حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : پنهان كننده كار نيك (پاداشش) برابر هفتاد حسنه است و آشكاركننده كار بد سـرافكنـده است و پنهان كننـده كـار بـد آمـرزيـده است.


» » » » ابتلای ۳۲ نفر به کرونا در یک دورهی در یکی از روستاهای لارستان

معاون دانشگاه علوم پزشکی لارستان گفت: به دلیل بی توجهی به هشدارها و شرکت در مجلس دورهمی ۳۲ نفر از جمله ۱۵ دانش‌آموز در روستای کرمستج لارستان به کرونا مبتلا شدند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: وحید یگانه در نشست اضطراری ستاد مقابله با شیوع بیماری کرونا در لارستان گفت: اهالی روستای کرمستج بخش مرکزی لارستان با وجود همه هشدارها، توصیه‌ها و اعلام خطر جدی مبنی بر شیوع موج چهارم کرونا، بی توجه به دستورات و توصیه‌های بهداشتی ستاد مدیریت کرونا، با شرکت در دورهمی و پخت آش نذر، ۳۲ نفرشان از جمله ۱۵ دانش آموز به ویروس کرونا مبتلا شدند.

وی تصریح کرد: هم اینک شمار روستاهای در معرض خطر شیوع و موج چهارم کرونا در منطقه لارستان به پنج مورد رسیده و به همین سبب محدودیت‌های سختگیرانه و شدید تردد در این روستاها که شامل کاریان، لاغران، احمد محمودی و جلال‌آباد از بخش‌های جویم و بنارویه و همچنین کرمستج بخش مرکزی لارستان است به مدت ۲ هفته اعمال خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: یکی از تفاوت‌های آمار مبتلایان در روستای کرمستج با سایر نقاط لارستان در تعداد و افزایش درگیری دانش‌آموزان است و اینکه ۱۵ دانش‌آموز ظرف ۴۸ ساعت به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

یگانه بیان کرد: ابتلای این تعداد دانش‌آموز به کرونا به سبب حضور در کلاس درس و مدرسه نبوده بلکه بیشتر ناشی از رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در حین بازی و هم بازی شدن با یکدیگر و همچنین حضو در دورهمی ها و تجمع‌های خانوادگی بوده است.

یگانه در این نشست اضطرای همچنین بر ضرورت رعایت مسائل بهداشتی و منع تردد کامل به مدت ۲ هفته و اعمال محدودیت‌های شدید در روستای کرمستج تاکید کرد.

وی با بیان اینکه با همکاری نیروی انتظامی در ورودی این روستا ایست و بازرسی مستقر شده است، اظهار داشت: از روحانیون و معتمدین محل نیز درخواست شد، مساجد و برپایی نمازهای یومیه تا اطلاع بعدی در این روستا تعطیل شود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان بیان کرد: امام جماعت و اهالی روستای کرمستج نیز در خصوص تشویق مردم به انجام تست‌های بیشتر نیز اعلام آمادگی کردند تا بتوان موج بیماری را در خود روستا کنترل و از سرایت آن به سایر مناطق جلوگیری کرد.

یگانه مهمترین عامل در شیوع موج چهارم کرونا را برخلاف سایر مناطق، جشن‌های ازدواج و ختم ندانست بلکه علت آن را توزیع آش نذری و برپایی دورهمی‌های خانوادگی و گروهی عنوان کرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.