حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : سخن طيّب و پاكيزه را از هر كه گفت بگيريد ، اگرچه او خود ، بدان عمل نكند.


» » » » جایگاه فارس در صنایع و امکانات نظامی تقویت شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: تاکنون فعالیت‌هایی در عرصه نظامی از نظر آمایشی انجام شده است، با این حال این جایگاه و حیثیت باید برای شیراز حفظ و تقویت شود.

...

کاوش نیوز: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه نیروهای ارتش پایبند به مسائل ارزشی نظامی هستند گفت: شیراز در زمینه صنایع نظامی، سابقه‌ای طولانی دارد و انصافاً کارهای پاکیزه ای در این صنایع ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد فارس به گونه‌ای به توسعه صنایع دفاعی وابسته است، عنوان کرد: برخی از این اماکن باید در فارس تقویت شوند یا مورد حمایت قرار گیرند.تاکنون فعالیت‌هایی از نظر آمایشی انجام شده است، با این حال این حیثیت باید برای شیراز تقویت شود.

وی بیان داشت: امکاناتی در شهر شیراز وجود دارد که درصورتیکه برنامه‌هایی برای تبدیل به احسن شدن آنها فراهم شود، ظرفیت مناسبی را ایجاد می‌کند.امکانات نظامی که از قدیم در فارس شکل گرفته است، نباید جا به جا شود؛ چراکه معیشت مردم را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه صنایع دفاعی حاصل یک دوره طولانی تلاش مردم است، بر توسعه و آمایش این فعالیت‌ها تاکید کرد.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی نیز در این دیدار بیان کرد: سال‌ها در پی مهارت افزایی در ارتش بودیم؛ به‌گونه‌ای که افسرانمان چندمهارته و یگان‌های ما چند منظوره شوند تا بتوانند در برابر دشمن منظم و نامنظم هم دفاع و هم حمله کنند.

او افزود: تلاش ما بر این بوده که در مسائل امنیتی ارتشیان خوب وارد شوند و در ماموریت‌های برون مرزی بتوانند به خوبی انجام وظیفه کنند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه امروز مشاهده می‌کنیم که افسران جوان ما تخصص‌های مختلفی در سطح مهارت بسیار بالا دارند، عنوان کرد: در مدت اخیر در مرزهایی که در اختیار نیروی زمینی ارتش بوده است، خطری مرزها را تهدید نکرده است.

وی بیان کرد: نیروی زمینی امروز ما دیگر نیروی زمینی چند سال پیش نیست و نیروی هوایی هم دائم حراست از آسمان را بر عهده دارد.ارتفاع‌های بلند نشان از حضور نیروهای پدافند هوایی دارد که آسمان را رصد می‌کنند.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه امروز نیروی دریایی در باب المندب گشت خود را افزایش دادند، گفت: این خدمات در حالی ارائه شده که چهل سال است در تحریم کامل قرار داریم اما همه قطعات را خودمان می‌سازیم و همه اینها به برکت انقلاب اسلامی و فرماندهی مقام معظم رهبری است.

وی عنوان کرد: بدون هر گونه تعارف اوصاف فوق و روحیه خوب در ارتش به این دلیل است که مادران ما از بچگی پای منبرها و در تکایا فرزندان خود را بزرگ کردند و امروز هم هرچه داریم از مساجد و همین عزاداری‌ها و عاشوراست.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ابراز امیدواری کرد که همه مسئولان بتوانند بر مشکلات کشور فائق آیند تا حلاوت و شیرینی نظام اسلامی بیش از پیش برای مردم روشن شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.