حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : برای بقا خلق شده اید نه برای نابودی و فنا و با مرگ تنها از جهانی به جهان دیگر منتقل می شوید.


» » » » تفکرتمامیت خواهی باید در استان برچیده شود/نامگذاری شعار امسال«جهش تولید» گوشه‌ای از پازل اقتصادی است

نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: با مشکلی تحت عنوان تمامیت خواهی مواجه هستیم که نمی‌دانیم آن را مشکل اخلاقی فرض کنیم یا مشکل ساختاری! باید تلاش کنیم این تمامیت خواهی را کنار بگذاریم و اجازه دهیم دیگر سازمان‌ها و نهادهای ذیربط و هم عرض نیز در اعمال مدیریت و انجام پروژه‌ها در کنار ما باشند.

...

به گزارش کاوش نیوز: به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام دوشنبه اول اردیبهشت در دیدار با اعضای شورای شهر شیراز با تاکید بر مورد توجه قرار دادن دو موضوع فرهنگی و اقتصادی این کلانشهر اظهار داشت: نامگذاری امسال که از سوی مقام معظم رهبری انجام شد گوشه‌ای از پازل اقتصادی است، بنابراین اگر مجموعه مسائل با یکدیگر شکل نگیرد قاعدتا به حل مشکل نمی‌انجامد، لذا کلیت این طرح به چارچوب اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.

وی با طرح سئوالی مبنی بر اینکه اقتصاد ما چگونه ممکن است در بحران فراگیر کرونا موفق شود؟ افزود: یکی از مسائل مهم در رابطه با شهرداری‌ها مسئله طولانی بودن زمان بهره برداری از پروژه‌ها و طرح‌هاست که متاسفانه هنوز مورد توجه قرار نگرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه اتلاف منابع ریخت و پاش‌ها در برخی دستگاه‌های ما زیاد و در مقابل بهره وری و بازدهی کم است، این موضوع را یکی از مسائل مهم در مبحث اقتصاد مقاومتی ذکر و  با اشاره به میزان اشتغال مفید در ادارات، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال؛ برای انجام کاری مانند صدور پروانه باید چندین اتاق را پشت سر گذاشت و ماه‌ها منتظر شد که بسیاری از این مسائل و بروکراسی‌ها اگر نباشند هم زمینه فساد اداری حذف‌ و هم به جهش تولید کمک می‌شود.

وی تاکید کرد: باید برای افراد جای شغل را صحیح تعریف کنیم که مشکلات برطرف شود نه اینکه در جاهایی شغل تعریف کنیم که نیاز نباشد و بار اضافی به وجود بیاید.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت تولید محتوا در فضای مجازی نیز گفت: باید به بخش رسانه و تولید محتوا دقت ویژه‌ای داشته باشیم. باید در فضای مجازی فعالیت‌های خوبی از سوی شهرداری انجام شود، تا نکته‌های لازم در خصوص فرهنگ سازی و آموزش شهروندی ایجاد شود البته باید در اعتبارات فرهنگی به این بخش پرداخته شود.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: در هر دو مورد مسئله اقتصادی و فرهنگی که مطرح شد چیزی که مشکل ایجاد می‌کند عدم هماهنگی کسانی که در این زمینه‌ها مسئولیت دارند، است، در حالی‌که نباید سلیقه شخصی خود را اعمال کنیم بلکه باید هدف را بیان کنیم تا هماهنگی‌ها از یکدیگر گسسته نشود.

وی با بیان اینکه نقطه‌های اختلاف هدف نیست، از این رو باید نقاط هماهنگ را زیاد کرد تا به نقطه اتحاد برسیم، افزود: متاسفانه چون از این مسئله عبور کردیم و می‌خواهیم سلیقه خود را مطرح کنیم به هماهنگی دست پیدا نمی‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به اینکه مرز بین شهرداری با استانداری و فرمانداری در بسیاری از موارد در انجام پروژه‌ها و طرح‌ها پیدا نمی‌شود، بیان کرد: اگر کنار هم قرار گرفتن فرمانداری و شهرداری را فرض کردیم نهاد اجتماعی سنتی هم خود را نشان می‌دهد.پس باید نقش شهرداری نسبت به سایر ساختارهای اداری به درستی تعریف و تبیین شود.

آیت‌الله دژکام همچنین به خدمات پژوهشگاه شورای شهر شیراز اشاره و ضمن تشکر مجدد از راه‌اندازی این اتاق فکر، خاطرنشان کرد: این اتاق فکر، در ابتدا باید پشتوانه عقلانی و علمی پروژه‌های شورا و شهرداری داشته باشد و اینگونه نشود که پژوهشگاه، صرفا به یک مکان تشریفاتی تبدیل شود.همچنین در این مرکز، نباید صرفا از نیروهای یک تفکر خاص سیاسی صرفا استفاده کرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.