادف دخیل هستند.

انتشار گسترده این کلیپ وزیر راه و شهرسازی را نیز به واکنش واداشت و وی ضمن صدور دستور بررسی و پیگیری سریع موضوع، خواستار برخورد با متخلفان شد.

عنایت الله رحیمی استاندار فارس نیز با صدور دستوری، معاون هماهنگی امور عمرانی خود و سایر دستگاه‌های متولی را موظف کرد که ضمن بازدید از محل وقوع حادثه و بررسی دقیق، علت این حادثه دلخراش را مشخص کرده و در صورت قصور و کوتاهی هر مجموعه‌ای با خاطیان برخورد جدی شود.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس هم اعلام کرد که پرونده قضائی برای پیگیری ابعاد حادثه واژگونی یک خودرو در جاده شیراز - خرامه تشکیل شده و موضوع با سرعت و جدیت در حال بررسی است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.