حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : هيچ بنده اى عالم نباشد تا اين كه به بالا دست خود حسد نبرد و زير دست خود را خوار نشمارد.


» » » » توسعه مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی به کاهش حوادث جاده ای کمک می کند

توسعه مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی به کاهش حوادث جاده ای کمک می کندنماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه و راه اندازی مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی به کاهش حوادث جاده ای استان فارس کمک می کند.

...

کاوش نیوز: محمد رضا رضایی کوچی، در آیین بهره برداری از مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در محور جهرم – لار افزود: این محور بخشی از کریدوری است که در نقشه های وزارت راه، مرکز استان فارس و پایتخت را به جنوب کشور متصل می کند.
وی، با اشاره به جان باختن سالانه 17 هزار نفر در حوادث جاده ای کشور،اظهار داشت: در کنار رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی مردم و ارتقای ایمنی جاده ها، ایجاد چنین مجتمع های رفاهی در کاهش حوادث بی تاثیر نخواهد بود.
او اظهار کرد: ایجاد مجتمع هایی که تنها در آنها سوخت عرضه می شود به تنهایی توجیه و صرفه اقتصادی نخواهد داشت و در کنار آن باید سایر امکانات برای رفاه حال مسافران و رانندگان در نظر گرفته شود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس هم گفت: فاز نخست این مجتمع خدماتی رفاهی شامل جایگاه عرضه سوخت، فروشگاه، رستوران، نمازخانه و استراحتگاه است که در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و زیربنای 819مترمربع با اعتباری افزون بر 28 میلیارد ریال احداث شده است.
علیرضا سیاهپور افزود: با تکمیل فاز دوم این مجموعه، فرصت های شغلی ایجاد شده در این مکان به بیش از 30 نفر خواهد رسید.
وی ادامه داد: مجتمع های چند منظوره خدماتی رفاهی می تواند نقش بسزایی در رفع خستگی و کاهش خطای انسانی به عنوان عامل اصلی حوادث جاده ای داشته باشد از این رو در محورهای یکنواخت و بیابانی تاثیر وجود این مجتمع ها بیشتر نمایان خواهد بود.
سیاهپور افزود: هم اینک 39 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان فارس فعال که چهار مجتمع آن امسال به بهره برداری رسید و تا پایان سال 2 مجتمع دیگر نیز افتتاح خواهد شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.